Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم گفت: در طرح مشترک مدیریت بحران و پدافند غیرعامل باید در شهرک‌های صنعتی مورد تأکید باشد و این طرح جامع بر اساس مطالعات کارشناسی پیگیری می‌شود و جزو برنامه‌های ابلاغی برای سال ۹۹ است. ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست در شورای پدافند غیرعامل استان که ظهر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد اظهار داشت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از حملات مختلف در مواقع بحرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشورمان در زمینهٔ نظامی علی‌رغم تهدیداتی که در فضای پیرامونی‌مان وجود دارد ولی در داخل کشور کم‌ترین تهدیدات وجود دارد و مقابله با این تهدیدات در سطح بالایی قرار دارد.

استاندار قم بیان کرد: دشمن هنگامی‌که آمادگی نظامی کشورمان را مشاهده می‌کند تلاش می‌کند از موضوعات غیرنظامی وارد شود که در این زمینه اهمیت فعالیت پدافند غیرعامل مشخص می‌شود.

سرمست گفت: با توجه به‌ویژگی‌های خاصی که استان قم دارد فرصت و نقطه قوت و البته آسیب‌هایی نیز در قم وجود دارد که در برخی استان‌ها وجود ندارد، موقعیت ترانزیتی استان یک نقطه قوت است و در محور مواصلاتی 17 استان قرار داریم.

ویژ‌ه‌برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برای پدافند غیرعاملزنجان| اقتصاد پویاترین و اصلی‌ترین مولفه پدافند غیرعامل استرئیس سازمان پدافند غیرعامل‌: دشمن با شبکه‌های اجتماعی اغتشاشات ‌عراق را ساماندهی می‌کند‌

وی تصریح کرد: در بحث‌های اماکن حساس که در قم وجود دارد و مهم‌تر از آن وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و بیوت مراجع که نشان‌دهنده جایگاه شهر مقدس قم است.

استاندار قم گفت: قم به لحاظ مهاجرت و زائرپذیری و حاشیه‌نشینی و مجاورتی که با تهران داریم در عین اینکه دارای نقاط قوت است از نظر پدافند غیرعامل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

سرمست تصریح کرد: حضور زائران پاکستانی در ایام اربعین به استان قم در عین اینکه خدمات به این عزیزان ارائه می‌شود ولی در زمینهٔ بیماری‌ها باید اقدامات غیرعامل اندیشیده شود، در زمینهٔ حاشیه‌نشینی محلات و بافت فرسوده مدیریت پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در طرح مشترک مدیریت بحران و پدافند غیرعامل باید در شهرک‌های صنعتی مورد تأکید باشد و این طرح جامع بر اساس مطالعات کارشناسی پیگیری می‌شود و جزو برنامه‌های ابلاغی برای سال 99 است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در حالت کلی استان قم با توجه به آسیب‌پذیری‌هایی که دارد ولی تعامل خوبی میان دستگاه‌های استان وجود دارد، ستاد بحران و شورای پدافند غیرعامل رابطه‌ای به‌هم‌ پیوسته و هم‌افزا دارند و به‌خوبی می‌توان با آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران ۲ مؤلفه اصلی مدیریت بحران است، افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی از ارکان مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی در این مناطق، اضافه کرد: ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089801

دیگر خبرها

  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است