Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه تربیت مدرس، برای اولین بار، سندی از سوی یک تیم ایرانی برای چاپ در مجموعه اسناد راهبردی فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملل متحد در نظر گرفته شد.

تیم دانشگاه تربیت مدرس شامل احمدرضا شرافت از گروه مخابرات و  مهدی عروجی از گروه مهندسی پزشکی، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، در اجلاس سالانه اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) در شهر ژنو شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این رویداد بین المللی بسیار مهم که زیر نظر سازمان ملل متحد برگزار می شود، گزارش ارائه شده از سوی تیم دانشگاه، با عنوان " فن آوری اطلاعات و ارتباطات در سلامت دیجیتال: روبات جراحی از راه دور"، برای ارائه در هفتمین سند راهبردی Question ۲/۲: Information and telecommunications/ICTs for e-health که هر چهار سال یکبار منتشر می شود، پیشنهاد شد.
سند فوق که در سال ۲۰۲۱ و زیر نظر سازمان ملل متحد منتشر خواهد شد، به راهبرد پیرامون مسائل سلامت دیجیتال، کاربردهای آن و ارائه افق پیش رو در کشورهای درحال توسعه می پردازد. تمرکز مجموعه فوق بر کاربردها و فن آوری های سلامت دیجیتال مبتنی بر سامانه های موبایل است.
این افتخار بزرگ در دانشگاه تربیت مدرس، در ادامه پروژه طراحی و ساخت روبات جراحی از راه دور است که توسط  مهدی عروجی و نادر مکاری در آزمایشگاه سلامت دیجیتال دانشگاه (نخستین آزمایشگاه بین رشته ای در دانشگاه) و با حمایت مالی شرکت همراه اول پیاده سازی شده و در نمایشگاه بین المللی تلکام ۲۰۱۸ از آن رونمایی شده است.
اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) یک سازمان بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد است. این اتحادیه دومین اتحادیه قدیمی پس از کمیسیون راین است و وظیفه قانون‌گذاری و مدیریت فضای فرکانسی، تدوین استانداردهای تبادل داده و اطلاعات و همچنین کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را برعهده دارد. مقر این سازمان در ژنو سوئیس واقع شده است.

اتحادیه بین‌المللی مخابرات در سال ۱۸۶۵ پس از اختراع تلگراف ۲۰ کشور اروپایی نهادی را به عنوان اتحادیه بین‌المللی تلگراف تاسیس کردند که اولین مقررات بین‌المللی ارتباطات راه دور (مخابرات) در آن به تصویب رسید. این اتحادیه پس از کنفرانسی جهانی در مادرید اسپانیا به اتحادیه بین‌المللی ارتباطات راه دور (مخابرات) یا همان ITU تغییر نام داد. پس از تاسیس سازمان ملل متحد، در سال ۱۹۴۵، آی‌تی‌یو به نهادی وابسته به این سازمان تبدیل شد.
اجزای تشکیل دهنده ITU از سه بخش ۱- بخش استاندارد سازی مخابرات؛ ۲- بخش مخابرات رادیویی؛ ۳- بخش توسعه مخابرات تشکیل شده است. بر اساس بیانیه‌ی اجلاس سران جامعه اطلاعاتی (WSIS)، اتحادیه بین‌المللی مخابرات، مسئول توسعه زیرساخت‌های ICT و تسهیل کننده عملکردهای تعاملی، اتصال مقابل و اتصال جهانی شبکه‌ها و سرویس‌ها، فراهم آورنده یک محیط توانمند جهت توسعه و اعتمادسازی در استفاده از فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات از طریق ارتقای امنیت رایانه‌یی تعیین شده و مسئولیت دارد که امکان استفاده از ICT را برای همه افراد در هر زمان و مکانی گسترش دهند.

حضور تیم دانشگاه صنعتی به عنوان نماینده ایران و آسیا در مسابقات جهانی کمیکار

به گزارش دانشگاه صنعتی امییر کبیر، تیم این دانشگاه به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران و آسیا در رقابت های جهانی کمیکار در کشور آلمان حضور خواهد یافت.
مصطفی کشاورز مروجی استاد راهنما و مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تیم این دانشگاه تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران و آسیا در رقابت های جهانی کمیکار است.
وی افزود: تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر پس از ۳ مرحله آزمون تئوری و کسب حداکثر امتیازات لازم مجوز حضور در این رقابت ها را اخذ کرده و ۱۳ و ۱۴ آبان ماه ۹۸ با تیم هایی از اروپا رقابت می کند.
وی عنوان کرد: این مسابقات در دو بخش طراحی پوستر و عملکرد برگزار می شود که  دانشجویان باید ماشینی در ابعاد کوچک طراحی کنند که توسط واکنش‌های شیمیایی (غیر احتراقی) پیش رانش و کنترل می‌شود؛ این ماشین باید مسافتی معین ( ۱۰ تا ۳۰ متر) را با حمل مقدار مشخصی وزنه (بین ۰ تا ۳۰ درصد وزن ماشین) که این مقادیر از پیش توسط کمیته برگزاری مسابقات تعیین شده و متراژ و وزن دقیق آن در روز مسابقه از طریق قرعه‌کشی، تعیین خواهد شد را  طی کنند و بدون استفاده از هیچگونه وسیله کنترل از راه دور و صرفا با استفاده از واکنش‌های شیمیایی متوقف شود.
مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: کمیکار مسابقات دانشجویان مهندسی شیمی است که با هدف بهره گیری از اصول تئوری مهندسی راهکاری برای استفاده از  سوخت های زیست سازگار به عنوان جایگزینی مناسب برای سوخت های فسیلی استفاده می شود.  
کشاورز اظهار داشت: این مسابقات همه ساله در سطح ملی و جهانی میان دانشجویان رشته‌ مهندسی شیمی و همچنین شیمی، مهندسی مکانیک و پلیمر برگزار می شود.
وی افزود: در اواخر قرن بیستم به منظور شکوفایی خلاقیت‌ها و توانمندی‌های علمی دانشجویان مهندسی شیمی، مسئولان انجمن مهندسی شیمی آمریکا یک رویداد سالانه‌ رقابتی، علمی و جذاب را در قالب مسابقات کمیکار پیشنهاد دادند که هدف این مسابقه فراهم آوردن زمینه‌ای برای مشارکت دانشجویان برای طراحی و ساخت ماشین کوچک است که نیروی محرکه آن به وسیله یک واکنش شیمیایی تأمین شود.
وی درخصوص ویژگی تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این تیم اقدام به استفاده از سیستم الکتروشیمیایی که در مقایسه با سیستم فشاری امکان کنترل بهتری دارد و در برابر تغییرات رطوبت و دما حساسیت کمتری دارند را پیگیری می کند.
مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: باتری ماشین این تیم از پیش ساخته نیست و این قابلیت را دارد که در محل Assemble شود. سیستم ترمز ماشین مبتنی بر سیستم شارژ و دشارژ باتری است.
کشاورز تاکید کرد: در اثر واکنش الکتروشیمیایی درون باتری هیچگونه آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی شود.
وی گفت: اخیرا مسابقات جهانی سه مرحله در سال و به میزبانی کشورهای صاحب سبک  علم مهندسی شیمی برگزار می شود که امسال نیز همانند سال های گذشته به میزبانی آلمان و  شهر دورتموند برگزار می شود.
مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیرافزود: در طی سالیانی که این مسابقات در کشور آلمان برگزار شده، تیم ها اطلاعات ماشین را به صورت آنلاین در اختیار تیم داوری قرار می دهند و پس از سه مرحله داوری بخش تئوری ماشین، بهترین تیم ها از سراسر جهان برای تعیین بهترین عملکرد به رقابت با یکدیگر می پردازند و تیمی که در مجموع پوستر و عملکرد بیشترین امتیاز را کسب کند به عنوان قهرمان شناخته می شود.
کشاورز خاطرنشان کرد: اعضای تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر متشکل از دکتر مصطفی کشاورز مروجی به عنوان استاد راهنما و مسئول تیم، سید محمد امین اجاق سرپرست تیم، فرامرز دهدار مسئول فنی تیم است.
وی اظهار داشت: حسین فاضلیان، آرش نمائی قاسمی، علی سلیمی، امیرحسین فیسلوف و محمد مهدی کشاورز مروجی نیز از اعضای این تیم هستند.
مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: اولین دوره‌ مسابقات جهانی در سال ۲۰۰۵ در گلاسکو اسکاتلند همزمان با هفتمین کنگره جهانی مهندسی شیمی برگزار شد.  
 کشاورز تاکید کرد: اولین دوره‌ مسابقات کمیکار ایران نیز همزمان با نهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران تحت نظارت انجمن مهندسی شیمی ایران در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران با شرکت ۵۰ تیم در روز چهاردهم آذر ماه ۸۳ برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر ژنو دانشگاه تربیت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: برخی فعالان را می‌بینیم که آشنایی کامل با ظرفیت‌های آفریقا و یا ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران ندارند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075171 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • تصاویر دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • (تصاویر) دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا
  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد