Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@20:56:52 GMT

فقه مقاومت در حوزه علمیه راه اندازی شود

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۲۱۱۸

فقه مقاومت در حوزه علمیه راه اندازی شود

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: آسیب‌ها و نقاط ضعف در منطق مقاومت باید شناسایی و تبیین شوند، مهمترین عامل در پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در برابر آمریکا یاری و نصرت خداوند بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: بینش مقاومت اسلامی ایران، آمریکا را به معنای واقعی زمین گیر کرده‌است،

وی گفت: حوادث اخیر دو کشور عراق و لبنان برای قطع بال‌های قدرت ایران در این ۲ کشور  است تا مردم نیز  از این حواث تحت تاثیر قرار گرفته و زمینه آشوب در کشور فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به منویات اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان ارتش جمهوری اسلامی گفت: با تدابیر هوشمندانه معظم له  در رابطه با منطق مقاومت، رویکرد کلان مقاومت در بین جوامع علمی و اقتصادی نهادینه شده و مسئولان نیز به این سمت سوق پیدا کرده‌اند.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: آسیب‌ها و نقاط ضعف در منطق مقاومت باید شناسایی و تبیین شوند، مهمترین عامل در پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در برابر آمریکا یاری و نصرت خداوند بوده‌است.

وی ادامه داد: در کنار دوری از غرور، بر قدرت نظامی و عمق بازدارندگی کشور باید به صورت مستمر افزوده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: مسئولان اطلاعاتی و استراتژیک کشور باید نسبت به حوادث احتمالی در آینده پیش بینی و برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اساس دین بر مبنای پدافند غیرعامل نهاده شده ، اصول فردی و اجتماعی دین اسلام بر محور پدافند غیرعامل است.

وی گفت: پدافند غیرعامل شرایطی درکشور به وجود می‌آورد که از برهم ریختگی و از هم پاشیدگی جامعه جلوگیری می‌کند.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: وجود ولایت فقیه از مصادیق بارز پدافند غیرعامل در کشور است، عدم وجود شخصیتی مانند ولی فقیه در حوادث اخیر کشور لبنان کاملا مشخص است و معلوم نیست این اعتراضات به کدام سمت و سو کشیده خواهد شد.

وی با اشاره به وجود پرونده‌های قضایی فراوان عنوان کرد: در صورتی که اصول و مبانی پدافند غیرعامل و احکام شرعی به درستی در جامعه پیاده شود، بسیاری از اختلافات کنونی از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: امروز اقتدار آمریکا زیرسئوال رفته است/ قدرت دفاعی ایران بی‌نظیر و مثال‌زدنی است تاثیرگذاری انقلاب اسلامی دشمن را به ستوه آورده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حوزه علمیه عراق مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به جنایت هولناکی که دشمن صهیونیست در شهرک میس الجبل مرتکب شد و به شهادت و زخمی شدن شماری منجر شد، رزمندگان مقاومت اسلامی بعد از ظهر امروز یکشنبه، ساختمانی را در شهرک آویویم با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفات قطعی به آن وارد کردند.

در بیانیه دیگری حزب الله لبنان بیان کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن در واکنش به جنایت هولناکی که دشمن صهیونیست در شهرک میس الجبل مرتکب شد و به شهادت و زخمی شدن شماری منجر شد، رزمندگان مقاومت اسلامی بعد از ظهر امروز یکشنبه، ساختمانی در شهرک شتولا را با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفات قطعی به آن وارد کردیم.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: یک موشک ضدزره به منزلی در شهرک شتولا در الجلیل غربی اصابت کرده است.

کد خبر 6097558

دیگر خبرها

  • حزب الله: با پهپادهای انتحاری المطله را هدف قرار دادیم
  • حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است