Web Analytics Made Easy - Statcounter

'منصور شیشه فروش' روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این ستادها با توجه به تصویب ماده  ۱۲ لایحه مدیریت حوادث غیر مترقبه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ ماده ۱۰ قانون مدیریت بحران کشور که شهریور امسال توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ شد در همه شهرستان‌های استان تشکیل شد.

وی وظایف این ستاد در شهرستان‌ها را بررسی و تصویب برنامه کاهش خطر حوادث و سوانح، تسهیل هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول و تسریع خدمات‌رسانی در شرایط اضطراری، اجرای برنامه‌ها و تصمیم‌های ابلاغی ستاد ملی، سایر مواردی که به تشخیص رئیس ستاد نیاز به هماهنگی و مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مشمول این قانون دارد و تهیه و تدوین آمار، اطلاعات و میزان خسارت وارده به بخش‌های مختلف بر اثر سوانح غیر مترقبه، عنوان و اضافه کرد: هدف اصلی از تشکیل این ستاد، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی قبل، حین و بعد از بحران و حوادث غیر مترقبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه فروش با اشاره به اینکه اولویت اصلی این ستاد، پیشگیری از بحران است، خاطرنشان کرد: در جلسه‌هایی که تا کنون درباره ستاد مذکور تشکیل شد، وظایف همه دستگاههای اجرایی مشخص و ابلاغ شده است تا هماهنگی کافی بین آنها وجود داشته باشد و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان حدود ۲۴ دستگاه اجرایی در ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران عضویت دارند، گفت: آنها باید طرح و برنامه خود را در برابر انواع مخاطرات و حوادث غیر مترقبه تدوین و ارائه کنند، امکانات و تجهیزات خود را در صورت نیاز در اختیار سایرین قرار دهند و حضور مرتب در جلسه‌های ستاد و دوره‌های آموزشی مناسب داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: مسئولیت ستاد مذکور در شهرستان‌ها به‌عهده فرماندار، در شهرها به‌عهده شهردار و در روستاها به‌عهده دهیار است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه تا کنون مواردی مانند بیمه کردن همه خانه‌های شهری و روستایی در برابر حوادثی مانند سیل و آتش سوزی، بیمه همگانی تاسیسات و پُل‌ها، بیمه محصولات کشاورزی و دام و طیور و پیشگیری و کنترل فرو نشست زمین و سیل به ستادهای مذکور ابلاغ شده است، اظهار داشت: همچنین از اعضای این ستادها خواسته شد تا نسبت به تهیه طرح‌های عملیاتی هدایت آب‌های سطحی، آزادسازی اراضی تصرف شده در حریم رودخانه‌ها و روش‌های پیشگیری و کنترل خشکسالی نیز در شهرستانهای خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه با وجود بارشهای خوبی که امسال داشتیم همچنان حدود ۹۰ درصد از پهنه استان اصفهان درگیر خشکسالی است، تصریح کرد: دستگاههای اجرایی مانند جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای موظف به پایش خشکسالی و تدوین سند راهبردی مدیریت خشکسالی و همه دستگاهها موظف به مدیریت مصرف آب و برق خود شدند و عملکرد آنها در جلسههای این ستاد بررسی میشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه وظیفه هریک از دستگاه های اجرایی برای مقابله با آلودگی هوا و گرد و غبار نیز مشخص شده است، اضافه کرد: شهرداری‌ها موظف به ساماندهی ناوگان عمومی، محیط زیست موظف به ارتقای دستگاه‌های سنجش آلایندگی، هواشناسی موظف به پیش بینی هوا، سیل و آلودگی و سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف به ساماندهی صنایع آلاینده از جمله کوره‌های آجرپزی و گچ‌پزی در شرق اصفهان و شهرستان‌هایی مانند برخوار شده است.

شیشه فروش، سه عنصر اصلی در هماهنگی بین اعضای ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران را آمادگی قبل از بحران، انسجام و ثبات و برنامه داشتن حین و بعد بحران عنوان و تاکید کرد: هماهنگی هرچه بهتر و بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی هر شهرستان و استان زمانی حاصل می‌شود که هر کدام از آنها وظایف خود را به خوبی بدانند.

وی با بیان اینکه جانشین اول، دوم و سوم در هر دستگاه اجرایی به هنگام بحران و حوادث غیر مترقبه باید تعیین شود، اضافه کرد: شهرستان‌های معین برای هر شهرستان به هنگام بحران مشخص و به آنها ابلاغ شده است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه این کار در سطح استان‌ها و ملی نیز انجام شده است، خاطرنشان کرد: فارس، استان معین نخست برای اصفهان و اصفهان نیز معین هشت استان دیگر است.

اصفهان با پنج میلیون تَن جمعیت دارای ۲۴ شهرستان، ۱۰۷ شهر و بیش از یک هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی است که فقط ۱۲ درصد جمعیت آن در روستاها زندگی میکنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد پیشگیری مدیریت بحران اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در روستاهای انار


به گفته محسن صالحی فرماندار انار در پی بارش باران صبح امروز در ارتفاعات وروستا‌های جنوبی مسیر‌ها ورودخانه‌های فصلی پر آب شدند. 
وی گفت: باتوجه به اعلام وضعیت نارنجی توسط ستاد مدیریت بحران استان، فرماندار واعضای ستاد بحران شهرستان با حضور میدانی در سرشاخه‌های رودخانه‌های فصلی حاشیه جنبی شهرستان اجرای اقدامات پیشگیرانه را پیگیری کردند.

اعضای ستاد بحران شهرستان انار در آماده باش کامل هستند. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور