Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالانه افراد زیادی برای به دست آوردن موقعیت شغلی مناسب به هرمزگان سفر می‌کنند و با برگزیدن شغل مناسب سکونت دائمی را انتخاب می‌کنند؛ اما در این میان سهم بومیان از ظرفیت‌های کلان اقتصادی تقریبا هیچ است؛ به‌طوری که مجبور به برگزیدن مشاغل کاذب می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ هرمزگان به واسطه موقعیت استراتژیک آن و دارا بودن میدان های گازی، بنادر، پالایشگاه های بزرگ و هزار و یک ظرفیت دیگر به قطب تجارت کشور تبدیل شده و آوازه اقتصادی بودن این شهر علاوه بر داخل کشور در جهان نیز پیچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان استراتژیک در حوزه صنعت و پالایشگاهی پیشرفت های فراوانی کرده به طوری که بزرگترین پالایشگاه های تولید میعانات گازی در این دریار قرا گرفته همچنین به واسطه داشتن بندرشهید رجایی رتبه اول ترانزیت کالا در کشور را به دست آورده است.

بندرعباس به عنوان مرکز این استان با برخورداری از چهار راه ارتباطی دریایی، هوایی، زمینی و ریلی تبدیل به شهری مهاجر پذیر شده و تقریبا ۵۲ درصد از جمعیت کل این شهر شناور بوده و شامل افرادی می شود که در فصل های مختلف برای برگزیدن شغلی مناسب به این شهر سفر می کنند.

سالانه افراد زیادی برای به دست آوردن موقعیت شغلی مناسب به این شهر سفر می کنند و با برگزیدن شغل مناسب سکونت دائمی را انتخاب می کنند؛ اما در این میان سهم بومیان این شهر از ظرفیت های کلان اقتصادی تقریبا هیچ است؛ به طوری که مجبور به برگزیدن مشاغل کاذب می شوند.

در شرایطی که تحصیلات، تخصص و تجربه چندین ساله کار به جایی نمی برد مشاغل کاذب و دوره گردی از ضریب بالای امنیت شغلی برخودار است که با استقبال چشم گیری نیز روبرو بوده است.

 

 

بازار داغ مشاغل کاذب در قطب اقتصاد کشور

بازار مشاغل کاذب در قطب اقتصاد کشور هر روز داغ تر از دیروز است چه بسا عده ای از صاحبان حرفه به واسطه درآمدقابل ملاحظه کار خود را رها کرده و به این زمینه روی می آورند.

در گوشه و کنار شهری که عنوان پایتخت اقتصادی کشور را با خود به یدک می کشد زنان، مردان وحتی نوجوانان وجوانانی مشاهده می شوند که برای کسب روزی حلال در کنار خیابان ها بساط بنزین فروشی، فلافل فروشی، عرضه قلیان و.... به پا کرده اند.

چهره آفتاب سوخته اهالی این خطه از جنوب کشور در جای جای این شهر بسیار دردآور است چرا که به یکباره رویاهای زیبای دوران تحصیل را کنار گذاشته و برای مرتفع سازی مشکلات اقتصادی به مشاغل کاذب تن داده اند.

علاوه بر جوانان و نوجوانان این منطقه فشارهای اقتصادی تا جایی پیش روی کرده که بانوان و مردانی که پس از سال ها تلاش باید در حال استراحت باشند همچون قشر جوان تر به بنزین فروشی روی آورده اند.

 

 

جوانان بندری به فروش فلافل و بنزین روی آورده‌اند

طلوع خورشید سرآغاز قرارگیری گروه های سنی مختلف از نوجوان گرفته تا جوان و پیر روز خود را کنار گالن های بنزین همچون بمب های متحرک سپری می کنند و تا پاسی شب می مانند شاید از این طریق بتوانند چراغ امید خانواده های خود را روشن نگه دارند.

علاوه بر اینکه نگه داری گالن های خطرناک بنزین در منازل مسکونی و در محیط های بسته جان بنزین فروشان و خانواده های آن ها را به شدت تهدید می کند، نشستن افراد مسن در کنار خیابان های شهر به دلیل کاهش دید و نبود توان جسمی لازم خطرات بیشماری را متوجه آنان می سازد.

عده ای از هم وطنان فروش بنزین به صورت آزاد زنان و مردان مسن در نقاط مختلف شهر بندرعباس با وجود پمپ بنزین و گاز را شیوه ای متفاوت می دانند در حالی که کسب لقمه نانی برای زندگی لایه پنهان بنزین فروشی به این سبک  است.

فلافل فروشی دیگر شغل کاذب جوانان این منطقه به شمار می رود که جوانان با داشتن سرمایه اندک و تجهیزات ساده به این شغل روی آورده اند و حتی دیده می شود که در برخی از این دکه های فلافلی به صورت خانوادگی کار می کنند و روزی خود را از این طریق به دست می آورند.

فلافل فروشی و بنزین فروشی به دلیل نیاز نداشتن به سرمایه کلان و دارا بودن ابزار ساده به صورت قارچ گونه در این شهر افزایش یافته و جوانان دریا دل بندری در این آشفته بازار بیکاری به این شغل ها پناه آورده اند.

آمار بیکاران در هرمزگان همواره مورد اختلاف نظر مسئولان و نمایندگان بوده که هر از گاهی با اعلام آمار ضد و نقیض خبرساز می شوند و سعی در تکذیب ادعاهای طرح مقابل دارند اما آنچه که مبرهن است قال و قیل های مسئولان تاکنون گره ای از مشکلات این قشر باز نکرده و تنها به جریان سازی رسانه ای بسنده شده است.

 

 

زیبنده نیست هرمزگان جزء چهار استان فقیر کشور باشد

بحران بیکاری استان هرمزگان در چند سال اخیر آنچنان رشد داشته که در ماه های اخیر امام جمعه بندرعباس در خطبه های نماز جمعه به آن اشاره داشته وگفت:عمده بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند که به هیچ وجه مناسب نیست و باید همگی وارد میدان شویم.

عبادی زاده با بیان اینکه ۸۰ هزار دانشجو در هرمزگان تحصیل می‌کنند، افزود: اگر سالی هشت هزار دانشجو فارغ التحصیل شود مدام بر بیکاران استان افزوده می شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه زیبنده نیست که هرمزگان در زمره چهار استان فقیر کشور باشد در حالی که بیشترین درآمد را برای کشور کسب می کند، عنوان کرد: منشأ این فقر بیکاری است و در سال رونق تولید با تلاش مضاعف باید به سمت ایجاد اشتغال برویم.

وی افزود: امیدوارم با اهتمام بیشتر مدیران صنایع در بخش به‌کارگیری نیروهای هرمزگانی شاهد کاهش آمار بیکاری در کشور و استان هرمزگان باشیم.

نرخ تک رقمی بیکاری در هرمزگان توهمی بیش نیست

احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نرخ تک رقمی ۸٫۴ درصدی بیکاری در استان هرمزگان را یک توهم خواند و عنوان کرد: ارائه دهندگان آمارهای تک رقمی نرخ بیکاری در استان در عالم خواب بسر می‌برند، چراکه نرخ بیکاری در استان بالای ۲۶ درصد است و ۳۰۰ هزار جوان تحصیل‌کرده بیکار در هرمزگان بیانگر این واقعیت است.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان با اشاره به ظرفیت های موجود در هرمزگان، دغدغه اشتغال ونرخ بالای بیکاری را برازنده هرمزگان ندانست و تاکید کرد: باید از نیروهای ماندگار و متخصص در استان برای مشاغل استفاده شود.

وی افزود: هرمزگان ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های گردشگری، صید و صیادی، بنادر و تجارت  دارد که با توجه به این ظرفیت‌ها نباید دغدغه اشتغال داشته باشیم.

مرادی عنوان کرد: افزایش نرخ بیکاری در استان نشان می‌دهد که تاکنون از این پتانسیل‌های موجود به خوبی بهره نگرفتیم هر چند در تمام استان‌ها هم بیکاری وجود دارد که باید چاره‌ای بیاندیشیم و از تمام ظرفیت‌های اقتصادی استان در تمامی حوزه‌ها برای ایجاد اشتغال بهره ببریم

 

 

بی‌انصافی است که نیرو از خارج از استان بیاید و فرصت‌های شغلی بومیان را اشغال کنند

وی افزود: وقتی در حوزه صنایع، پالایشگاه‌ها، تجارت، بنادر و گردشگری شرایط خوبی در هرمزگان مهیاست اما باز هم معضل بیکاری وجود دارد باید چاره‌ای بیاندیشیم تا سرعت کار بالا بگیرد؛ خوشبختانه خلاء قانونی نداریم و باید از ظرفیت نیروی انسانی و مدیریت استان با حمایت مرکز به خوبی استفاده کنیم در این مسیر نمایندگان مجلس هم کمک خواهند کرد تا تمامی ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال بکار گرفته شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یک نگرانی که امروز در استان دست و پاگیر شده این است که چرا از ظرفیت نیروهای ماندگار بومی و متخصص در هرمزگان استفاده نمی‌شود، چرا با وجود فراهم بودن همه ظرفیت‌ها باز هم نیروی‌های غیربومی از استان‌های دیگر آورده می‌شوند، این بی‌انصافی است که نیرو از خارج از استان بیاید و فرصت‌های شغلی بومیان را اشغال کنند.

سهم واقعی اشتغال جوانان هرمزگانی در صنایع استان لحاظ شود

حسین هاشمی تختی، نماینده بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به مراکز متعدد صنایع در هرمزگان، سهم واقعی اشتغال جوانان این منطقه باید لحاظ شود.

وی با بیان اینکه مخالف اشتغال غیربومی‌ها نیستم، افزود: صنعتی که علیرغم اشتغال صدها نیرو، چرا باید حداقل آنها هرمزگانی باشد و چرا جوانی که هنوز دانشجو است و لیسانس ندارد مشغول به‌کار شود و جوان دیگری که مدت‌ها از دریافت مدرک لیسانسش گذشته هنوز بیکار باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: علیرغم نیروی متخصص بومی، سهم جوانان هرمزگانی در صنایع استان پایین است و باید حداقل سهمیه 50 درصدی بومی رعایت شود.

وی با انتقاد از توزیع ناعادلانه فرصت‌های شغلی در هرمزگان، بر بکارگیری عادلانه نیرو توسط صنایع استان تاکید و تصریح کرد: نمایندگان در خصوص استفاده از رانت شغلی در صنایع نظارت دقیق خواهند داشت.

علی ای حال که هرمزگان با دارا بودن ابر کارخانه ها، شرکت ها و پالایشگاه های فراوان منبعی عظیم اشتغال به شمار می رود؛ همت والای مسئولان را می طلبد که در به کار گیری نیروهای متخصص سهمی را برای جوانان این خطه در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب

آفتاب‌‌نیوز :

از مبحث زیبایی که بگذریم به موضوع امنیت میرسیم. امنیت سقف‌های آسیب دیده تا حد زیادی کاهش پیدا میکند و ممکن است مشکلاتی را ایجاد نمایند. بازسازی سقف‌های آسیب دیده با سقف کاذب کناف نه تنها زیبایی بلکه امنیت آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

چرا سقف کاذب کناف یک گزینه ایده آل برای پوشاندن سقف خراب است؟

سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب یک انتخاب فوق العاده است. حال ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که چه چیزی این سقف‌ها را در میان گزینه‌های دیگر متمایز کرده است. در ادامه مزایای استفاده از این سقف‌ها را بررسی میکنیم.

دوام و پایداری بینظیر

در ساخت سقف کاذب کناف از متریال بسیار باکیفیتی استفاده می‌کنند. وجود این متریال در ساختار این سقف‌ها باعث می‌شود که مقاومت و پایداری زیادی داشته باشند. این مقاومت و پایداری نقش بسزایی در افزایش طول عمر آن‌ها نیز دارد.

ایجاد تغییر و تحول در فضا

سقف کاذب کناف نه تنها باعث پوشاندن سقف خراب می‌شود بلکه تغییر و تحول بسیاری را نیز در فضا ایجاد میکند. این نوع سقف‌ها را میتوان در طرح‌های مختلفی اجرا کرد و با کمک آن‌ها دکوراسیون فضا را تغییر داد. سقف‌های کاذب کناف به شما این امکان را می‌دهند که فضا‌های بسیار جذابی را خلق کنید.

قیمت مناسب

یکی از مزایای استفاده از سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب قیمت اقتصادی آن است. قیمت کناف بسیار مناسب است و این موضوع به طور مستقیم روی قیمت این سقف‌ها تاثیر می‌گذارد. اگر به دنبال پوشاندن سقف‌های آسیب دیده منزل خود با قیمت‌های مقرون به صرفه هستید سقف کاذب کناف یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما به شمار میرود.

دلیل استفاده از سقف کاذب برای پوشش سقف‌های خراب

امکان استفاده از نورپردازی

همانطور که میدانید نورپردازی یکی از آیتم‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در طراحی داخلی است. یکی از مزیت‌های استفاده از سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف‌های آسیب دیده امکان استفاده از نورپردازی در آن است. نورپردازی فضایی بسیار جذاب و دلنشین را ایجاد میکند.

عایق صوتی

یکی از بزرگترین ویژگی‌های سقف کاذب عایق صوتی بودن آن است. بدون شک همه ما دوست داریم در فضایی آرام و بدون سر و صدا زندگی کنیم. سقف‌های کاذب کناف می‌توانند به بهترین شکل این خواسته را برآورده سازند. با کمک این سقف‌ها می‌توانید لذت زندگی در فضایی آرام را بچشید.

ویژگی‌های سقف کاذب کناف مناسب برای پوشاندن سقف خراب

یک سقف کاذب کناف مناسب برای پوشاندن سقف خراب باید دارای برخی ویژگی‌ها باشد. مهم‌ترین این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

· بهترین سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف‌های خراب نوعی است که قابل جدا شدن بوده و دسترسی به تاسیسات و تجهیزات زیر سقف آسان باشد.

· باید جنس کناف‌های به کار رفته در سقف به شکلی باشد که به عنوان عایق صدا و حرارت عمل کنند.

· ساختار این سقف‌ها باید به صورتی باشد که از کیفیت و ایمنی بالایی برخوردار باشند.

· یک سقف کناف مناسب دارای رنگ پذیری بالا است و برای محیط زیست بی خطر می‌باشد.

· باید از کناف مرغوب در ساخت این سقف‌ها استفاده شده باشد تا در برابر زلزله مقاومت بیشتری از خود نشان دهند.

ویژگی سقف کاذب

چرا کیان دکور را انتخاب کنیم؟

شما برای اجرای سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف آسیب دیده نیاز به افراد متخصص در این زمینه دارید. اکنون ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید بین مراکز فعال در این حوزه کیان دکور را انتخاب کنید؟ انتخاب کیان دکور مزایای زیر را برای شما خواهد داشت:

· سرعت بالا در اجرا

· کیفیت بالای خدمات

· جلب رضایت مشتریان در طی سال‌ها فعالیت مستمر

· ضمانت خدمات

· استفاده از متریال درجه یک

· ارائه مشاوره پیش از قرارداد

· استفاده از طراحان و مجریان متخصص

سخن آخر پوشاندن سقف خراب با سقف کاذب

سقف کاذب کناف همیشه یکی از انتخاب‌های افراد خوش سلیقه بوده است. خبر خوب این است که از سقف کاذب کناف میتوان در جهت پوشاندن سقف خراب نیز استفاده کرد. این کار باعث می‌شود که زیبایی فضا چندین برابر شود از آن گذشته ایمنی سقف نیز افزایش خواهد یافت. مزایای استفاده از سقف کناف به اندازه‌ای است که این روز‌ها به یکی از انتخاب‌های همیشگی طراحان دکوراسیون تبدیل شده است. اگر قصد پوشاندن سقف‌های آسیب دیده منزل یا محل کار خود را دارید پیشنهاد میکنیم برای یک بار هم که شده سقف کاذب کناف را امتحان کنید.

سوالات متداول در مورد پوشش سقف خراب با سقف کاذب

۱. چه زمانی باید سقف کاذب کناف را نصب کنیم؟

سقف‌های کاذب کناف سازه‌های حساسی هستند به همین دلیل بهتر است پس از نصب و عبور تمامی تاسیسات ساختمانی از سقف و نصب و اجرای کاشی‌ها و گچ‌ها روی دیوار این فرایند انجام شود.

۲. چرا اصولی بودن فرایند نصب این سقف‌ها اهمیت دارد؟

سقف‌های کاذب کناف با تمام مزایایی که دارند تنها زمانی به بهترین شکل اجرا می‌شوند که مراحل نصب آن‌ها به صورت اصولی و بدون هیچ مشکلی انجام شده باشد. عدم توجه به این موضوع باعث می‌شود که سازه زیبایی چندانی نداشته باشد.

۳. اجرای سقف کاذب کناف به چقدر زمان نیاز دارد؟

برای زمان مورد نیاز در جهت اجرای سقف کاذب کناف نمیتوان عدد خاصی را مشخص کرد. این موضوع به عوامل مختلفی مانند مکان اجرای پروژه، نوع سقف، حجم کاری و تعداد افراد بستگی دارد.

دیگر خبرها

  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟