Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اولین وظیفه مدافعان در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن که در خاکریز‌های پدافند غیرعامل در حوزه رسانه حضور دارند، آگاه سازی ملت از وجود و ماهیت این تهاجم است. چه بسا مردمی که در باد امنیت فیزیکی حاکم بر کشور در خواب غفلت باشند. تاریخ انتشار: 16:56 - 08 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۳۲۷۲ گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ روزانه صد‌ها میلیون کلمه خبر، گزارش، تحلیل، یادداشت، مقاله و صد‌ها میلیون گزارش تصویری از سوی امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و انگلیس و با تکیه بر پول و امکانات صهیونیست‌ها و سعودی‌ها علیه انقلاب اسلامی به سراسر جهان مخابره می‌شود تا افکارعمومی جهانیان را از جنایات قدرت‌های استکباری که به منظور سلطه بر منابع و ثروت‌های طبیعی ملت‌های جهان رخ می‌دهد، منحرف و به هسته‌های مقاومت در برابر این جنایات معطوف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این جنگی تمام عیار علیه ملت‌های محروم و تحت سلطه جهان است که در دهه‌های پایانی قرن بیستم شدت یافته و اینک در آستانه آغاز سومین دهه قرن بیست و یکم به اوج خود رسیده است؛ چراکه قدرت‌های استکباری به فراست دریافته‌اند که «جنگ رسانه‌ای» علیه نیرو‌ها و هسته‌های مقاومت در برابر سلطه‌گری آمریکا و هم‌پیمانان او، بسیار کم‌هزینه‌تر از جنگ‌های فیزیکی است. اینجا نه از هزینه‌های هنگفت لشکرکشی به کشور‌های دیگر برای تسلط به منابع و ثروت‌های ملی آن‌ها خبری هست و نه از کشته شدن سربازان مهاجم در پی به جنبش درآمدن عِرق ملی در برابر تجاوز بیگانگان.
در جنگ رسانه‌ای، سلاح مخرب نه گلوله‌ای شلیک می‌کند که صدای آن هشداری برای ملت‌های تحت ستم باشد، نه شهیدی روی دست مردم می‌گذارد تا برای انتقام خون او علیه مهاجمان تا پای جان بجنگند و نه تخریب فیزیکی در کار است که مردم را بخاطر از دست رفتن اموال‌شان به مقاومت علیه مهاجمان تشویق کند. سلاح مخرب در جنگ رسانه‌ای، امواج است؛ امواجی که به چشم دیده نمی‌شوند؛ معمولا واکنش چندانی را در مردم برنمی‌انگیزانند؛ تاثیرات مخرب‌شان بسیار پنهان و لایه به لایه است و درعین حال عمیقا تاثیرگذارند.
در جنگ رسانه‌ای، سربازگیری دشمن از درون جبهه خودی انجام می‌شود و دشمن سربازانش را از درون پیکره ملت برمی‌گزیند. فرایند این سربازگیری در وهله اول متوجه افرادی است که بدلایل مختلف، در داخل کشور از نظام ناراضی هستند و یا طیف‌هایی از مردم که از بصیرت و آگاهی کافی در زمینه دشمن شناسی بی‌بهره‌اند. این افراد بسرعت تحت تاثیر القائات رسانه‌ای دشمن قرار گرفته، فریب خورده و از نظر فکری به اردوگاه مقابل می‌پیوندند و درعین حال با تاثیرگذاری عمیق خود بر گروه‌های مجاور، اعم از نزدیکان، اقوام، آشنایان، همکاران و افراد جوامع اتفاقی مثل مسافران تاکسی و اتوبوس و مترو با بهره‌گیری از استدلال‌های فریبنده القاء شده از سوی دشمن، بنوعی به عامل سربازگیری کشور مهاجم در داخل خاک کشورِ هدف تبدیل می‌شوند. اما مشکل اینجاست که این فرایند بدلیل آنکه فیزیکی نیست، براحتی قابل رصد و بدنبال آن برنامه‌ریزی برای مقابله نخواهد بود.
در واقع اولین وظیفه مدافعان در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن که در خاکریز‌های پدافند غیرعامل در حوزه رسانه حضور دارند، آگاه سازی ملت از وجود و ماهیت این تهاجم است. چه بسا مردمی که  در باد امنیت فیزیکی حاکم بر کشور در خواب غفلت باشند، حال آنکه دشمن با بهره‌گیری از ترفند‌های موثر و پنهان رسانه‌ای، بنیان‌های امنیت را که همانا افکار و آمال ملت هستند، هدف قرار داده و به آستانه تخریب رسانده باشد.
اینجاست که نگاه حکیمانه نابغه‌ای، چون سعدی شیرازی درحدود ۸۰۰ سال پیش، امروز مصداق می‌یابد که فرمود:
نگویم ز جنگ بداندیش ترس
درآوازه صلح از او بیش ترس
بسا کس که روز آیت صلح خواند
چو شب شد سپه بر خفته راند
ادامه دارد...   * مجید رزازی   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پدافند غیرعامل حوزه رسانه پدافند غیرعامل رسانه افکار عمومی امپراطوری رسانه ای نظام سلطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان ظهر شنبه با هدف بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و مأموریت‌های این نهاد انقلابی برگزار شد.

«زهرا ایمان پور» فعال فرهنگی در این نشست با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در راستای وجود یک جبهه‌ی هماهنگ در مقابل ما، اظهار کرد: ما متوجه این قضیه هستیم که دشمن از اوایل انقلاب تا کنون با تمام قوای جسمی و فکری و مالی خود در مقابل ما ایستاده تا برای ملت ما موانعی ایجاد کند که بیش از این اسلام در خاورمیانه گسترش نیابد زیرا مهمترین قاعده اسلام، ایستادگی در مقابل استکبار دشمن است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه ما نیازمند به یک پشتوانه‌ی فکری و فرهنگی در تشکیلات هستیم، افزود: ما نباید با نسل جوان طبق برنامه و کتاب‌های چندین سال قبل پیش ببریم، ما باید با یک شناسایی جدیدی از نیازهای جوانان امروزی پیش رویم تا بتوانیم با این نسل ارتباط بگیریم.

وی ادامه داد: در راستای خود سازی ما باید در قدم اول از خودمان بگذریم و قدم بعدی در این راستا این است که باید گفتار درست و حق را بشناسیم و طبق آن گفتار پیش رویم برای متواضع شدن و مقابله با نفس خودمان باید تقوا پیشه کنیم.

ساجده قادری نیز در این نشست با بیان به اینکه سقوط فرهنگی یک شبه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته یک بزنگاهی بود برای ما، که متوجه شویم یک مسئله دروغین می‌تواند جامعه ما را تحت تأثیر قرار دهد، ما نیازمند به یک آگاه سازی متداوم هستیم برای نسل جدید تا در چنین مواقعی جامعه دچار لغزش نشود.

این مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با اذعان به اینکه اگر ما در مسائل توحیدی قوی باشیم دیگر در بزنگاه‌ها دچار لغزش نمی‌شویم، اظهار کرد: شیطان همیشه ما را به مسائل سرگرم کننده اغوا می‌کند اما اگر ما به مضامین قرآنی مراجعه کنیم به تفکر و تعقل وا می‌دارد و جامعه‌ای می‌تواند سقوط کند که فکر و فرهنگ آن جامعه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند به اتاق فکرهای تخصصی در گروه‌های فرهنگی خودمان هستیم، بیان کرد: ما باید هم سطح دشمن در فضاهای مجازی مقابله کنیم، مثل خبر حمله ایران به اسرائیل که دشمن این حمله را کاملاً یک چیز کوچک نشان داد و فضای مجازی هم پر شد از نظرات دشمن در راستای همین قضیه پس ما نیازمند به یک سری جهادگری در این فضا هستیم تا با جان و مالشان تمام قد در این فضا کار کنند.

کد خبر 6089903

دیگر خبرها

  • ارتش رژیم صهیونیستی: ظرف ۷۲ ساعت تکلیف روشن می‌شود
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد