Web Analytics Made Easy - Statcounter

خداجو رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: محمد رازقی نژاد کوهنورد جهرمی که از ۱۸ مهرماه سال جاری در قالب برنامه صعود مشترک تیم ملی کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران و تیم مکزیک جهت فتح قله ۶۲۰۰ متری آیلند پیک هیمالیا در نپال شرکت کرده بود، ششم آبان ماه موفق به صعود و فتح این قله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کوهنورد جهرمی نیز در خصوص این صعود گفت: مدت زمان صعود اصلی از بیس کمپ آیلند پیک تا قله، هفت ساعت و نیم از ساعت ۱۲:۳۰ بامداد تا ۸ صبح به طول انجامید.

رازقی نژاد افزود: برای هم هوایی در راستای صعود به قله، در مدت زمان ۹ روز و در مجموع حدود ۱۰۰ کیلومتر پیمایش شد که در این مدت در هم هوایی، مراحل یک شب مانی در بیس کمپ اورست، یک شب مانی در گوراک شیب، صعود به قله کالا پاتار و یک شب مانی در کمپ چوکنگ انجام شد.

رازقی نژاد ادامه داد: مهم‌ترین بخش صعود عبور از یخچال‌های ایلند پیک و فنی‌ترین قسمت نیز، دیواره زیر قله به طول ۲۰۰ متر با شیب ۸۰ تا ۹۰ بود که با استفاده از یومار و ثابت گذاری، این صعود با موفقیت انجام شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

فتح قله آیلند پیک هیمالیا توسط کوهنورد جهرمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری تغذیه مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی

پس از نتایج شگفت‌انگیز تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا و صعود به جام جهانی، این تیم در رنکینگ جهانی چهار پله صعود کرد.

در تازه ترین رنکینگ جهانی فوتسال تیم ملی فوتسال افغانستان در آسیا از جایگاه دوازدهم به جایگاه هشتم رسید و از جایگاه ۴۹ جهانی به جایگاه ۴۵ صعود کرد.

این درحالی است که در روزهای گذشته تیم ملی فوتسال افغانستان با درخشش در جام ملت‌های فوتسال آسیا به جایگاه پنجم این مسابقات راه پیدا کرد و جواز حضور در جام جهانی فوتسال را به دست آورد.

این در حالی است که کادر فنی این تیم همه ایرانی هستند و حالا افغانستان به قدرتی تازه در فوتسال آسیا تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صعود پارما به سری آ ایتالیا/ جمع ۷ خواهران دوباره جمع شد
  • پارما به سری A برگشت
  • رسمی؛ پارما به سری آ صعود کرد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست