Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمال صبح پنج‌شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات بابیان اینکه جشنواره ملی ایل سنگسر ۱۵ الی ۱۷ آبان ماه ۹۸ به میزبانی یکی از امکان گردشگری مهدی‌شهر برگزار می‌شود و جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری مهدی‌شهر و ایل سنگسر محورهای آن هستند، بیان کرد: این جشنواره با نگاه استانی دارد و لذا مخصوص مهدی‌شهر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تبدیل معبر به مقصد گردشگری یکی از هشت راهبرد توسعه اقتصادی استان سمنان است، افزود: یکی از اهداف برگزاری جشنواره ایل سنگسر ترویج ظرفیت‌های گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه برای تبدیل‌شدن یک معبر به مقصد گردشگری آمادگی‌هایی را باید داشته باشیم تا گردشگران داخلی و خارجی را جذب کنیم، ابراز کرد: افزایش ماندگاری مسافران نیازمند زیرساخت‌ها مبتدی و ابتدایی است که میراث فرهنگی تمام تلاش خودش را با ان جی او های فعال و بخش خصوصی به کار بسته تا این مهم محقق شود.

جمال بابیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های فراوان گردشگری است، بیان کرد: گردشگری در استان طی سال جاری جهش خوبی داشته ناجایی که این استان ۳۷.۵ درصد رشد اقامتی مسافران را تجربه و در این راه، رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

وی افزود: اگر بررسی اجمالی درزمینهٔ گردشگری استان صورت گیرد مشاهده می‌کنیم که اماکن اقامتی گردشگری ما در تابستان سال جاری ضریب اشغال بالای ۸۰ درصد را داشته‌اند که نشان می‌دهد هیچ‌کدام از تأسیسات گردشگری ما خالی نبوده‌اند و این از افرایش توانمندی‌های توریستی استان سمنان خبر می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان بابیان اینکه در راستای معرفی استان در سطح کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است، تأکید کرد: ستاد خدمات سفر تنها با دبیری میراث فرهنگی نشست‌های خود را برگزار می‌کند و ۴۲ دستگاه اجرایی و غیر اجرایی و خدماتی عضو آن هستند درنتیجه باید بدانیم که در راستای توسعه گردشگری می‌بایست شاهد یک عزم و اهتمام همگانی باشیم.

جمال بابیان اینکه میراث فرهنگی تنها سیاست‌گذار است و نه مجری، گفت: بسیاری هستند که درزمینهٔ گردشگری ظرفیت‌های خوبی دارند اما در انتظار هستند تا اداره کل میراث فرهنگی کارهایش را انجام دهد که این امر تصوری اشتباه است.

وی بابیان اینکه نه توان مالی و نه توان نیروی انسانی اداره کل میراث فرهنگی اجازه می‌دهد تا مجری تمام امور گردشگری باشد، افزود: باید سیاست‌هایی ترسیم شود که بخش خصوصی یا فعالان گردشگری و یا حتی ادارات دولتی آن را انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان بابیان اینکه کسانی که دلسوزان واقعی گردشگری باید به میدان بیایند، تأکید کرد: باید ظرفیت‌های گردشگری را بالا ببریم که در این راستا جشنواره‌هایی مانند ایل سنگسر با حضور استان‌هایی از سراسر کشور یکی از این راهکارها است.

جمال بابیان اینکه بزرگ‌ترین برآیند جشنواره ایل عشایری، ترویج سبک زندگی عشایر ایل سنگسر به مردم است، گفت: سبک زندگی عشایری اگر با این جشنواره‌ها تقویت نشود ممکن است مانند بسیاری از مدل‌های زندگی ایرانی فراموش شود.

وی بابیان اینکه معرفی بخش‌های گم نام سبک زندگی عشایری از محورهای جشنواره ایل سنگسر است، ابراز داشت: بیش از ۳۰ نشست برای این جشنواره در درون استان با مسئولان و فعالان بخش خصوصی درباره این جشنواره برگزار شده که نشان می دهد جشنواره ایل سنگسر تا چه اندازه برای گردشگری استان می تواند اهمیت داشته باشد.

کد خبر 4759755

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی سمنان مهدی جمال گردشگری عشایر اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر بارش باران ایلام سانحه تصادف گرگان قزوین مشهد شهادت امام رضا ع شهرکرد استانداری سمنان بیرجند مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • افتتاح هتل در ارومیه