Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه محورهای راهبرد مقاومت فعال کاملا موفق عمل کرده است، گفت: باید تلاش کنیم دستاوردهای استراتژی مقاومت فعال را حفظ کنیم.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت سالروز تشکیل این سازمان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک مولفه مکمل دفاع از کشور برای مصونیت کشور و زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال یک ویژگی مهم در مباحث مربوط به پدافند غیرعامل وجود دارد و آن هم کوتاه شدن فاصله خاکریز درگیری ما با آمریکایی ها است. در سال 97 شاهد نوعی از تهدیدات بودیم که ما به آن تهدیدات ترکیبی یا هیبریدی می‌گوییم.

سردار جلالی ادامه داد: این تهدید ابعاد مختلفی از جمله فناوری‌های نو در وجوه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی،امنیتی، سایبری و شبکه‌های اجتماعی دارد که هرچقدر در این ابعاد ما نقطه ضعف داشته باشیم، تهدید دشمن جدی تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

سردار جلالی: آمریکا وارد فاز حمله سایبری شد اما ناکام ماند تکذیب ادعای آمریکایی‌ها در خصوص حمله سایبری به ایران/ برگزاری رزمایش هسته‌ای در بوشهر و تهران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در محیط داخلی ما و سایر کشورها این تهدید تاثیر متفاوت دارد، تصریح کرد: در محیط داخلی، فناوری‌های نو ایجاد تهدید و فرصت می‌کند، بنابراین ضمن اینکه در این فناوری‌ها، فرصت نیز وجود دارد، اما تهدید هم در آن نهادینه شده است.

وی گفت: آمریکایی‌ها از سال 97 تلاش کردند تا با مولفه‌های مختلف علیه کشور اقداماتی را انجام دهند، یکی از آن‌ها مولفه سیاسی بود که مصداق آن خروج از برجام، اعمال سیاست فشار حداکثری و در عین حال تلاش از طریق اروپایی‌ها برای نگه داشتن ما در برجام بود.

سردار جلالی تاکید کرد: در لایه نظامی آمریکایی ها تلاش کردند شبحی از جنگ را علیه ما به وجود بیاورند؛ چرا می‌گوییم شبح؟ برای اینکه در ذات استراتژی دشمن شبح جنگ فقط برای نمایش قدرت و سایه جنگ است تا بتواند در داخل کشور ترس را به وجود آورد و از این طریق به دوقطبی شدن آن جامعه دامن بزند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در لایه اقتصادی دشمن به دنبال تشدید تحریم ها است، گفت: هرچند تحریمی دیگر باقی نمانده که دشمن اعمال نکرده باشد، اما تحریم می‌تواند به بارورسازی و مقاوم سازی اقتصاد و ایجاد فضای شکوفایی اقتصادی با اتکا به ظرفیت‌های داخلی یک کشور کمک کند.

وی شبکه‌های اجتماعی را لایه دیگر جنگ ترکیبی دشمن برشمرد و عنوان کرد: استفاده و بهره‌برداری دشمن از شبکه های اجتماعی خارج پایه برای مدیریت اذهان مردم به سمت یک هدف خاص در جنگ اقتصادی در سال 97 اتفاق افتاد که از جمله آن می‌توان به ایجاد شایعه و هدایت مردم به سمت خرید مازاد نیاز و انبار کردن کالا، سکه و ارز در خانه ها اشاره کرد.

سردار جلالی اظهار داشت: همچنین دشمن در این لایه از شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد درگیری و تنش میان مردم به بهانه اعتراض به کاستی‌ها استفاده کرد که البته تداوم این اعتراضات و درگیری‌ها در سال 98 مد نظر آنها بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر حمله سایبری به زیرساخت‌های ایران، تصریح کرد: در لایه جنگ زیرساختی و در حوزه سایبری، برای اولین بار آمریکایی‌ها اعلام کردند در پاسخ به حمله ایران به پهپاد و ساقط کردن آن، به ایران حمله سایبری کردیم. این در حالی است که آمریکا به دلیل بهره‌برداری وسیع از فضای سایبر در زیرساخت‌ها، خود کوهی از تهدید سایبری را در کشورشان دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در اینجا، استراتژی دفاع و یا مقاومت فعال را انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: کاهش تدریجی تعهدات برجامی، مردمی کردن دفاع و مقاومت فعال، جدا کردن صف مردم از صف ضدانقلاب در اعتراضات به مشکلات از جمله بخش‌های مهم این استراتژی هستند.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه برخورد قاطع قوه قضائیه با عناصر فاسد و مفاسد یکی از گزینه‌های بسیار مهم در این دفاع فعال برای ثبات بازار بود، افزود: اینجا نشان می‌دهد که محورهای استراتژی مقاومت فعال کاملا موفق بوده‌اند. امروز در یک موقعیت پساپیروزی و پسافتح صحبت می کنیم و در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که دستاوردهای بسیار اساسی در این استراتژی به دست آمده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اولین دستاورد این راهبرد، بازدارندگی نامتقارن در برابر دشمن است. وقتی پهپاد دشمن ساقط می شود و دشمن گزینه‌ای نظامی برای پاسخ ندارد، نشان می‌دهد که راهبرد مقاومت فعال ما پاسخ داده است. رهبرانقلاب بیشترین نقش را در مقابله با این تهدیدات داشتند و مقاومت فعال و دفاع فعال را انتخاب کردند. استراتژی دفاع فعال یعنی دفاع قاطع در حوزه نظامی در زمین و هوا و دریا.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم دستاوردهای استراتژی مقاومت فعال را حفظ کنیم، گفت: اطاعت از رهبری، بصیرت مردم، دشمن شناسی و نداشتن اعتماد به دشمن از جمله دستاوردهای این راهبرد است که باید حفظ شوند.

سردار جلالی در پایان با بیان اینکه حفظ روحیه حماسی ملت خیلی مهم است، تاکید کرد: ما در مدل نوینی از جنگ قرار داریم که نیازمند مدل نوینی از دفاع نیز هست؛ حفظ همسویی و انسجاد درونی ملت می‌تواند تضمین پیروزی را برای کشور داشته باشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم سردار جلالی حمله سایبری آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: سلاح و قطب‌نمای بصیرت می‌تواند کشور را نسبت به تهدیدات بیگانگان بیمه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک با جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: مهمترین پایه پدافند غیرعامل، آگاهی‌بخشی در خصوص تهدیدات است، مردم همان‌طور که نسبت به زلزله و بلایای طبیعی از آمادگی لازم برخوردار هستند، باید نسبت به تهدیدات نرم دشمنان نیز آماده باشند که یکی از آنها به‌کارگیری جوانان مومن انقلابیِ دارای عزم و اراده در بخش‌های مختلف است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش همگانی برای مقابله با تهدیدات، افزود: خدا را به سبب وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی که همواره نسبت به تهدیدات پیش روی هشدار می‌دهند شکرگزاری می‌کنیم.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان، جذب جوانان به عرصه‌های مختلف دفاع از کشور را یکی از راهکارهای تقویت پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: در شرایطی که جوانان و دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ آمریکا خشم و انزجار خود را نسبت به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه بیان می‌کنند، لازم است فضای داخل کشور نیز در مسائل مختلف ملی و بین‌المللی از ظرفیت جوانان بهره‌مند شود.

مطیعی با اشاره به طراحی‌های پیچیده دشمنان برای اعمال جنگ نرم علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: الطاف خداوند در عرصه جنگ نرم نیز شامل نظام جمهوری اسلامی ایران شده است که نمونه‌های آن را در وقایع اخیر مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر فردی در هر جایگاهی باید به وظیفه خود به بهترین وجه عمل کند، تصریح کرد: سلاح و قطب‌نمای بصیرت می‌تواند کشور را نسبت به تهدیدات بیگانگان بیمه کند.

کد خبر 749417

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • حماس : پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه