Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: وزارت کشور برای روستاییانی که برنامه ای برای توسعه روستای خود ارایه کنند، تسهیلات پنج میلیارد ریالی کم‌بهره قرار می دهد.

سعیدرضا جندقیان شامگاه چهارشنبه در دیدار با مسئولان شهرستان اردستان، اظهار کرد: شهرستان اردستان دوبرابر نرخ استانی روستا دارد که قطعا باید به روستاییان این شهرستان بیشتر توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روستاهای استان جمعیت محدودی دارند، اما به لحاظ استعدادها، توانمندی ها و ظرفیت‌هایی بسیار خوبی که دارند بار بسیاری از مشکلات را به دوش می‌کشند، افزود: برای اینکه بتوانیم در روستاها اشتغال ایجاد کنیم وزارت کشور برای روستاییانی که برنامه ای برای توسعه روستا خود ارایه کنند تسهیلات پنج میلیارد ریالی کم‌بهره به منظور توانمندسازی به دهیاری‌ها قرار می دهد. البته روستاییان باید طرح درآمدزا ارائه دهند و توان بازپرداخت آن را داشته باشند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با بیان اینکه روستا را باید با هویت آن ساخت و با شکل و شمایل روستا توسعه داد، گفت: تعدادی ماشین آلات نیز به دهیاری‌های واجد شرایط به صورت رایگان تحویل خواهد شد و همچنین برای ساخت و بهسازی معابر روستایی نیز مبالغی در اختیار دهیاری‌ها قرار داده می‌شود.

ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری ها

همچنین در ادامه فرماندار اردستان، گفت: یکی از برنامه هایی که در دوره جدید برای دهیاری ها در نظر گرفته شده ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری ها است که دولت با این کار می خواهد به دهیاری ها کمک کند تا به منبع تامین درآمد وصل شوند.

حمیدرضا تاملی یکی از بخش هایی که دولت برای توانمندی دهیاری ها در نظر گرفته را ایجاد تسهیلات کم بهره معرفی کرد و افزود: شهرستان اردستان دارای ۵۵ دهیاری است و با رایزنی که امروز انجام شد برای هر دهیاری تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات را نظر گرفته شده است.

وی خطاب به دهیاری ها و بخشداران شهرستان اظهار کرد: با توجه به این تسهیلات دهیاران باید با همفکری بخشداران و شورای روستا بررسی کنند که در چه زمینه ای می توانند توانمندی خود را ایجاد کنند تا بتوانند این تسهیلات را جذب کنند. البته باید توجه شود که این تسهیلات برای اشتغال‌زایی نیست، بلکه برای توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار دهیاری‌ها خواهد بود.

فرماندار اردستان اضافه کرد: برای اینکه دهیارها بدانند که چه طرح هایی را می خواهند معرفی کنند هفته‌های آینده کارگاه یک‌روزه‌ای با حضور کارشناسان در اردستان برگزار و نحوه استفاده از این تسهیلات برای ایجاد درآمد پایدار به دهیاران آموزش داده خواهد شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه نخواهیم داد در پی ایجاد فرهنگسرا درختی در پارک لاله قطع شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، اظهار کرد: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: سامانه پایش مصوبات شورا که پیش از این پایه‌گذاری شده بود و متوقف مانده، به ثمر رسیده و امروز از این سامانه رونمایی شده و در آن کل مصوبات پایش خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری نیز ارائه خواهد شد.

چمران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله نیز یادآور شد: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضاهایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیأت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در منطقه ۱۵ بارندگی بوده و یک کارگر به دلیل تعصب کاری خود در حال بازگشایی نهر برای جلوگیری از سرریز شدن آب بوده که متأسفانه مفقود شده و هنوز پیدا نشده است. باید چنین اقداماتی با دقت صورت بگیرد و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد.

چمران با بیان اینکه قراردادها منع انتشار داشته و هرکسی درخواست داشته قرارداد را تحویل گرفته است، گفت: قرارداد مشکلی ندارد و هریک از اعضا بخواهند در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و دیگر بخش‌ها قرارداد را در اختیار دارند. چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

کد خبر 6096849

دیگر خبرها

  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • اجازه نخواهیم داد در پی ایجاد فرهنگسرا درختی در پارک لاله قطع شود
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم