Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این مراسم که مسوولان دبیرخانه اجرایی و علمی و جمعی از اعضای کمیته‌های برگزاری کنگره بین‌المللی امامزاده یحیی بن زید (ع) حضور داشتند، دبیر اجرایی این کنگره و مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با ارایه گزارشی گفت: این کنگره بیشتر با هدف تقویت وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی برگزار می شود که پوستر فراخوان مقاله آن هم به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه علمی کنگره که در سه شهر تهران، قم و گرگان دفتر دارد از امروز (نهم آبان) تا اول بهمن سال جاری تعیین شده است.

 کنگره بین‌المللی امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس قرار بود آذر سال جاری در این شهرستان برگزار شود که به دلیل وقوع سیل در ابتدای امسال در استان گلستان، زمان برگزاری آن به اردیبهشت ۹۹ تغییر یافته است. 

شورای عالی سیاستگذاری برگزاری کنگره بین‌المللی یحیی بن زید (ع) در سطح ملی زیر نظر رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و چند تن از مسئولان ارشد ازجمله رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) و رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران تشکیل شده است.

رییس ستاد برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی و معنوی در گلستان هم آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و جانشین آن هادق حق‌شناس استاندار گلستان تعیین شده‌اند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و رییس ستاد برگزاری کنگره بین المللی امامزاده یحیی بن زید (ع) با کم دانستن فرصت زمانی تعیین شده برای تدارک برگزاری این کنگره بین المللی، به نقش امامزادگان درایجاد وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم امامزادگان را مورد تکریم قرار دهیم .

امامزاده یحیی بن زید (ع)، نوه امام سجاد (ع) است و از ایشان به عنوان بزرگترین امامزاده در استان گلستان و کسی که صحیفه سجادیه یادگار با ارزش جدش امام چهارم را به ایران آورده است، یاد می شود
گفته می شود، امامزاده یحیی بن زید (ع) در زمان یزید بن معاویه با ۷۰۰ نفر از طرفداران خود در خراسان قیام نمود و با دشمن به جنگ پرداخت و شکست سختی به سپاه آنان وارد کرد و بعد از آن عازم هرات شد و از آنجا به شهر جرجان روانه شد.
والی خراسان (نصر) همراه ۸۰ هزار سوار از شام و اطراف برای سرکوبی قیام یحیی وارد قریه ارغوان شدند و بعد از سه روز جنگ یحیی و یارانش را به شهادت رساندند.

امامزاده یحیی بن زید (ع) در حاشیه شهر گنبدکاووس در شرق استان گلستان واقع است.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس اوقاف و امور خیریه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران

همشهری آنلاین: اعلان (پوستر) این دوره از نمایشگاه کتاب به طراحی صابر شیخ رضایی منتشر شد. شاکله اصلی اعلان را تصویر کتاب‌های متعددی که در حال ایجاد یک سازه معمارانه هستند، تشکیل داده که این اثر تلاشی برای انتقال محتوا و ساخت تصویر با شکلی جدید و بیانی بین المللی و کمینه نگر شرقی ولی بدون استفاده مستقیم از عناصر سنتی تصویری فرهنگ و هنر ایرانی است. از آنجا که امر «خواندن» امری گره خورده به ملکوت و سنت‌های پویا و هدایتگر پیغام آوران وحی است و بهترین کتاب‌های بشری نیز سرمایه‌های وجودی آسمانی دارند، کتاب‌هایی از بالای قاب تصویر، در حالاتی متفاوت و بالقوه، در حال تنزل درجات و پایین آمدن هستند و در مرکز قاب «امر ساختن» با چیدمانی همچون یک سازه منسجم معمارانه را که تداعی اولین هسته‌های شهرسازانه و تمدنی دارد، به فعلیت می‌رسانند که در هم تنیدگی کتاب‌ها نیز حکایت از اندیشه و فلسفه ایرانی دارد. زمینه اعلان؛ لاجوردین فام (آبی ایرانی) است که حکایت از نمایش این چرخه بر گستره وسیع آسمان دارد که این رنگ نیز علاوه بر ایجاد حس نشاط و سرزندگی کنار تنوع رنگین کتاب‌ها، زمینه گرایشات دینی و عرفانی در تاریخ و فرهنگ ایران و سنت‌های تصویری نگارگری ایرانی را راهبری می‌کند. تجمیع و چیدمان کتاب‌ها علاوه بر تداعی فرم بصری یک کتاب گشوده شده که در دو وجه اصلی خود، دروازه‌ها و ایوان‌هایی روشن دارند که با تابش نور آگاهی بر دیدگان و دل‌های بشر آن را به آرمانشهری زمینی بدل می کند، مفهومی دیگر را راهبری می کنند و آن شکل ساده سازی شده یک قلب بزرگ روشن و هندسی است که مفهوم «مهر» در جوامع را یادآور می‌شود که از نتایج کتابخوانی و فرهیختگی و جاری شدن اخلاق در زندگی بشر است و کتاب‌هایی پلکانی که بیانگر «رُشد و تعالی» انسان است. چیدمان عنوان نمایشگاه و عناصر نوشتاری هم به گونه‌ای حاشیه گرایانه جانمایی شده که اولویت با خوانش بصری طرح باشد و چشم بیننده در گردش و متوجه عناصر کلیدی و داستان روایی آنها باشد. اصحاب رسانه و عموم علاقه‌مندان برای دریافت فایل اعلان می‌توانند به بخش چند رسانه‌ای پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به نشانی tibf.ir مراجعه کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 849197 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کتاب خارجی و نمایشگاه خارجی کتاب - نمایشگاه داخلی کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان نمایشگاه

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان