Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران گفت: اولین کنگره بین‌‌المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران ۲۲ و ۲۳ آبان در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

مجید منتصری، دبیر علمی اولین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: در سال‏های اخیر تقاضای آب کشاورزی در نقاط مختلف دنیا به ‏دلیل تغییر اقلیم، افزایش رشد جمعیت و توسعه اراضی کشاورزی و صنایع وابسته روند افزایشی قابل توجهی داشته و بخش اعظم مصارف آب شیرین از منابع آب تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منتصری افزود: این موضوع به صورتی است که موجودیت منابع آب شیرین تجدیدپذیر، اکوسیستم و محیط زیست در نقاط مختلف دنیا خصوصاً در مناطق خشک و نیمه-خشک مانند ایران و حوضه آبریز دریاچه ارومیه را در معرض خطر قرار داده است.

وی ادامه داد: در این موقعیت، گردهمایی و تبادل نظر مختصصین پیشرو علوم آبیاری و زهکشی و سایر علوم وابسته جهت تنویر راهکار‌ها و تکنیک ‏های نوآورانه مدیریت پایدار و استفاده بهینه آب برای مصارف کشاورزی بسیار موثر و راهگشا خواهد بود.

دبیر علمی اولین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر کشاورزی به‏ عنوان اصلی‏‌ترین زمینه اشتغال و درآمد، حدود ۹۰ درصد مصارف آب‏‌های تجدیدپذیر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را به خود اختصاص داده و دریاچه ارومیه را در معرض خطر خشک شدن قرار داده است، عنوان کرد: لذا تمرکز بر مسائل مختلف آبیاری و زهکشی حوضه آبریز مذکور جهت کاهش مصرف و استفاده بهینه و پایدار از منابع آب می‏ تواند به‏ عنوان گام موثر در حل مشکلات منطقه و ارائه الگوی مناسب برای کاهش مصرف آب کشاورزی در نقاط دیگر کشور و دنیا باشد.

منتصری ادامه داد: در این راستا، اولین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران با موضوع اصلی مدیریت پایدار و نوآورانه آب کشاورزی سازگار با تغییر اقلیم (با محوریت حوضه آبریز دریاچه ارومیه) ۲۲ و ۲۳ آبان ماه جاری توسط گروه مهندسی آب دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

وی به محور‌های این کنگره اشاره و تصریح کرد: مدیریت، بهره برداری و نگهداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی، کشاورزی پایدار، سازگاری کشاورزی با تغییرات اقلیمی، رقابت در تقاضای آب و آبیاری و زهکشی در چشم انداز، محور‌های کنگره بین المللی زهکشی و آبیاری ایران است.

دبیر علمی اولین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی ایران اعلام کرد: در مجموع ۲۸۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که ۲۱۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است؛ از این تعداد ۱۷۰ مقاله به صورت پوستر و ۴۰ مقاله نیز به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.

منتصری با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از مقالات ارسال شده به دبیرخانه جشنواره از کشور‌های خارجی هستند، گفت: مقالاتی از کشور‌های مختلف ارسال شده است و اساتیدی نیز از کشور‌های هلند، آمریکا، ترکیه و پاکستان در کنگره حضور خواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به حضور چندتن از معاونین وزرات نیرو و جهاد کشاورزی و رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه به عنوان میهمان و سخنران در این کنگره، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه با حضور شرکت‌های مشاور، پیمانکار و تولیدکننده قطعات اندازه گیری و آبیاری و زهکشی و برگزاری پنج نشست تخصصی، پنج کارگاه آموزشی و نشست مدیران گروه‌های مهندسی آب دانشگاه‌های سراسر کشور از دیگر برنامه‌های کنگره آبیاری و زهکشی ایران است.

دبیر علمی کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی ایران خاطرنشان کرد: در پایان، مقالات برتر در دو بخش پوستر و شفاهی معرفی و از آن‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است؛ اولین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران سال ۹۴ در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده و دوره‌های دوم و سوم نیز در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به میزبانی دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و شهید چمران اهواز برگزار شده است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه ارومیه دانشگاه صنعتی اصفهان شهید چمران اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه اولین محفل شعر ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در شهرستان هویزه با اجرای زیارت خاصه امام رضا (ع) توسط خادمان بنیاد امام رضا (ع) مستقر در استان خوزستان آغاز شد.

در این مراسم شعرخوانی توسط علی ختروشی، سید امین موسوی، زکی سواری، محمد جواد ساعدی منش، علیرضا کوتی و علی سواری اجرا شد.

از سال گذشته جشنواره شعر عربی صرفاً محدود به یک اختتامیه نیست و با تدبیری که صورت گرفت در چندین شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

امسال نیز در ۶ شهرستان برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعرهای رضوی برگزار می‌شود که به اختتامیه جشنواره بین‌المللی شهید رضوی منتهی می‌شوند.

کد خبر 6089943

دیگر خبرها

  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود