Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:16:05 GMT

چگونه با سیل مواجه شویم؟

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۸۴۶۲

چگونه با سیل مواجه شویم؟

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با آغاز فصل سرما باید تمهیداتی برای مواجهه و آمادگی با وقوع سیل احتمالی اندیشید و اماده بود تا در هنگام وقوع آن کمترین خسارت وارد شود.

مسلم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با آغاز فصل سرما باید تمهیداتی برای مواجهه و آمادگی با وقوع سیل احتمالی اندیشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید از ساخت و ساز در حریم رودخانه جلوگیری شود، افزود: دیوار پایه‌های ساختمان باید با مصالح مناسب پوشانده شود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: محل اتصال آبگرمکن‌ها، پانل برق و موتورخانه باید از سطح زمین ارتفاع مناسبی داشته باشد.

حسینی با اشاره به اینکه لازم است اطراف خانه دیوارکشی اصولی و استاندارد صورت گیرد، افزود: لازم است افراد از سازمان‌های بیمه‌گر، بیمه‌نامه سیل اقدام کنند.

وی بیان کرد: پس از وقوع سیل وقتی افراد به خانه برگشتند باید مراقب باشند از فانوس، مشعل و یا کبریت استفاده نکنند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: افراد از نزدیک شدن به خطوط برق فشار قوی خودداری کرده و باید هر چیزی که با آب تماس داشته را ضدعفونی کنند.

حسینی ادامه داد: در این شرایط باید آب آشامیدنی را قبل از مصرف جوشانده و از رفتن به سمت خانه‌های در محاصره آب خودداری کنند.

وی با بیان اینکه افراد باید برای دریافت غذا و کمک‌های اولیه به نزدیک‌ترین محل امدادرسانی بروند، تصریح کرد: افراد لازم است از آب‌های در حال حرکت دوری کنند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پس از وقوع سیل احتمال شیوع بیماری‌های عفونی وجود دارد که باید نکات بهداشتی رعایت شود.

حسینی افزود: زمانی که فرد تشخیص داد سیلاب در حال شکل‌گیری است، باید خیلی سریع عمل کرده و خود را نجات دهد چراکه تنها چند دقیقه برای این کار فرصت دارد.

وی بیان کرد: اگر منزل شما در محل مرتفعی است و خطر آب‌گرفتگی شما را تهدید نمی‌کند، نیاز به خروج از منزل نیست، در غیر این صورت مناطق کم ارتفاع را خیلی سریع ترک کنید و به مناطق مرتفع دور از رودخانه‌ها و نهرها بروید.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: افراد لازم است از فاضلاب‌ها و جویبارهای به‌ظاهر آرام دوری کنند و به‌خاطر داشته باشند جویبارها، کانال‌های فاضلاب، تنگه‌ها و … نیز می‌توانند به‌ ناگهان دچار سیلاب شوند.

حسینی یادآور شد: افراد نباید هیچ‌گاه به‌تنهایی در یک ناحیه سیل‌زده، به این طرف و آن طرف بروند و اگر پیاده هستند، از نقاطی که سطح آب از زانو بالاتر است عبور نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان عمیدیان، با همکاری انجمن سینمای جوان و حوزه هنری تولید شده است.

مستند ۴۵ دقیقه‌ای «چنشتی ها» به بررسی، شناخت و معرفی آیین‌های ناشناخته اهالی روستای چنشت در حاشیه کویر لوت واقع در خراسان جنوبی می‌پردازد.

روستای چنشت از توابع شهرستان سربیشه به علت وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی از روستا‌های هدف گردشگری خراسان جنوبی است که به سرزمین رنگ‌ها شناخته می‌شود.

نخستین دوره جشنواره ملی اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان