Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:42:43 GMT

ستاد رسیدگی به امور مساجد راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۸۶۸۹

ستاد رسیدگی به امور مساجد راه‌اندازی می‌شود

حسینی با بیان این‌که ستاد رسیدگی به امور مساجد راه‌اندازی می‌شود، گفت: قدم‌های اولیه در این راستا برداشته شده است.

حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف ترتیب یافت، اظهار داشت: هم اکنون ۴۵۰ مجموعه آموزشی در استان و شش بیمارستان وقفی در تبریز به جامعه خدمت‌رسانی می‌کنند و در مجموع ۸۰۰ نیت وقف در سطح کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در خصوص فعالیت‌های اوقاف در زمینه فرهنگی، خاطرشان کرد: اجرای طرح‌های آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی و برپایی مواکب اربعین حسینی از جمله فعالیت‌های فرهنگی اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی به شمار می‌روند.

حسینی با بیان این‌که امسال ۴۵ مرکز افق در امام زادگان استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: افق مخفف سه واژه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است و مراکز افق در امام زادگان در راستای محرومیت‌زدایی، رفع آسیب‌های اجتماعی، کارهای فرهنگی و ایجاد زیرساخت‌ها برای برگزاری مسابقات قرآنی فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: بهره‌وری، به روزرسانی و توجه به عمران و آبادانی امام زادگان (ع) از  وظایف اوقاف است که در این راستا پروژه‌های مختلفی در سطح استان در حال اجراست.

حجت الاسلام حسینی با قدردانی از اقدامات رئیس کل دادگستری استان برای دفاع از حقوق موقوفات، گفت: شعبه ویژه برای موضوعات وقفی اختصاص یافته و اکنون ۲۲۸ پرونده جاری در دادگستری داریم. تمام تلاش ما برای جلوگیری از پایمال شدن حقوق موقوفات هست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه موقوفات قائم مقام فراهانی با صدور حکم از دادگاه تثبیت شدند، گفت: پس از حضور بنده، مجوز برای راه‌اندازی اداره اوقاف ناحیه سه تبریز ویژه موقوفات قائم مقام فراهانی صادر شده است. بسیاری از کارخانجات استان، شهرک‌های صنعتی، بخشی از فرودگاه تبریز و گمرک سهلان و شهر صوفیان در عرصه‌های موقوفات قائم مقام فراهانی مستقر هستند.

وی اظهار کرد: موقوفات ربع رشیدی بزرگترین وقف استان و کشور و تنها وقف نامه ای است که ثبت جهانی شده و در شش کشور  و هشت استان ایران دارای موقوفه می باشد که این وقف وسعت بسیار زیاد داشته و هنوز آمار دقیق آن احصا نشده است.

حسینی با بیان این‌که ستاد رسیدگی به امور مساجد راه‌اندازی می‌شود، گفت: قدم‌های اولیه در این راستا برداشته شده و بحث ساماندهی هیات امناء و بازگشت صفا و صمیمیت به مساجد اهدافی هست که در خصوص مساجد دنبال می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی از وقف بیمارستان تخصصی ۶۴۰ تختخوابی کودکان مردانی‌آذر خیر بنام تبریزی به نام زهرا مردانی آذر نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: موقوفه مردانی آذر بزرگترین وقف استان بعد از پیروی انقلاب است.

وی افزود: این بیمارستان تخصصی با ۶۴۰ تخت در زمینی به وسعت ۹ هکتار با زیربنای ۵۵ هزار مترمربعی در چهار طبقه با هزینه بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان در حال احداث است که برای تکمیل آن ۹۰ میلیارد تومان دیگر نیز هزینه و برای خدمت به کودکان بیمار خواهد بود.

 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت امام رضا ع سالروز شهادت امام رضا ع ماه صفر امام رضا ع پیاده روی اربعین کانون های مساجد اردبیل سبک زندگی اسلامی هفته وقف مرکز رسیدگی به امور مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: طرح ثبت اعضاء در سامانه بچه‌های مسجد از جمله مهمترین برنامه‌های سال گذشته ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بود که طی آن بیش از ۷ هزار عضو جدید در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شد.

وی تصریح کرد: به همین منظور، محمدتقی محمدیان، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در تقدیرنامه‌ای به همین منظور آورده است: به شکرانه این توفیق و به پاسداشت همت مضاعف شما نظر به بررسی‌های صورت گرفته در معاونت ساماندهی و شبکه سازی؛ ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در رویداد ساماندهی باشگاه بچه‌های مسجد ممتاز شناخته شده است.

براساس این گزارش، استان البرز با اهتمام مدیریت و مجموعه کارشناسان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان موفق شد در جایگاه نخست ثبت اعضاء در سامانه بچه‌های مسجد کشور قرار گیرد.

مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود، ساماندهی و شبکه سازی نیرو‌ها و ظرفیت‌های نوجوان و جوان جذب شده مسجدی گامی در مسیر رشد و بالندگی مساجد و تحقق مسجد تراز اسلامی باشد.

دیگر خبرها

  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند