Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:12:39 GMT

رونق اقتصادی خمین مهاجرت معکوس را رقم می‌زند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۷۴۱۴

رونق اقتصادی خمین مهاجرت معکوس را رقم می‌زند

سید «علی آقازاده » شامگاه چهارشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از ارگ تاریخی میشیجان از توابع خمین، در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت‌های بزرگ صنعتی، کشاورزی، فرآورده‌های کشاورزی و دام و طیور نوید افق مهاجرت معکوس این شهرستان را می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از متقاضیان برای سرمایه‌گذاری مورد نیاز خمین اعلام آمادگی کردند، ادامه داد: رونق اقتصادی زمینه مهاجرت معکوس را فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
استاندار مرکزی مرمت ارگ میشیجان را از بزرگترین طرح‌های گردشگری استان و کشور دانست و اظهار داشت: این بنای تاریخی متعلق ۷۰۰ سال گذشته است.
آقازاده گفت: این جاذبه گردشگری خمین از سوی علاقه‌مندان به آثار تاریخی بازسازی شده و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این بنا را بهترین شکل بازسازی کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های گردشگری نظیر ارگ تاریخی سبب اشتغال جوانان جویای کار می‌شود، تصریح کرد: این طرح گردشگری زمینه اشتغال ۶۲ نفر به شکل مستقیم و ۱۳۰ نفر غیرمستقیم را فراهم کرده است.
استاندار مرکزی افزود: ۲ هتل در زادگاه امام راحل مراحل ساخت را می‌گذراندکه مکملی برای این طرح بزرگ گردشگری است.
آقازاده ادامه داد: گردشگران داخلی و خارجی در نوبت بازدید از ارگ تاریخی میشیجان هستند و حضور این گردشگران می‌تواند گردشگری استان را احیا کند.
وی گفت: در راستای فعالیت این ارگ تاریخی و رونق اقتصادی خمین و روستای میشیجان باید بوم‌گردی و بازرچه صنایع دستی استان و شهرستان در مسیر ورودی به این بنای تاریخی راه‌اندازی شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: ارگ تاریخی میشیجان ظرفیت برگزاری همایش‌های مهم ملی  و استانی نظیر شورای اداری را دارد.

ارگ تاریخی میشیجان روز چهارشنبه با حضور مسئولان محلی و مردم بهره‌برداری شد.
این بنای ارزشمند تاریخی متعلق به دوره قاجاریه است و عملیات مرمت این بنای تاریخی سال ۹۴ کلید خورده است.
در این ارگ تاریخی کاربری‌های نوینی شامل موزه گالری، موزه مردم‌شناسی، فضای رستوران سنتی، غرفه‌های صنایع‌دستی و عکاسی و  مجتمع اقامتی افزوده شده است.
 ساختمان اصلی این بنا در ۲ طبقه به شکل چهارضلعی با نمای گچ و آجر به‌عنوان محل اقامت امیرحشمت از نوادگان قاجار در وسط عمارت قرار گرفته و ضلع شمالی و غربی محوطه گلخانه، مطبخ، انبار غلات، حیاط خلوت و محل اسکان خادمان تعبیه شده بود، جنوب محوطه نیز کالسکه‌خانه با سقف چهار گنبدی قرار دارد.
این عمارت در قسمت شمال و جنوب خود دارای ۲ برج دیده‌بانی است و هشتی ورودی نیز در قسمت جنوب شرقی بنا واقع شده است.
ارگ میشیجان به لحاظ اهمیت تاریخی خود در سال ۱۳۸۶ به شماره ۲۹۷۰۵ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.
این بنای تاریخی در زمینی هشت ضلعی به وسعت حدود یک هکتار در روستای میشیجان علیا در پنج کیلومتری شهرستان خمین واقع شده است.
 
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری فرهنگی خمین میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد

ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری آئین روز ملی قنات با حضور جمعی از کشاورزان دشت بهریار شهرستان دلیجان خبر داد.

محمود مرادی امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: کشاورزان در این مراسم به مناسبت  گرامیداشت روز ملی قنات ایرانی، مظهر قنات تاریخی بهریار را به امید فزونی برکت، گلریزان و گلاب افشان کردند.

وی گفت: ایرانی‌ها با ابداع فن قنات در سرزمین نیمه خشک ایران بزرگترین تمدن‌ها را ایجاد کردند و در واقع با مدیریت منابع آب آبادانی را به ارمغان آوردند، لذا وظیفه همه ما این روزها حفاظت از این میراث معنوی است تا نسل‌های آینده از ما به نیکی یاد کنند.

او با بیان اینکه قنات بهریار به عنوان یک اثر ارزشمند تاریخی مربوط به دوره صفوی در تاریخ یکم اردیبهشت ۱۳۹۴ به شماره ۳۱۲۳۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، افزود: امسال مراسم روز ملی قنات برای سومین سال متوالی در راستای انجام مقدمات ثبت جهانی این میراث ارزشمند تاریخی دلیجان برگزار شد.

مرادی افزود: قنات بهریار یکی از کهن‌ترین میراث ارزشمند شهر دلیجان است که با تلاش سعید اصغری، محقق و تاریخ نویس دلیجانی در میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: متاسفانه قنات بهریار حال خوبی ندارد و لازم است مدیریت شهری دلیجان این مهم را درک کند که یکی از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی شهر در معرض نابودی است و باید اقدامات ضروری برای نجات آن را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام    

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار