Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، درباره آخرین دستاوردهای سازمان جهاد خودکفایی این نیرو در حوزه طراحی و ساخت سامانه‌های پهپادی، گفت: نیروی زمینی ارتش نمونه جدیدی از پهپاد دست‌پرتاب «فرپاد» را ساخته و در اختیار یکان‌های عملیاتی قرار داده و این سامانه پهپادی دیگر در حوزه تحقیقاتی نیست، چراکه تست‌های میدانی آن انجام شده است و در حوزه عملیاتی در اختیار یکان‌های این نیرو قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این پهپاد دست‌پرتاب در حوزه شناسایی و مراقبت از خطوط مرزی و سایر عملیات‌های مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: از پهپاد فرپاد در راستای تجهیز تیپ‌های متحرک هجومی و واکنش سریع و یکان‌های اطلاعاتی استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پهپاد فرپاد مجهز به سامانه خلبان خودکار و ایستگاه زمینی قابل حمل است، افزود: این پهپاد در حوزه جنگ الکترونیک نیز از قابلیت‌های لازم برخوردار بوده و همچنین توانایی کشف اهداف به صورت تصویری را دارد. نیروی زمینی ارتش در حوزه پهپاد سابقه طولایی دارد و امروز از انواع سامانه‌های پهپادی از جمله سامانه‌های پهپادی رادارگریز و پهپاد با قابلیت پرواز در شب و شناسایی و رزمی برخوردار است.

۲۱۷۲۱۵

کد خبر 1315812

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران پهپاد هواپیمای بدون سرنشین باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لبنان سعد حریری سینمای ایران سوریه عراق ایالات متحده آمریکا خودرو دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تام کروز از خلبانان ایرانی الهام گرفت

 
به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، سیروس کهوری نژاد، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در ساخت فیلم سینمایی تاپ‌گان ماوریک از عملیات‌های ما استفاده شده است؛ صورت عملیات‌های هوایی ما در جایی که حتی تام کروز برای خلبان‌های آمریکایی تدریس می‌کند، عملیات‌های خلبان‌های ایرانی است. این عملیات‌ها نام و متد دارد و این هم متد یک خلبان ایرانی بوده، اما هیچ اسمی از آن برده نمی‌شود.

کهوری‌نژاد افزود: در ساخت آثاری، چون تاپ‌گان خیلی فنی روی نیاز‌های مخاطبان به ویژه مخاطبان ایرانی مطالعه کردند و کاری می‌سازند که وقتی نام جنگ می‌آید رعب و وحشت در دل ما ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این یک ابزار بسیار قدرتمند در سینماست، اما ما هنوز به خوبی متوجه قدرت آن نشده‌ایم و نیاز است که نهاد‌های دفاعی و امنیتی در ساخت چنین آثاری در داخل کشور بیشتر همکاری کنند.

دیگر خبرها

  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • تام کروز از خلبانان ایرانی الهام گرفت
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • همه‌چیز درباره ناو شهید مهدوی؛ ناو مجهز به موشک بالستیکی که وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد