Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  ایران توانسته از لحاظ تعداد مقالات علمی و استنادات رتبه شانزدهم دنیا را کسب نماید و در حوزه پزشکی بالینی نیز برای اولین بار موفق شدیم در سال گذشته رتبه شانزدهم در سطح دنیا را به دست آوریم.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین کنگره ملی و سومین کنگره بین‌المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در سالن همایش های بین المللی برج میلاد با اشاره به رتبه ایران از لحاظ تعداد مقالات و استنادات در دنیا اظهار داشت: ایران توانسته از لحاظ تعداد مقالات علمی و استنادات رتبه شانزدهم دنیا را کسب نماید و در حوزه پزشکی بالینی نیز برای اولین بار موفق شدیم در سال گذشته رتبه شانزدهم در سطح دنیا را به دست آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر بهداشت افزود:اما از لحاظ استنادات در این حوزه رتبه ما 21 است و نیاز به تلاش بیشتر داریم ولی پیشرفتی را در این حوزه مشاهده می‌کنیم.
وی یکی از رشته‌هایی که از همه رشته‌ها وضع بهتری داشت را رشته داروسازی اعلام کرد و گفت: ما در استنادات این حوزه رتبه هفتم را کسب کردیم که این موضوع حتی از فرانسه هم بالاتر بوده است.
به گفته وی کشور ایران از لحاظ تعداد مقالات و استنادات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی، رتبه اول را به دست آورده است .
ملک زاده افزود:در پنج سال گذشته مقالاتی که در وزارت بهداشت منتشر شده بیشتر از 4 میلیون و 800 بار دانلود شده است که این موضوع نشان‌دهنده استفاده داخلی و بین‌المللی از این مقالات است.
به گفته معاون وزیر بهداشت، ایران توانسته در پزشکی بالینی رتبه اول را کسب کند و برای اولین بار از ترکیه پیشی بگیریم.
وی ادامه داد: در داروسازی و علوم بهداشتی از لحاظ تعداد مقالات و استنادات رتبه اول منطقه را توانستیم کسب کنیم.در فارماکولوژی هم رتبه 20 دنیا را به دست آوردیم که بخشی از آن به علت تعداد کمتر اعضای هیات علمی است.ما در رشته فیزیولوژی هم رتبه 32 دنیا را داریم که باید اقدامات جدی‌تری برای ارتقاء رتبه علمی انجام شود.
ملک زاده با اشاره به بودجه محدود پژوهشی کشور اظهار داشت: علیرغم محدودیت بودجه در این حوزه توانستیم رتبه سی ام را به دست آوریم.

لزوم تقویت سرمایه‌های علمی کشور
در ادامه این مراسم ، دکتر معصومه جرجانی رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران نیز ضمن اشاره به اینکه شاهد رشد و تحول شتابان در دنیای علم و تکنولوژی هستیم، افزود: این موضوع سبب تغییرات بنیادی در رشته‌های علوم پزشکی شده است. ما وارد عرصه هوش مصنوعی شدیم و با دنیای دیجیتال مواجه هستیم و در آینده بسیار نزدیک چهره بسیاری از مشاغل موجود دگرگون می‌شود.برخی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال 2030 میلادی قریب به 50 درصد مشاغل و تخصص‌های موجود به شکل کنونی نمی‌توانند فعالیت کنند.
رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران افزود: برای اینکه بتوانیم حضوری فعال و موثر داشته باشیم، دانش آموختگان ما نیاز به دوره‌های آموزشی جدید دارند تا مهارت و توانمندی‌های خاص متناسب با تکنولوژی‌های پیشرو را کسب کنند.
جرجانی ادامه داد: ما با برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب، نشست‌های تخصصی و فعالیت‌های انجمن‌های علمی باید بتوانیم فاصله خودمان را با پیشرفت‌های پیش رو کم کنیم.
رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران ضمن تاکید بر لزوم تقویت سرمایه‌های علمی کشور اظهار داشت: سرمایه‌های علمی در تغییر رویکرد کشور از اقتصاد تک محصولی متکی به نفت به سمت اقتصاد دانش بنیان، می‌توانند نقش آفرینی کنند.
دکتر جرجانی در پایان خاطر نشان کرد: ارائه راه حل‌های علمی و روش‌های کسب درآمد متکی به یافته‌های علم، نه تنها کشور را از رکود علمی نجات می‌دهد بلکه زمینه‌های اقتدار و سربلندی ما را در عرصه‌های مختلف فراهم می‌آورد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فیزیولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: عملیات وعده صادق به دنیا اثبات کرد که جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی دارای علم و فناوری بومی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در دیدار با آیت الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار داشت: کشور از نظر علمی دارای وضعیت بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق دو رکن مفید داشت، افزود: رکن نخست این است که به دنیا اثبات شد که جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی دارای علم و فناوری بومی است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور بیان کرد: رکن دوم نیز این بود که به دنیا اثبات شد که جمهوری اسلامی در عرصه جهانی شجاعت استفاده از این علم و فناوری را دارد.

وی با بیان اینکه پس از این عملیات شاهد تغییر نگاه دنیا به جمهوری اسلامی هستیم، گفت: خوشبختانه سال گذشته اتفاقات مثبتی در عرصه علم و فناوری رقم خورد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه در عقد قرارداد با مجموعه‌های مختلف سال گذشته رشد 5 برابری داشتیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان توانستند 530 همت فروش داشته باشند.

وی از رشد 6 برابری منابع در سال گذشته یاد کرد و گفت: سال گذشته عزم جدی در عرصه هوش مصنوعی منجر به راه‌اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران