Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@22:44:12 GMT

وقف در توسعه فرهنگ اسلامی نقشی اثرگذار دارد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۷۶۶۳

وقف در توسعه فرهنگ اسلامی نقشی اثرگذار دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاریمدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف در توسعه فرهنگ اسلامی نقشی اثرگذار دارد و رشد ارزش‌های مادی و معنوی به مثابه توسعه زمینه‌سازی برای تمدن اسلامی است.

به گزارش ایسنا، رضا معممی‌مقدم، ۹ آبان‌ماه در همایش یاوران وقف با اشاره به اینکه وقف امری فرا مذهبی است، اظهار کرد: از نظر مراجع تقلید یک مرتد و یا کافر هم می‌تواند واقف باشد و مسلمانی که بیمارستان وقف می‌کند در سر درب‌ آن قید نمی‌کند که این وقف ویژه درمان بیماران مسلمان بلکه برای درمان همه بیماران است، بنابراین می‌توان گفت وقف امری فرا ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وقف موجب می‌شود مال از دست فرزندان خارج و به دست خدا برسد، افزود: وقف در توسعه فرهنگ اسلامی نقشی اثرگذار دارد و رشد ارزش‌های مادی و معنوی به مثابه توسعه زمینه‌سازی برای تمدن اسلامی است.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ترویج وقف خوب بوده، ولی ترویجِ اولویت‌دار بودن وقف بهتر است، زیرا امروز می‌گوییم بدون اطلاعات اجتماعی فعالیت‌های اجتماعی انجام نمی‌شود لذا در هر کاری ابتدا باید نیازمندی‌های روز را بیابیم.

وی با بیان اینکه وقف در ظاهر جنبه دینی دارد، گفت: اما تاثیر آن در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، علمی و ... نیز دیده می‌شود و جامعه را به سمت تمدن اسلامی که دغدغه اصلی حکومت‌های دینی است پیش می‌برد.

معممی‌مقدم افزود: متاسفانه امروزه در حوزه‌های آلودگی‌های زیست‌محیطی، اختلافات خانوادگی، عقب‌ماندگی‌های علمی، بیماری‌های صعب‌العلاج و... مشکلات فراوانی وجود دارد و هیچ حکومتی بدون کمک مردم نمی‌تواند از این مشکلات بیرون برود، مردم زمانی می‌توانند اثرگذار باشند که در مجموعه «با یاوران وقف» همکاری کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه یاوران وقف نباید در حد شعار باشد، تاکید کرد: کارگروه‌های تخصصی این مجموعه باید تشکیل شود و دبیران هر کارگروه مصوبات خدماتی را بر اساس حوزه‌های مختلف بیان کنند، همچنین این مجموعه صرف هزینه‌های مالی نباشد بلکه باید نظارت کننده بر حوزه‌های مختلف وقف باشد و مردم را در این حوزه‌ها هدایت‌ کند.

معممی‌مقدم با اشاره به اینکه امروز دیپلماسی وقف در رسالت یاوران وقف تعریف می‌شود، گفت: سفیر بودن شما ناظر بر این است که وارد مجموعه با یاوران وقف شویم.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: فضای تکثرگرایی در جامعه مطالبات جدیدی را ایجاد می‌کند و هر کدام از ما می توانیم سفیر جامعه باشیم و دردهای جامعه را اولویت‌بندی و رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه نهاد وقف به مثابه دولت کوچک عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بقعه، ۷۲ هزار مسجد، ۳۰۰ هزار موقوفه، بیش از ۸ هزار بقعه متبرکه، ۱۳۳ بیمارستان و موارد دیگر از جمله ظرفیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری وقف توسعه فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین مدرسه فریلنسری در کشور، توسط دانشگاه علم و فرهنگ و ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری راه‌اندازی می‌شود.

سهیل دادخواه، سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار دانشگاه علم و فرهنگ، درباره راه‌اندازی مدرسه فریلنسری گفت: مدرسه فریلنسری دانشگاه علم و فرهنگ با شعار «تجربه دنیایی متفاوت با توسعه اکوسیستم فریلنسری ایران» در راستای گسترش اشتغال جوانان در عصر دیجیتال با رویکرد آینده مشاغل، به دنبال ترویج فرهنگ فریلنسری، توانمندسازی فریلنسرها و توسعه اکوسیستم فریلنسری کشور است.

دادخواه ادامه داد:  این اقدام به دنبال توجه ویژه به نیازها و آینده کارآفرینی در کشور شکل‌گرفته است، تا امکانات آموزشی و پشتیبانی برای افرادی که به دنبال راهکارهای نوآورانه و خلاقانه در حوزه فریلنسری هستند، فراهم شود.

 وی درباره خدمات قابل‌ارائه این مدرسه به پلتفرم‌ها، فریلنسرها، مدرسین و کارفرمایان، گفت: خدمات به پلتفرم‌ها در قالب هدایت کارفرمایان به سمت پلتفرم‌ها، توسعه و ترویج فرهنگ فریلنسری، ترغیب کارفرمایان به واگذاری خدمات به فریلنسرها، ترغیب افراد به فریلنسرشدن، هدایت فریلنسرها به پلتفرم‌ها است.

سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار دانشگاه علم و فرهنگ، در همین راستا ادامه داد: همچنین، خدمات به فریلنسرها نیز شامل تعیین صلاحیت حرفه‌ای، کمک به دیده شده فریلنسرهای متخصص و توانمند و ارتقای مهارت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فریلنسرها است.

دادخواه افزود:ی افزود: از خدمات قابل‌ارائه به مدرسین نیز می‌توان به محورهایی چون کمک به دیده شده افراد توانمند، ارتقا سطح مهارت‌های نرم و سخت آنها، تعیین صلاحیت حرفه‌ای مربیان، فضای کار اشتراکی، استودیو تولید محتوا، تأمین زیرساخت‌های کلاس حضوری و غیرحضوری اشاره کرد.

وی به خدمات ارائه شده به کارفرمایان اشاره کرد و گفت: آشنایی با فریلنسرها و نحوه کارکردن با آنها، دسترسی به متخصصین در حوزه‌های مختلف، امکان تبادل نظر و گفتگو در حوزه‌های مختلف نیز خدماتی است که به کارفرمایان ارائه می‌شود.

ایجاد اولین شبکه اجتماعی فریلنسری ایران
 سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار، اضافه کرد: از دیگر ظرفیت‌های این مجموعه ایجاد اولین شبکه اجتماعی فریلنسری ایران است که همه افراد فعال در زیست‌بوم فریلنسری کشور می‌توانند در این بستر حضور فعال داشته باشند.

 دادخواه ادامه داد: اولین رویداد تخصصی فریلنسری در کشور توسط دانشگاه علم و فرهنگ و با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دیجیتال ریاست‌جمهوری ۸ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار و جزئیات آن به‌زودی اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان