Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:51:17 GMT

یادمان حمید سهیلی، چهل روز بعد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۶۱۳۹

یادمان حمید سهیلی، چهل روز بعد

به نقل از روابط عمومی موسسه سینمایی هنر و تجربه، مراسم یادمان حمید سهیلی؛ چهل روز بعد از سوی گروه سینمایی هنر و تجربه و انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و به مناسبت چهلمین روز درگذشت این مستندساز روز سه‌شنبه ۱۴ آبان ماه ساعت ۱۹:۳۰ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم که مصطفی شیری مستندساز به عنوان مجری حضور دارد، جعفر صانعی مقدم مدیرعامل موسسه هنر و تجربه، ارد عطارپور مستندساز و پژوهشگر و نسرین شکیب همسر زنده یاد حمید سهیلی درباره این هنرمند فقید و آثارش سخنرانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایان بخش این مراسم نیز نمایش فیلم مستند معماری ایرانی؛ حلقه شوشتر درباره معماری شهر شوشتر با پژوهش و کارگردانی زنده یاد حمید سهیلی خواهد بود.

موسسه سینمایی هنر و تجربه در مراسم نکوداشت حمید سهیلی که سه شنبه ۲۱ خرداد به همت انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، برگزار شد ضمن تجلیل از سهیلی قول اکران ویژه آثار وی را داده بود ولی در زمانی که برنامه ریزی اکران آثار این مستندساز انجام می‌شد، وی دار فانی را وداع گفت و به همین منظور موسسه هنر و تجربه با همراهی انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند مقدمات برگزاری یادمان حمید سهیلی را همزمان با چهلمین روز درگذشت وی تدارک دید.

حمید سهیلی از کارگردان پیشکسوت سینمای مستند ایران، ۳۰ شهریورماه سال جاری در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

حمید سهیلی یکی از شناخته‌شده ترین مستندسازان سینمای ایران در حوزه  مستند معماری بود که فعالیت خود را از سال ۵۳ و با دستیاری مجموعه‌های تلویزیونی آتش بدون دود و سفرهای دور و دراز هامی و کامی آغاز کرد.

او سپس به مدت چهار دهه در حوزه مستند مشغول به فعالیت شد و مجموعه‌های متعددی در زمینه‌های فرهنگ و هنر ایرانی به تصویر کشید. از آثار موفق این مستندساز می‌توان از بسوی سیمرغ، معماری ایرانی، رابطه‌های پنهان، بافت قدیم شهرهای ایران و… را نام برد. قزوین آخرین فیلم مستند این هنرمند است.

طراحی پوستر یادمان حمید سهیلی را بهزاد خورشیدی برعهده داشته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید سهیلی هنر و تجربه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور

به گزارش جام جم آنلاین البرز،محمدحسن ابراهیمی جم در کارگاه علمی با موضوع «بیماری‌های آبله گوسفندی و آبله بزی؛ با تاکید بر روش‌های صحیح نمونه گیری، انتقال نمونه و تشخیص بیماری» که در بیست و یکمین کنگره دامپزشکی کشور برگزار شد، در ابتدا به بیماری، علائم بالینی، اهمیت بیماری و اینکه به چه علت آبله بزی و گوسفندی در زمره بیماری‌های اخطار کردنی سازمان جهانی بهداشت دام است، اشاره کرد.

وی چگونگی نحوه نمونه برداری صحیح، زمان درست نمونه برداری، نحوه انتقال به آزمایشگاه را موضوعاتی مهم عنوان کرد و افزود: زمان، تیپ و حجم نمونه مواردی است که باید به درستی رعایت شود تا نمونه سالم و با حفظ ویروس به آزمایشگاه منتقل و در شرایط صحیح در آنجا نگهداری شود.

رئیس آزمایشگاه رفرانس آبله بزی و آبله گوسفندی موسسه رازی با اشاره به تکنیک‌های تشخیصی، گفت: مدیریت نمونه برداری برای رسیدن به تشخیص درست، موضوعی است که باید توسط آزمایشگاه و تکنسین به آن توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه تکنیک‌های تشخیصی در آزمایشگاه‌های رفرانس کاملا تخصصی و متفاوت است، تصریح کرد: در آزمایشگاه‌های رفرانس از روش‌هایی تشخیصی ویژه‌ای استفاده می‌شود که دیگر آزمایشگاه‌ها قادر به انجام آن‌ها نیستند و در همین راستا، این آزمایشگاه موظف به ارائه سیاست کنترل بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه موسسه رازی به عنوان دارنده آزمایشگاه مرجع باید در این زمینه ورود پیدا کند گفت: رازی همکار سازمان دامپزشکی به عنوان نماینده WOAH است و می‌تواند در تعیین سیاست‌های کنترل بیماری به سازمان دامپزشکی کشور کمک کند.

عضو هیئت علمی موسسه رازی جهت دهی برای تعیین استراتژی‌ها را از دیگر اهداف این مجموعه عنوان کرد.

وی همچنین به نحوه مدیریت بیماری در گله توسط کلینیسین‌ها اشاره کرد و افزود: واکسن و واکسیناسیون در استراتژی‌های کنترل، نقش بسیار مهمی دارد و واکسن‌های تولید شده در موسسه رازی نشان دهنده موفقیت در این حوزه است چراکه بر اساس مستندات در چهار سال اخیر شاهد هیچ‌گونه مشکلی در زمینه کارآیی واکسن وجود نداشت.

ابراهیمی جم ادامه داد: این نشان دهنده نقش تاثیرگذار و مهم واکسن رازی است، چرا که تنها واکسنی که برای کنترل و پیشگیری از این بیماری در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، واکسن موسسه رازی است و با وجود واکسیناسیون موفق، نیازی به واردات واکسن وجود ندارد.

رئیس آزمایشگاه رفرانس آبله بزی و آبله گوسفندی موسسه رازی با اشاره به ضرورت بررسی موضوع سیاست‌های کنترل بیماری، تصریح کرد: لازم است علاوه بر واکسیناسیون منطقه و گله، از سایر روش‌های جهت پیشگیری و کنترل بیماری استفاده شود.

دیگر خبرها

  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • ۲۳ یادمان و حرم شهید گمنام در سطح دانشگاه‌های استان کرمان وجود دارد
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • یادمان شهدای کارگر در خطه کویر
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد