Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@15:05:30 GMT

رشد ۲ برابری صادرات کیوی نوشهر به خارج

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۲۹۷۰

رشد ۲ برابری صادرات کیوی نوشهر به خارج

همه ساله همزمان با آغاز برداشت کیوی منطقه از پانزدهم مهرماه صادرات این محصول آغاز می شود و تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه خواهد داشت.

حسن پورمقدم روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : در بازده زمانی یک ماهه سال گذشته یک هزار و ۲۷۵ تن محصول کیوی و مجموع  صادرات سال گذشته ۶ هزار و ۸۲۴ تن بوده است.

وی افزود : صادرات کیوی منطقه همه ساله پس از برداشت و بازدید و صدور گواهی بهداشتی از سوی کارشناسان واحد نباتات قرنطینه ای از طریق بندر منطقه ویژه اقتصادی نوشهر به کشورهای مختلف از جمله هندوستان و بحرین آغاز می شود

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر با بیان اینکه صادرات کیوی از طریق مرز گمرگی و بندر نوشهر از دو سال گذشته آغاز شده است  گفت: پیش بینی می شود امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی صادرات کیوی به کشورهای مختلف از طریق بندر نوشهر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمقدم همچنین یکی از علت های رشد چشمگیر صادرات این محصول به کشورهای مختلف را ارائه خدمات مطلوب قرنطینه ای ، برخورداری از امکانات سخت افزاری پیشرفته ، تبلیغات مناسب در کشورهای هدف و سازو کارهای تشویقی از سوی کارشناسان گمرک در این شهرستان بیان کرد.

شهرستان نوشهر از ۴۵۰ هکتار باغ کیوی برخوردار است که طبق اظهار نظر کارشناسان به تناسب شرائط آب و هوایی از هر هکتار مقدار ۲۵ تا ۳۰ تن کیوی برداشت می شود. 

آمارهای موجود نشان می دهد که از گستره حدود هشت هزار هکتار باغ کیوی در کشور، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ کیوی در مازندران بویژه غرب این استان قرار دارد و این منطقه به لحاظ برخورداری از شرایط بسیار مناسب اقلیمی نظیر خاک مناسب و مطلوب، نور کافی خورشید، بیشترین میزان تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

سال گذشته نیز طبق اظهارنظر مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان حدود  ۹۰ هزار تن کیوی  به ارزش ۹۰ میلیون دلار از مازندران صادر شده است.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری نوشهر در غرب مازندران قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر مازندران صادرات غیر نفتی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت: کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران به شمار می رود که سهم ۲۴ درصدی در تولید ناخالص استان دارند.

رحیم بخشی ۱۳ اردیبهشت در روز پایانی ایران اکسپو ۲۰۲۴-تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت در این نمایشگاه حاصل یک کارگروهی بود که توانستیم توانمندی های استان مازندران را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذاریم، تصریح کرد: از هشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه برنامه ریزی برای حضور زنجیره های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت که بیش از ۲۰واحد تولیدی با اولویت زنجیره های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین المللی حضور بهم رسانده و توانمندی های خود به نمایش بگذارند.
 وی با اشاره به اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی متمرکز شده است، گفت: در دو محصول کیوی و مرکبات براساس نقش این محصولات کشاورزی، ۲۴ درصد در تولید ناخالص استان مازندران سهم یافته اند، دو درصد شیلات و حدود ۶ درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده دارند.
بخشی با تاکید بر اینکه  در ایران اکسپو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشته اند و این، فرصت تجربه آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه ساز توسعه تجارت برای استان های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد و امیدواریم بتوانیم در سال های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • دوران حفظ دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران است
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد