Web Analytics Made Easy - Statcounter

راستاد گفت: با هدفمندی و استفاده حداکثری از فرصت‌ها توانستیم عواید موقوفات را در شهرستان صومعه‌سرا نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «حسن راستاد» صبح امروز(چهارشنبه، 8آبان) در همایش یاوران وقف که در سالن فارابی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: وقف میراث جاویدان و احسان ماندگار است و اسلام نسبت به آن تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه اسلام انسان‌ها را از مال‌اندوزی نهی و بر وقف این صدقه جاریه تشویق کرده است، افزود: ائمه اطهار(ع) موقوفاتی داشتند و یا موقوفات را اداره می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه وقف اختصاص به دین مبین اسلام ندارد و در همه ادیان وجود دارد، گفت: وقف در دین اسلام توسعه بیشتری داشته و سبب اوج پیشرفت علمی علما بوده است.

 

راستاد با بیان اینکه فعالیت‌های انقلابیون از مراکز وقفی همچون مساجد، حسینیه‌ها و حوزه‌های علمیه آغاز شده است، تصریح کرد: وقف پشتوانه محکمی برای اهداف انقلاب اسلامی بوده است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا یکی از برنامه‌های اصلی نهضت میرزاکوچک را بحث ساماندهی موقوفات عامه دانست و خاطرنشان کرد: در دوره پهلوی متاسفانه موقوفات به یغما رفت و در آن زمان حاکمان جور، موقوفات را به نام خود سند مالکیت زدند اما با پیروزی انقلاب اسلامی و با فتوای تاریخی امام راحل مبنی بر اینکه موقوفات باید به حال وقفیت باقی بماند، هزاران موقوفه دوباره احیا شد.

 

وی با اشاره به اینکه واقف در اصل اموال و دارایی خود را برای بعد از حیات دنیوی تنظیم کرده و اموالش را برای بعد مرگش مدیریت می‌کند، اظهار کرد: مال وقفی قابل بخشش نیست و به ارث نمی‌رسد بلکه جاویدان و ماندگار است.

 

راستاد با بیان اینکه وقف خدمات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشت و ... را به جامعه ارائه می‌دهد، افزود: در شهرستان صومعه‌سرا 65 بقعه متبرکه است که از این تعداد 10 بقعه شاخص هستند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه 364 موقوفه در این شهرستان وجود دارد، گفت: تعداد مستاجرین موقوفات پنج هزار تن است.

 

وی با بیان اینکه نیات و مصارف موقوفات شهرستان در جهت ترویج شعائر دینی، کمک به فقرا، نیازمندان و دانش‌آموزان نیازمند است، تصریح کرد: در سطح شهرستان با همکاری کارمندان اوقاف با هدفمندی و استفاده حداکثری از فرصت‌ها توانستیم عواید موقوفات را در شهرستان نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد دهیم.

 

راستاد خاطرنشان کرد: از این عواید، 20 میلیون تومان به دانش‌آموزان یتیم بی‌بضاعت و دارو و درمان نیازمندان و 13 میلیون تومان هم به مساجد شهرستان مساعدت شد.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام رضا ع مسجد امام رضا ع سالروز شهادت امام رضا ع ماه صفر رحلت پیامبر اسلام استان همدان قرائت زیارت ازبعید وقف احسان ماندگار یاوران وقف همایش یاوران وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس

فرماندار شهرستان سلماس با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولاچای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ذبیح‌الله کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع آبی شهرستان سلماس با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی، اولین مرحله رهاسازی آب سد زولاچای اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: این امر به جهت تأمین حق‌آبه کشاورزان صورت می‌گیرد و با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری، بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.

فرماندار شهرستان سلماس در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، گفت: ۲۶ میلیون‌متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته شده است.

کاظمی تصریح کرد: این میزان آب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: آب حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی این شهرستان از سدهای زولا و دریک تأمین می‌شوند.

کد خبر 748699

دیگر خبرها

  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا