Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@03:42:37 GMT

نکوداشت مسعود عربشاهی در فرهنگستان هنر

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۴۸۲۸

نکوداشت مسعود عربشاهی در فرهنگستان هنر

مراسم نکوداشت مسعود عربشاهی روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه از ساعت ۱۶ با حضور هنرمندان در سالن ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران ، انجمن نقاشان ایران با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگستان هنر و موسسه فرهنگی هنری وپژوهشی‌صبا ، به مناسبت چهلمین روز درگذشت «مسعود عربشاهی»، مراسم نکوداشتی با حضور و سخنرانی هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری را در روز 12 آبان ماه از ساعت 16 در سالن ایران فرهنگستان هنر، واقع در خیابان ولیعصر‌( عج‌) نرسیده به خیابان طالقانی ،ورودی شرقی فرهنگستان هنر برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین تعدادی از آثار این هنرمند از روز 12 تا 18آبان‌ماه در گالری استاد لرزاده موسسه فرهنگی هنری و پژوهشی صبا به نمایش در می‌آید.


مسعود عربشاهی هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز، متولد ۱۹ شهریور ۱۳۱۴ تهران بود.وی از هنرستان هنرهای زیبای تهران(1338)وهنرکده هنرهای تزیینی فارغ‌التحصیل شد (1348). عربشاهی در عرصه تزیینات معماری نیز فعالیت داشت و در طرح‌های خود از میراث هنری خاور نزدیک باستان مایه می‌گرفت و در فعالیت‌های خلاقه خود به نقشمایه‌های تزیینی بابلی،آشوری و پارسی روی می‌آورد و در تجارب تجسمی این عناصر را در طرح‌های سه بعدی عظیم نیز با مهارت به کارمی‌گرفت . وی در روز 25 شهریور ماه 98 بر اثر عارضه قلبی ـ ریوی در تهران درگذشت.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت امام رضا ع ماه صفر اربعین حسینی پیاده روی اربعین رحلت پیامبر اسلام امام رضا ع سالروز شهادت امام رضا ع استان همدان مسعود عربشاهی فرهنگستان هنر نکوداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مسعود فروتن؛ اولین کار رنگیِ تلویزیون را من کارگردانی کردم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مسعود فروتن؛ اولین کار رنگیِ تلویزیون را من کارگردانی کردم
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • نکوداشت پیشکسوتان فوتبال استان کرمان
  • گزارشی از نکوداشت مختومقلی فراغی؛ شاعری که وحدت‌بخش بود
  • آئین نکوداشت مختومقلی فراغی در بجنورد برگزار شد
  • نکوداشت محمدرضا سنگری در دزفول
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • تمرینات یاسین چوکو، بادیگارد لیونل مسی و متخصص هنرهای رزمی و دفاع شخصی / فیلم
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران