Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری نائب‌رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان در نشست هم اندیشی این شورا با رابطان استانی اظهار کرد: همه ما در چند سال گذشته به دنبال وحدت و انسجام میان اصلاح‌طلبان بودیم. از ۱۳۹۲ تا کنون در انسجام به یک مدل واحد رسیدیم؛ اینکه اصلاح طلبان بتوانند در موارد خاص منسجم برخورد کنند، حداکثر توانمندی‌هایشان را در اختیار هم بگذارند و واقع بینانه حرکت کنند ازجمله این مدل واحد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: جریان اصلاحات بعد از خداوند متعال یک تکیه گاه دارد و آن مردم است. هر زمانی که مردم پای صندق رای آمدند اصلاح طلبان موفق شدند و هر زمان که مردم نیامدند اصلاح طلبان موفق نشد.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: همه باید در جهت امید حرکت کنیم و مردم را پای صندوق رای که تنها حوزه حضور اصلاح‌طلبان در حوزه تصمیم گیری‌ها است بکشانیم.

او ا‌دامه داد: باید بپذیریم که بالا بردن توقعات خیلی اوقات توسط رقیب انجام می‌شود تا نگذارند به نتیجه برسیم. در حال حاضر فراکسیون امید، شورا‌های شهر و احیانا معدود افراد اصلاح طلبی سکان دار امور اجرایی هستند. این در حالی است که با غفلت خود دوستان ما، با قانون بازنشستگی نیرو‌های اصلاح‌طلب از صحنه خارج شدند.

موسوی لاری گفت: حالا باید چه باید کرد؟ نقطه عظیمت همه ما از بعد تشکیل شورا‌ها در شهرستان‌ها گزینش نیرو‌هایی است که بتوانند در عرصه سیاسی حضور پیدا کنند و صلاحیت و قدرت جذب داشته باشند. اینکه می‌توانند از موانع عبور کنند یا نه یک موضوع دیگری است. الان به این موضوع فکر نمی‌کنیم. قطعا کسانی هستند که توان رقابت با جریان رقیب را دارند، پس باید به دنبال آنان برویم.

وزیر کشور گفت: خواهش من از دوستان این است که رقابت را روی چهره‌های شایسته‌تر و مردمی‌تر ببرند. کسانی که می‌توانند در صحنه باشند، اما خودشان را کنار می‌کشند با لطایف الحیل به صحنه بیاوریم. بدانیم رقیب از همه امکاناتش علیه ما استفاده می‌کند.

وی افزود: انسجام بخشیدن به رسانه‌هایی که می‌توانند سخن اصلاح‌طلبان را منعکس کنند از جمله کار‌های مهمی است که باید به آن پرداخت. الان رسانه‌هایی که از کوه، کاه می‌سازند کم نیستند.

موسوى لارى در پایان این بحث گفت: همه ما یک مسیر طولانی را طی کردیم تا به امروز رسیده‌ایم. مسئله نظارت استصوابی از مجلس پنجم بوده است. هیچ وقت نگفتیم تا برطرف نشود در انتخابات شرکت نمی‌کنیم. اگر دوستی احساس کند نمی‌خواهد در انتخابات شرکت کند چرا اینجا نشسته است. باید برای رفع موانع تلاش می‌کنیم.

نایب رئیس شورای عالی جبهه اصلاح طلبان همچنین تاکید کرد: به دنبال کاندیدای اجاره‌ای نخواهیم رفت. در جایی که کاندیدا نداریم فردی را معرفی نمی‌کنیم.

نائب رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: دولتی روی کار آمده که تا امروز هیچ وقت رئیس دولت و اعضای اصلی آن نگفتند که اصلاح طلب هستیم. دولتی است که ما از آن حمایت کردیم. الان نمی‌خواهیم مثل اصولگرایان برخورد کنیم که یک روز دکمه کت احمدی نژاد را در مجلس می‌بوسیدند و الان می‌گویند جریان انحرافی است. اما ما هیچ وقت نگفتیم دولت روحانی دولت اصلاح طلبان است.

او تصریح کرد: البته دولت می‌توانست تصمیماتی بگیرد که بی هزینه باشد و نتیجه مطلوب بدهد و با اصلاح طلبان که عقبه اصلی‌اش بودن مشورت کند؛ اما با همه این کمی‌ها و کاستی‌ها باید مردم را پای صندوق رای بکشانیم نه اینکه شانه خالی کنیم.

موسوی لاری گفت: انسجام بخشی به جریان اصلاحات وظیفه همه ما است. باید با رسانه‌ها ارتباط داشته باشیم صحبت کنیم. همچنین احزاب مرکزی باید با شاخه‌های استانی خود ارتباط بیش تری داشته باشند. در فضای مجازی باید حضور با امید داشته باشیم. نقد خوب است، اما فکر نکنیم همه چیز نقد کردن است؛ نقد بکنیم امید هم بدهیم. هر کسی که نقد می‌کند به خودش هم بپردازد. اگر فراکسیون امید را نقد می‌کنیم، کمی هم به خودمان بپردازیم که در شهر و استان خود چگونه عمل کردیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اصلاح طلبان موسوی لاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با عوامل مستند «احمد»، جلسه کمیسیون مشترک مجلس را درباره تشکیل سازمان اطلاعاتی کشور با حضور سید احمد خمینی و انتقال نظر امام توسط ایشان روایت کرده است:

ما از حاج احمدآقا دعوت کردیم برای کمیسیونی که ویژه‌ تشکیل سازمان اطلاعاتی کشور بود [شرکت کند]. بین کمیسیون‌های دفاع، داخلی و خارجی یک کمیسیون مشترک تشکیل داده بودیم. آنجا بحث بود که اولاً سازمان باشد یا وزارتخانه؟ اگر سازمان است، وابسته باشد به نخست‌وزیر، مثل سابق که ساواک سازمانی بود وابسته به نخست‌وزیری، یا حتی وابسته باشد به دفتر امام و زیر نظر مستقیم امام باشد.

وی ادامه داد: من زنگ زدم به حاج احمدآقا، تقاضا کردم گفتم که شما یک جلسه به کمیسیون بیایید و همه‌ حرف‌ها را بشنوید و بعد به امام منتقل کنید. ایشان جلسه‌ بعد آمد به کمیسیون، چند نظر بود در کمیسیون، همه‌ نظرات گفته شد. مثلاً دو نفر بودند که می‌گفتند سازمان اطلاعاتی را باید بدهیم به قوه‌ قضائیه، با این استدلال که قوه‌ قضائیه باید از جرایم پیشگیری کند و این سازمان اطلاعاتی باید پیشگیری‌کننده باشد. عده‌ای می‌گفتند باید حتماً تحت نظر رهبری و بنابراین زیر نظر امام باشد. عده‌ای می‌گفتند که در دولت باشد و بحث بود که در دولت سازمان باشد یا وزارتخانه. همه‌ این چهار نظر در حضور حاج احمدآقا و به طور مفصل بیان شد. ایشان همه را گوش کرد و بعد هم رفت و فردایش به من زنگ زد.

روحانی افزود: به من گفت که امام فرموده مجلس هر تصمیمی بگیرد من مداخله‌ای نمی‌کنم ولی این تشکیلات را اصلاً به رهبری و بیت و... متصل نکنید. بنابراین مخالفت کردند که یک چنین دستگاه اطلاعاتی وابسته به امام یا بیت امام باشد و بعد فرمودند دیگر بقیه‌اش را خودتان می‌دانید. در نهایت در کمیسیون تصویب شد به عنوان وزارتخانه.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904277

دیگر خبرها

  • اهداف پشت پرده رقیب تراشی برای قالیباف! / اصلاح‌طلبان: در مجلس دوازدهم اقلیت نه نیروی سوم هستیم!
  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • اعتراف استاندار روحانی به موفقیت دولت رئیسی
  • هدف رادیکال‌ها از تبلیغ سبک زندگی غیررسمی چیست؟ / ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره یک لیست انتخاباتی!
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • عباس عبدی خطاب به نواصولگرایان: آی‌ کیوتان در اندازه گنجشک هم نیست
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!