Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز ارتش، سپاه، بسیج ‏و نیروی انتظامی همگی یک لشگر واحد تحت امر مقام معظم رهبری هستند، گفت: در طول ۴۰ ‏سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، ایران دارای امن ترین مرزهای زمینی، هوایی و دریایی بوده و ‏هست.‏

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث شرفی عصر چهارشنبه هشتم آبان‌ ماه در نخستین یادواره ۲۸۴ شهید ارتش و ۹ شهید خلبان که با حضور مسئولان ارشد کشوری و لشکری، مدیران استان و شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن ورزشی دانشگاه ملی ملایر برگزار شد، افزود: روزانه از آسمان کشور ۸۰۰ هواپیما عبور می کند، این درحالیست که نیروهای پدافند هوایی ما تمام این پروازها را رصد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در علم، فناوری و ساخت تجهیزات و امکانات نظامی، به خودکفایی و توانمندی دست یافته است، اظهارکرد: صنعت نظامی ایران بسیار پیشرفته است.

شرفی با اشاره به اینکه ساخت و رونمایی از جت آموزشی یاسین تحسین دنیا را در برداشت، افزود: ظرفیت نیروهای مسلح کشور بالاست و ما در آمادگی کامل به سر می بریم.

وی میزان سر افرازی هر ملتی را در گرو مجاهدت سربازان آن دانست و بیان کرد: امروز ایران اسلامی مملو از جوانان مومنی است که همچون مدافعان حرم برای دفاع از تمامیت ارضی کشور خود تا پای جان ایستاده اند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: دشمنان و تکفیری ها به علت هراسی که از نیروهای مسلح ایران اسلامی داشتند، جرأت نکردند از خط قرمز ۴۰ کیلومتری که تعیین شده بود، عبور کنند.

شرفی با بیان اینکه امروز دشمنان ما به التماس افتاده اند و این از نتایج پیروی از ولایت فقیه است، یادآورشد: از فردای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دشمنان، منافقان و مستکبران جنگ علیه ایران را به انحای مختلف آغاز کردند.

۴ عملیات کلیدی و سرنوشت ساز نیروهای زمینی

وی به شکل گیری غائله ضد انقلاب در اقصی نقاط کشور به خصوص کردستان،  و سپس رژیم بعث عراق برای حمله به ایران اشاره کرد و گفت: شهدای و ایثارگران ما در چهار عملیات کلیدی، راهبردی و سرنوشت ساز نیروهای زمینی شامل فتح المبین، بیت المقدس، ثامن الائمه و طریق القدس، کمر رژیم بعث عراق را شکستند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش به خدمات و جانفشانی نیروهای هوایی، زمینی و دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره و اظهارکرد: پیروزی های کسب شده ما به سه علت رقم خورد؛حرکت در مسیر اسلام، پیروی از ولایت فقیه و جانفشانی خالصانه جوانان مومن و رزمنده علت موفقیت در جنگ است و امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار به سر می برد.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه شکرگزاری نعمت ولایت، یعنی اطاعت محض از مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: با اطاعت از رهبری می توانی تمام پیچ های خطرناک تاریخ را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ایران دارای سه ویژگی مهم هستند، گفت: در رأس همه نیروی های مسلح، فرماندهی کل قوا و ولایت فقیه قرار دارد و خطرپذیری و مردمی بودن نیروهای مسلح کشور، از جمله نکات بارز سربازان ایران اسلامی است که همواره در مواقع بحران کمک حال ملت بوده و هستند.

همواره انگشت روی ماشه و آماده دفاع

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه ما از هیچ دشمنی هراس نداریم و همواره انگشت روی ماشه و آماده دفاع هستیم، افزود: اگر دشمنان به خطا رفته و به مرزهای کشور تجاوز کنند، ضربات جبران ناپذیر وهولناکی می خورند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۰۰ شهید ملایر، تصریح کرد: امروز تمام داشته های ما مرهون خون شهدا و ایستادگی و فداکاری آنهاست.

وی با استناد به آیات قرآن کریم، اظهارکرد: شهدا زنده، شاهد و ناظر ما هستند و نزد خداوند روزی الهی می خورند، این ما هستیم که از درک منزلت آنها عاجز و غافلیم.

شرفی با بیان اینکه امروز به برکت جانفشانی شهدا، نظام و انقلاب و مرزهای  عزت  ما در امینت به سر می برد، تصریح کرد: شرف بزرگ شهدا، «حیات عند رب » و ورود به «ضیافت الهی» بود که مصداق بارز و الگوی همه آنها امام الحسین(ع) است.

وی با بیان اینکه الگوی شهدای ما، مکتب غنی عاشورا بود، افزود:  ما همواره در مقابل مستکبران جهان تا پای جان پشت ولایت ایستاده ایم و هرگز در مقابل ظالمان سر تعظیم فرود نمی آوریم.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش برگزاری باشکوه نخستین یادواره ۲۸۴ شهید ارتش و ۹ شهید خلبان ملایر را اقدامی ماندگار دانست و از بانیان آن تقدیر کرد و گفت: محفل شهدای استان همدان با یاد و خاطره شهید مدافع حرم سردار شهید «حاج حسین همدانی» گره خورده است.

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی ارتش جمهوري اسلامي ايران یادواره شهدا دانشگاه ملایر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم

ایسنا/سیستان و بلوچستان قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه اعلام کرد چند نفر از عوامل تامین و پشتیبانی کننده عملیات‌های تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان بازداشت شدند.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می‌رساند بامداد امروز (شنبه) رزمندگان قرارگاه قدس در یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان چند نفر از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در ۲ عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • بازدید محسنی اژه‌ای از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است