Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار قشم گفت: حضور بنیاد مستضعفان در مبحث ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و عمرانی در لارک فرصتی مغتنم است که می‌تواند به ایجاد تحولی اساسی در این جزیره بیانجامد. ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

علیرضا نصری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، با اشاره به سفر پرویز فتاح پرویز رئیس بنیاد مستضعفان به جزیره لارک که از توابع شهرستان قشم محسوب می‌شود، اظهار داشت: طی روز جاری ریاست این بنیاد بازدیدی از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در این جزیره خواهد داشت که امیدوارم به تسریع روند بهره‌برداری از پروژه‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حضور بنیاد در حضور عمرانی و توسعه‌ای جزیره لارک یک فرصت قابل توجه برای  ایجاد تحول در زندگی مردم لارک و حتی حوزه گردشگری است، گفت: در حال حاضر 12 پروژه عمرانی در فصل‌های بهداشت و درمان، بهسازی روستایی و تقویت بافت، ورزشی، گردشگری، و حمل و نقلی دریایی برای لارک در دست اجراست که در صورت بهره‌برداری به عنوان یک گام مهم برای توسعه پایدار لارک محسوب می‌شود.

فرماندار قشم یادآور شد: ایجاد رینگ آسفالته دور جزیره در کنار ساماندهی و بهینه‌سازی اماکن اسکان شامل خانه‌های بوم‌گردی از پروژه‌های مهم است که می‌تواند گامی مهم در عرصه تقویت ظرفیت‌های گردشگری لارک باشد.

پرویز فتاح طی روز گذشته در سفری به مرکز استان هرمزگان، از پروژه‌های مختلف مرتبط با سرمایه‌گذاری این بنیاد از جمله شرکت کانتینری سینا در بندر شهید رجایی، کارخانه فولاد کاوه و ... در مجاورت بندرعباس بازدید کرد، وی در ادامه این سفر امروز پنج‌شنبه به جزیره لارک سفر می‌کند.

موقعیت جزیره لارک در بین جزایر قشم، هرمز و ساحل شهر بندرعباس

جزیره لارک با 7/48 کیلومتر مربع مساحت، در فاصله 18 مایل دریایی از شهر بندرعباس و 6 مایل دریایی از شهر قشم و در جنوب شرقی این شهر، در تنگه هرمز قرار دارد این جزیره از کوه‌های آتشفشانی مخروطی شکل تشکیل شده‌است.

بلندترین نقطه آن 138 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و بزرگ‌ترین قطر آن 6/10 کیلومتر است.

در این جزیره فعالیت کشاورزی وجود ندارد و تنها فعالیت اقتصادی اکثر اهالی جزیره لارک صید و غواصی است.

آب آشامیدنی مردم این جزیره بیشتر از طریق بندرعباس به آن حمل می‌شود و هم چنین آب برکه‌ها و چاه‌های ان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جمعیت موجود در این جزیره در حدود 200 تا 300 خانوار برآورد شده‌ است، گویش بومی مردم لارک گویشی از زبان لری به نام کُمزاری است، این، گویش در جزیرهٔ مُسَندَم (روستای کُمزار) عمان نیز رواج دارد، گویش کمزاری لارک تحت تأثیر فارسی معیار رو به فراموشی است.

انتهای پیام/ن

R7558/P/S6,1433/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران

وزیر کشور از چند پروژه‌های سازمان نوسازی شهرداری تهران در منطقه ۱۸ بازدید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری تهران از آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و شن چاله ها در منطقه 18 بازدید کرد.

️وی در این بازدید ضمن تقدیر از مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی این پروژه ها قرار گرفت.

️گفتنی است پروژه های عمرانی سازمان نوسازی علاوه بر تولید مسکن، بازآفرینی و تبدیل تهدیدات شهری به فرصت هاست و در همین راستا باغ راه راه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بازآفرینی طبقه فوقانی تونل قطار راه آهن تهران تبریز است که از سالیان متمادی موجب انفصال شمال و جنوب این خط آهن شده بود و اینک با احداث پروژه های مورد نیاز اهالی ضمن ایجاد پیوستگی شهری موجب توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق ١٧ و ١٨ تهران خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه