Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:10:41 GMT

سالن ۱۶۷۳ مترمربعی در سمنان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۲۵۲۶

سالن ۱۶۷۳ مترمربعی در سمنان افتتاح شد

سالن ورزشی مدرسه گلستان سمنان با حضور منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت:  ۱۹ هزار و ۳۶ میلیون ریال برای ساخت و تجهیز مجموعه ورزشی در دبستان گلستان سمنان هزینه شد که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیر تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید هژبری در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: فضای ورزشی مدرسه گلستان سمنان دارای سالن ورزشی، اتاق مدیریت و بخش اداری، رختکن، سرویس بهداشتی و حمام، سرایداری و اتاق مربی ورزشی است.

وی با بیان اینکه ورزش نقش انکارناپذیری در تقویت نشاط، سلامت جسم و کاهش آسیب اجتماعی دارد، اظهار داشت: بند اول و دوم منشور یونسکو مربوط به ورزش و تربیت بدنی است و به عنوان حقوق دانش آموزان و کودکان مطالبه شده است.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته ورزش قهرمانی وابسته به ورزش در مدارس و آموزش و پرورش است که استعدادهای ورزشی را جدا می کند و در کشور نیز باید این رویه تقویت شود.

هژبری یادآور شد: در استان سمنان هشت فضای ورزشی روباز به وسعت ۱۹ هزار و ۳۵۰ متر مربع مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد که این میزان فضای ورزشی روباز به سرانه کشوری نزدیک است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سرانه فضای ورزشی روباز به ازای هر یک نفر در کشور ۲۱ صدم متر مربع و در استان سمنان ۲ دهم مترمربع و سرانه استاندارد فضای ورزشی روباز، ۱.۰۴ متر مربع است.

وی بیان کرد: سرانه فضای ورزشی سرپوشیده در استان سمنان به ازای هر یک نفر ۳۶ متر مربع، سرانه کشوری ۲۲ صدم و سرانه استاندارد ۱.۳۴ متر مربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: سمنان در زمینه فضای ورزشی روباز از سرانه کشوری کمتر و در سرانه فضای ورزشی سرپوشیده بیشتر از کشوری بهره مند است، اما تمام فضاهای ورزشی نسبت به استاندار کم است و باید فضای ورزشی در استان با اهتمام ویژه و همکاری و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌های اجرایی و خیران افزایش یابد.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز، هشت هزار و ۳۷۰ معلم، پنج هزار و ۷۲ کلاس درس دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان ورزش آموزش و پرورش ورزشی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   مجموعه خبری "اخبار ورزشی"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز ورزشی استان سمنان است که در بخش مشروح خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
علاقه‌مندان به دنیای ورزش می‌توانند این بخش ورزشی را در بخش‌های خبری ۲۰ و ۲۳ سیما مرکز سمنان ببینند.
مجموعه ورزشی خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر و ورزش می‌توانند این اخبار نشاط آور ورزشی استان سمنان را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • ورزشی‌های دهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی