Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@07:10:50 GMT

نظام اجرایی و اداری کشور باید آرایش جنگی بگیرد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۷۷۸۰

نظام اجرایی و اداری کشور باید آرایش جنگی بگیرد

شیرکوند با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های استان گیلان این است که اقتصاد آن دولتی نیست، گفت: در شرایط فعلی نظام اجرایی و اداری کشور باید آرایش جنگی بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سعید شیرکوند» امشب (چهارشنبه، ۸ آبان) در جلسه اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان، گفت: این استان با داشتن سبقه تاریخی همواره در اقتصاد کشور نقش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه استان گیلان در تشکیل اتاق بازرگانی جزو استان‌های پیشتاز بوده است، تاکید کرد: یکی از مزیت‌های استان گیلان این است که اقتصاد آن دولتی نیست.

 

وی افزود: اگر اقتصاد استانی وابسته به دولت باشد، با کمبود و مشکلات بودجه‌ای، با تعطیلی واحدها مواجه می‌شود.

 

شیرکوند با اشاره به رشد اقتصادی کشور، افزود: گزارش‌های جهانی اعلام کرده است که ایران نه تنها مسیر نزولی را دنبال نمی‌کند بلکه شرایط رو به رشدی را دارد.

 

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس‌جمهوری به شرایط خاصی که دشمن برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است، اشاره کرد و گفت: فشار سنگینی به اقتصاد ملی وارد شده است ولی این می‌تواند فرصتی برای بخش خصوصی در حوزه صادرات باشد.

 

وی با بیان اینکه رشد ارز برای بخش تولیدی گیلان فرصت طلایی ایجاد کرده است، افزود: در این شرایط هر کالایی در داخل تولید و صادر شود، توام با سود برای بخش خصوصی است.

 

شیرکوند با بیان اینکه گیلان باید از ظرفیت صادرات به کشورهای همسایه شمالی استفاده کند، خاطرنشان کرد:‌ در گذشته نیز بخش قابل توجهی از تجارت ایران به اروپا از گیلان صورت می‌گرفته و این ظرفیت است.

 

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس‌جمهور یبا اشاره به اینکه سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی است، تصریح کرد: رابطه دولت با اتاق بازرگانی، رابطه‌ای دوستانه و صمیمانه است.

 

وی به حمایت دولت از ایجاد تشکل‌های صنفی اشاره و خاطرنشان کرد: هیچ کارمند دولتی بهتر، دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر از فعال بخش خصوصی، نمی‌تواند برای آن حوزه تصمیم بگیرد.

 

شیرکوند با اشاره به اینکه باید از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استفاده کنیم، اضافه کرد:‌ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز می‌تواند در برخی موارد اضطرار، اقداماتی در راستای گره‌گشایی از واحدها انجام دهد.

 

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس‌جمهوری به تحریم‌های اقتصادی دشمن اشاره و اظهار کرد: در شرایط تحریمی فعلی تمام نظام اجرایی و اداری کشور باید آرایش جنگی بگیرد.

 

وی دکتر نوبخت را فرصتی برای استان گیلان دانست و گفت: ‌بنادر، منطقه آزاد، بخش کشاورزی، شهرک‌های صنعتی و استارتآپ‌ها از دیگر ظرفیت‌های استان گیلان است.

 

شیرکوند به صادرات کشور به عراق اشاره و تاکید کرد: اتفاقات اخیر در عراق باعث نگرانی است زیرا بخشی از صادرات و واردات ما با عراق است.

 

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک رویکرد حاکم بر اقتصاد بدانیم، اذعان کرد: در شرایط فعلی همه باید با همدلی در مسیر حل مشکلات اقتصادی تلاش کنیم.

 

 

 

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام رضا ع مسجد سالروز شهادت امام رضا ع امام رضا ع کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران پیاده حضرت رضا ع کاروان زائران پیاده خراسان جنوبي کانون های مساجد استانداری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام محرم مصوری امروز در خطبه‌های نماز جمعه بردسکن ضمن تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای با اقتصاد و معیشت مردم بازی می‌کنند که باید متولیان امر به ویژه دستگاه قضا دست این افراد نفوذی را کوتاه کنند.

امام جمعه موقت بردسکن عنوان کرد: همان طور که در عملیات وعده صادق توانستیم رژیم غاصب صهیونیستی را سر جای خود بنشانیم امروز هم در حوزه اقتصاد کشور نیاز به یک وعده صادق داریم و افرادی که در حوزه اقتصادی و معیشت مردم خللی ایجاد می‌کنند آنها را نیز سر جای خود بنشانیم.

وی افزود: رمز موفقیت‌ها و پیشرفت‌های نظام به ولایت‌باوری و ولایت‌پذیری است و در حوزه اقتصاد نیز باید ولایت‌باور و ولایت‌پذیر باشیم.

مصوری با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری شعار سال‌ها را با محوریت مباحث اقتصادی نامگذاری می‌کنند و امروز اقتصاد ما نیاز به یک طوفان الاقصی دارد.

امام جمعه موقت بردسکن اظهار کرد: همان‌طور که تهدیدات و حرکات دشمنان را با موشک‌ها و پهبادها نقطه‌یابی و پایگاه‌های آنها را مورد هدف قرار می‌دهیم، برای مبارزه با مفسدان اقتصادی نیاز به شناسایی و نقطه‌یابی پایگاه‌ها و مراکز فساد اقتصادی داریم تا بتوانیم شاهد جهش تولید با مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف باشیم.

وی از دولتمردان خواست با وعده‌های صادق مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را نیز مرتفع کنند. 

مصوری برپایی نمایشگاه بین‌المللی اقتصاد و توانمندی‌ها و صادرات را کار بسیار ارزشمندی دانست و گفت: خوشبختانه فعالان اقتصادی از این نمایشگاه استقبال بسیار خوبی داشتند.

امام جمعه موقت بردسکن بیان کرد: امروز دشمنان از ولایت‌پذیری و ولایت‌باوری ملت ایران هراس دارند و اگر امروز دشمنان به دنبال این هستند که زنان محجبه را با یک سری حرکت‌های خود به انحراف بکشانند کور خوانده‌اند، چرا که زنان متدین و محجبه ما هیچگاه گول ترفندهای دشمنان را نخواهند خورد و با حفظ حجاب خود مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند زد.

وی در بخش دیگر از خطبه‌های نماز جمعه به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اشاره کرد و ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های جمعیت هلال احمر شهرستان بردسکن از مسئولان استانی خواستار تقویت جمعیت هلال احمر این شهرستان به لحاظ نیروی انسانی و اعتباری شد. 

مصوری اظهار کرد: با توجه به موقعیت شهرستان بردسکن به لحاظ وجود گسل درونه و راه‌های مواصلاتی نیاز است که از هر لحاظ جمعیت هلال احمر شهرستان بردسکن مورد توجه قرار بگیرد. 

امام جمعه موقت بردسکن با گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مطهری افزود: خوشبختانه آموزش و پرورش شهرستان در بیشتر حوزه‌ها خوش درخشیده است و حرفی برای گفتن در استان و حتی کشور دارد. 

وی به مقام والای معلم و استاد اشاره کرد و گفت: نیاز است که همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و خیران توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشند.

مصوری با توجه به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: به همت شورای هیئات مذهبی برنامه‌ریزی شده است در سالروز شهادت اجتماع صادقیون در محل مسجد جامع شهرستان با حضور هیئت‌های عزاداری برپا و مراسم سینه‌زنی و مرثیه‌سرایی با حضور مداحان اهل بیت(ع) نیز برگزار شود، همچنین حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) بردسکن نیز در صبح شهادت این امام همام در محل این مدرسه اقامه عزا خواهد داشت که از عموم مردم دعوت می‌شود در این مراسم نیز شرکت کنند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان