Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه در شعار "مرگ بر امریکا" حرف مان به مردم آمریکا نیست بلکه دولتی است که در امور داخلی ایران مداخله می کند، گفت: آمریکایی‌ها تنها در حوزه اقتصاد و نظامی رو به افول نیستند بلکه در عرصه های دیگر مانند تبلیغاتی، معاملات نفتی نیز توان اولیه را ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، یوم الله 13 ابان را فرصت خوبی برای نمایش گذاردن موضع و جهت گیری مردم در خصوص آمریکا خواند و اظهار کرد: در این روز سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران با عنوان تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 43، کشتار بی‌رحمانه دانش‌آموزان در 57، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال 58 رقم خورد که به نوعی به آمریکا ارتباط پیدا می کند و به همین دلیل مجلس آن را به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کرد و در همین راستا هرساله با برپایی راهپیمایی باشکوهی مردم مواضع خود را مشخص و به گوش جهانیان می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان داشت: آنچه مسلم است آمریکایی‌ها از سال 42 کودتایی را در ایران شکل داده و جنایاتی را بر علیه این کشور کلید زدند و از همان ابتدا که کودتای 28 مرداد رخ داد و شاه از ایران فرار کرده بود را به ایران بازگرداند و بعداز آن رژیم شاهی را به عنوان یک رژیم تقویت کرده تا منافع آنان را دریابد.

کارشناس مسائل بین الملل  گفت: بیش از 60 هزار آمریکایی در دوران قبل از انقلاب در ایران حضور داشتند و کلیه اقداماتی که انجام دادند برای حفظ منافع خودشان بود و حتی بیت المال و منابع ملی ما را در مسیر اهداف خود یعنی مقابله با شوروی سابق هزینه و به کار گرفتند.

وی تصریح کرد: امریکا نقش مهمی را در پیدایش ساواک، سازمان جاسوسی، بردن نفت ملی ایران، سرکوب ازادیخواهان،تبعید بزرگان و امام ره داشت، بیش از صدها جلد کتاب علیه منافع ما در لانه جاسوسی آمریکا، نشان میدهد که آمریکا نه تنها در گذشته برای دست یافتن به نفت ما توطئه چیدند بلکه بعداز انقلاب هم دنبال دسیسه و توطئه های زیادی علیه ایران بودند.

قنادباشی یکی از مدافعان اصلی گروهک منافقین را آمریکا دانست و گفت: آمریکا در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران صدام و حتی منافقین را مورد حمایت قرار می داد و امروز هم منافقین مورد حمایت ویژه آنان هستند.

وی گفت: آمریکایی ها در منطقه ما موجب ناامنی شدند و اسرائیل را که طی 20 سال گذشته 9جنگ در غزه و لبنان آغاز کرده را حمایت کرده و به اختلافات دامن می زنند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا نقش مهمی در پروراندن داعشی ها داشته و حتی موجب ورود داعش به ایران و حمله تروریسی در مجلس شورای اسلامی ایران شدند.

وی گفت: بیش از 70 شبکه تلوزیونی و صدها شبکه اینترنتی برعلیه ما کار می کنند و همه اینها رسما" با بودجه آمریکا بوده است و حتی خانم کلینتون و اوباما به صورت آشکارا این کمک‌ها را اعلام کردند؛ لذا ما که شعار "مرگ بر امریکا" می دهیم، حرف مان به مردم امریکا نیست بلکه دولتی است که در امور داخلی ایران مداخله می کند و تهدیدات امنیتی را افزایش می‌دهد.

قنادباشی افزود: امریکایی‌ها در حال حاضر تبدیل به منحوس ترین کشورهای جهان شدند و به رغم تلاش های بسیاری که مقامات امریکایی داشتند، نتوانستند از سیر افول آمریکا را متوقف کنند.

وی گفت: براساس آمارهایی که اخیرا راجع به اقتصاد آمریکا منتشر شد، نشان داد که امریکایی از نظر اقتصادی مشکلات زیادی دارند و دیونی که انها به بانکها دارند، به اندازه است که در اینده میان مدت هم امکان جبران آن نیست.

سیر افول آمریکا از دوران ابتدایی انقلاب اسلامی آغاز شده است

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: آمریکایی ها در رده نظامی نیز زمانی در منطقه خاورمیانه در راس تصمیمات و قدرت بودند اما اکنون در این منطقه تبدیل به یکی از کشورهای ضعیف شده و انفعال و ناتوانی آنها آشکار شده است.

وی تاکید کرد: به هرحال کارشناسان و اتاق فکرهایی که در آمریکا هست، معتقدند که سیر افول آمریکا از دوران ابتدایی انقلاب اسلامی آغاز شده چرا که آمریکایی ها یکی از بزرگترین متحدترین مدافعان خود یعنی رژیم پهلوی که دست نشانده آنها در این منطقه بود را از دست دادند و بر کشور نفت خیز ایران نتوانستند تسلط پیدا کنند .

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها تنها در حوزه اقتصاد نابسامان و نظامی رو به افول نیستند بلکه در عرصه های دیگر مانند تبلیغاتی، معاملات نفتی نیز توان اولیه را ندارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود، جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید، با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید، در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد، گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید، وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

برخورداری ۶۰ میلیون ایرانی از طرح کالابرگ فجرانه

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، گفت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع کرده و به صورت ملی و سراسری اجرا کند. دستور مستقیم رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد و بنابراین، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

کد خبر 749080

دیگر خبرها

  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است