Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، نشست شورای اجرایی اول مجمع مجالس آسیایی که با حضور هیأت های پارلمانی عراق، روسیه، ایران، ترکیه، کامبوج، کویت، بحرین، اردن، بوتان، فلسطین، پاکستان، قطر، تیمور شرقی، قزاقستان، آذربایجان و افغانستان در شهر ساحلی ریزه ترکیه به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالقدر رئیس هیات پارلمانی کشورمان در نشست اختتامیه گفت: هم اکنون، خانواده مجمع مجالس آسیایی بزرگتر و متنوع‌تر شده است چراکه شاهد عضویت کامل قطر و تیمور شرقی به این مجمع هستیم. به مجلس شورای قطر و پارلمان ملی تیمور شرقی خیر مقدم و عضویت آن‌ها در مجمع مجالس آسیایی را تبریک گفت و از مشارکت فعالانه اعضا در مباحثات شورای اجرایی و از دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی بدلیل رویکرد حرفه‌ای و تعهد خود به اهداف عالیه مجمع قدردانی نمود. علی رغم این که مجلس ملی عراق نامزد ریاست مجمع مجالس آسیایی برای ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بود اما در این نشست بعد از بحث فراوان درباره ریاست مجمع مجالس آسیایی برای دوره مذکور، مقرر شد ترکیه تا ماه دسامبر ریاست خود را ادامه دهد و بعد از برگزاری مجمع عمومی دوازدهم و تثبیت آرامش در عراق، ریاست به عراق واگذار شود.

همچنین مجلس بحرین، آمادگی خود را برای میزبانی و ریاست کمیته اقتصادی و توسعه پایدار اعلام کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که برخی موضوعات مهم در شورای اجرایی از جمله تعیین روسا و نائب رئیسان بعدی مجمع مجالس آسیایی مورد بررسی قرار نگرفت تاکید کرد که کارها و اقدامات بزرگی در اجلاسیه سالانه در پیش‌رو داریم که باید به آن‌ها بپردازیم. تمامی پیش نویس قطعنامه های های کمیته دائمی مجمع مجالس آسیایی نیز با اتفاق آراء تصویب شد.

همچنین تصمیم گیری شد که برای روز رسانی و بررسی اسناد قانونی و پایه ای مجمع مجالس آسیایی، کارگروهی متشکل از اعضای فعال مجمع از جمله هیات پارلمانی مجلس شورای اسلامی برای کارامد کردن این اسناد مهم، در کویت تشکیل شود.

در این زمینه، سیده فاطمه ذوالقدر از تمامی پارلمان‌های عضو خواست که اصلاحیه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص اسناد پایه‌ای را در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ژیمناستیک و «پرش» از روی انتخابات/ فرود «آرام» نیاز رشته مادر است
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود