Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه رمز پیروزی مقابل مستکبران عالم ایستادگی و مقاومت است گفت: ابهت پوشالی استکبار جهانی از بین رفته ‌و قدرت آمریکا سرکرده مستکبران عالم رو به افول و زوال است. ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد اظهار داشت: ثمره امنیت پیشرفت است؛ بنابراین باید قدر امنیت حاکم بر کشورمان را بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این امنیت را مرهون رهبری داهیانه مقام معظم رهبری دانست و افزود: ایران الگوی مقاومت و پایداری در جهان اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ابهت پوشالی استکبار جهانی از بین رفته ‌و قدرت آمریکا سرکرده مستکبران عالم رو به افول و زوال است گفت: این مستکبران باید بساط خود را در کشورهای اسلامی جمع کنند و دست از امت اسلام و ملت‌های مسلمان جهان بردارند.

امام جمعه یزد: استیضاح ترامپ خیمه شب‌بازی آمریکایی‌ها برای پوشاندن جنایت‌هایشان استامام جمعه موقت بیرجند: ذلت و خواری نتیجه دل بستگی به غرب و آمریکا استامام جمعه بجنورد: سقوط و افول ‌آمریکا در جهان دیده می‌شود‌امام جمعه قم: دست‌های خائنانه‌ای می‌خواهد قم را از مرکزیت انقلاب بیرون بیاورد / سازش با آمریکا ‌مصلحت نیست

آیت‌الله شاهچراغی به تقابل جبهه کفر و حق اشاره کرد و افزود: این تقابل تا نابودی جبهه کفر تداوم دارد و امت‌های اسلامی باید بدانند برای نابودی استکبار جهانی باید همبستگی و وحدت داشته باشند و این وحدت را تا نابودی مستکبران حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به یوم‌الله 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: استکبارستیزی مهم‌ترین پیام و شعار انقلاب اسلامی است و هرگز از این موضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: مردم استان سمنان امسال نیز باید همچون سال‌های گذشته حضوری گسترده و بی‌نظیری در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان داشته باشند و یک‌صدا شعار مرگ بر آمریکا را سر دهند.

آیت‌الله شاهچراغی از دیگر مواردی که در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بدان اشاره کرد، مسئله وقف بود و افزود: وقف در اسلام از موضوعات بسیار مهم محسوب می‌شود که باید به‌دقت موردتوجه قرار گیرد.

وی اجرای امینانه و عادلانه موقوفات و متناسب‌سازی موقوفات جدید متناسب با نیاز روز جامعه و تبیین اهمیت وقف در جامعه را از موضوعات بسیار مهم و موردتوجه در مقوله وقف برشمرد و گفت: این مهم باید از سوی متولیان امر موردتوجه ویژه‌ای قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است