Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@21:36:48 GMT

لزوم ورود جدی مراکز علمی کشور به حوزه وقف

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۳۷۵۷

لزوم ورود جدی مراکز علمی کشور به حوزه وقف

حجت‌الاسلام علیزاده وقف را تدبیر اقتصادی واقف دانست و گفت: مراکز علمی کشور هنوز ورود جدی به حوزه وقف نکرده‌اند که این موضوع نیاز به توجه بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام «ستار علیزاده» صبح امروز(چهارشنبه، 8آبان) در همایش یاوران وقف صومعه‌سرا که در محل سالن فارابی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: وقف یک مقوله اثرگذار و مظلوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه متولیان اوقاف باید در سال‌های گذشته از ظرفیت‌ها بیشتر استفاده می‌کردند و امروز علاوه بر تلاش مضاعف متولیان اوقاف هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم، افزود: باید همه تلاشمان شناساندن وقف به مردم و مسئولان باشد.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیمی در حوزه وقف وجود دارد، با بیان اینکه از وقف باید در راستای خدمات‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف تلاش کنیم، تصریح کرد: یکی از جلوه‌های زیبای وقف انفاق در راه خدا و معامله با پروردگار است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی از دیگر جلوه‌های وقف است، خاطرنشان کرد: وقف، لبیک به ندای قرآن و خداست زیرا خدا بزرگ‌ترین واقف است.

 

وی با بیان اینکه مدیریت موقوفات در زمان ائمه معصومین(ع) بر عهده خود آنها بود و امروز در غیبت امام زمان(عج) بر عهده ولی فقیه است، اظهار کرد: همه اولیای الهی و ائمه اطهار(ع) و علما و فقها در زمینه وقف عامل و قائل هستند.

 

حجت‌الاسلام علیزاده، وقف را نوعی یتیم‌نوازی و کاهش فقر در جامعه عنوان کرد و افزود: وقف مردم‌داری دینی و کاهش طبقاتی و راهکار عملیاتی برای رفع محرومیت‌های مادی در جامعه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی بین وقف و محیط زیست وجود دارد، گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری این است که وقف بر اساس نیازهای جامعه صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه وقف تدبیر اقتصادی واقف است، تصریح کرد: وقف مسئله‌ای است که توسط واقف انجام شده و تا ابد پابرجاست و در نوع نیت به جامعه خدمت‌رسانی می‌کند.

 

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه موقوفه‌ای در استان گیلان است که مروبط به 373 سال قبل است، خاطرنشان کرد: در حوزه وقف بیشتر تلاش صورت گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه از دوران کودکی باید کارهای خیر و صدقه را به بچه‌ها بفهمانیم، اظهار کرد: جامعه علمی کشور هنوز به حوزه وقف ورود جدی نکرده‌ که این موضوع نیاز به توجه بیشتری دارد.

 

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام رضا ع مسجد سالروز شهادت امام رضا ع ماه صفر امام رضا ع استان همدان رحلت پیامبر اسلام قرائت زیارت ازبعید پیاده روی اربعین سنت حسنه وقف فرهنگ وقف وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم