Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در مورد حقیقت ایمان، اظهار داشت: گاهی اوقات رفتار ما با کسانی که جذب مؤمنان می‌شوند، رفتار مناسبی نیست و آن‌ها را از خود می‌رانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: باید بدانیم بهشت برای همه انسان‌ها جا دارد لذا کمک کنیم آن‌ها نیز به مراتبی از ایمان برسند.

دژکام با بیان اینکه مرحله بعدی ایمان، مرحله تصدیق است، افزود: یعنی از اعماق قلب دستورات الهی را بپذیریم و تصدیق قلبی، حقیقت و کمال ایمان است.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به‌روز بسیج دانش‌آموزی نیز ادامه داد: به احترام یک نوجوان ۱۳ ساله روز بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شد، اما باید دید ما در قلب خودمان این شهید را قبول داریم یا نه؟

او بیان کرد: ما لحظه‌ای باور داریم که شهید فهمیده زنده است که قلبا به «عند ربهم یرزقون» باور داشته باشیم.

دژکام همچنین گفت: رهبر انقلاب فرمودند وجود شهید حججی دلیل بر این است که انقلاب اسلامی همچنان قادر است چنین نسلی را تربیت کند و کسانی امروز در کسوت بسیج دانش‌آموزی نیز می‌آیند، بخشی از جریان انقلاب هستند.

او با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: پس از ایشان جریان غیبت امام معصوم و بحث انتظار پیش‌آمده که در تاریخ مسلمین و شیعیان بسیار مهم است.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: ۲ دیدگاه در مورد انتظار وجود دارد که یکی خواهان اسلام آمریکایی و دیگری خواهان اسلام انقلابی است.

دژکام تصریح کرد: اسلام آمریکایی در دوران انتظار خواهان بی‌تفاوتی مسلمانان است چراکه می‌خواهند بخورند و ببرند و ما هم ساکت باشیم؛ در طرف دیگر اسلام انقلابی است که اسلام مبارزه با استکبار و بی‌عدالتی است و طبیعتاً خوشایند دنیای استکبار نیست و این ۲ نوع برداشت از دین است.

او همچنین گفت: باید دید ما در دوران انتظار چه وظیفه‌ای داریم که امام راحل مسیر را برای منتظران واقعی ترسیم کردند و همین مسیر را جانشین معظم وی رهبر انقلاب، این راهبرد را تأکید و تقویت کردند و آن راهبرد خدمت به مردم است.

خطیب نماز جمعه شیراز، دست روی دست گذاشتن و مجال را برای مظلومیت اهل‌بیت (ع) و دوستداران ایشان فراهم کردن را کار اشتباهی دانست و افزود: باید در راستای خدمت به مردم، تلاش‌های مستمری شکل گیرد و نباید گذاشت مردم مسلمان در فقر بمانند و دست روی دست گذاشت.

دژکام با بیان اینکه سپاه خدمت به مردم را شروع کرده، اما این وظیفه ذاتی سپاه نیست، اظهار داشت: انتظار ما از دولت این است که آنان قبل از سپاه تمام تلاش خود را کرده باشند و نکند کوتاهی و بی‌فکری یک مسئول، مردم را خسته کند لذا آن‌هایی که به امام زمان (عج) اعتقاد دارند، بیدار شوند.

او با بیان اینکه مدیران باید بدانند پشت میز نشستن فرصت خوش‌گذرانی نیست، افزود: این یک امتحان است که ببینیم چقدر می‌خواهیم خدمت کنیم؛ آن‌هم برای مردمی که همه زندگی خود را برای اسلام فدا می‌کنند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: گرانی‌هایی که تحمیل می‌شود، خاطر انسان را رنج می‌دهد و مدیران باید قبل از دیگران این مسائل را درک کرده و برای کاهش آلام مردم تلاش کنند.

دژکام در ادامه خطبه‌ها با انتقاد شدید از کسانی که به بهانه اختلاف‌سلیقه سیاسی، افراد کارآمد را کنار می‌گذارند، بیان کرد: برخی وقت‌ها یک مدیر مجاهدانه کار خود را انجام می‌دهد، اما صرف اختلاف‌سلیقه سیاسی و جناحی باعث می‌شود که مردم از وجودش محروم شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس خطاب به این دسته از مدیران گفت: آقایان دست از این کار‌ها بردارند، هرچه انقلاب ضربه خورده به خاطر همین تفکرات بوده است.

او ادامه داد: گاهی فردی اظهار عقیده‌ای کرده و به هر دلیلی ما با آن موافق نیستیم، لذا دستور حذف و کنار گذاشتن وی را صادر می‌کنیم که بنده به کسانی که این کار‌ها را انجام می‌دهند، می‌گویم که این کار‌ها به نفع آن‌ها نیست.

امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید اجازه داد کسی که خدمت می‌کند، کار خود را انجام دهد، افزود: ما فرد کارآمد را کنار می‌گذاریم و بعد یک آدم ضعیف را به بهانه اینکه هم‌فکر است، می‌آوریم و جای آن فرد کارآمد قرار می‌دهیم غافل از اینکه چوبش را جای دیگری خواهیم خورد.

دژکام در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود تصریح کرد: خدمتگزاران را باید گذاشت باکمال قدرت کار کنند تا مردم احساس کنند کسی برای آن‌ها دل می‌سوزاند.

او در ادامه خطبه‌ها به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی نیز اشاره کرد و گفت: سه مرحله تعهدات خود را کاهش دادیم و گام چهارم تقریباً پوسته‌ای از برجام باقی می‌گذارد و طبق مفاد برجام حق پیدا می‌کنیم که کار‌های دیگر را انجام دهیم.

امام‌جمعه شیراز افزود: هفته آینده گام چهارم باید برداشته شود لذا به مدیران می‌گوییم در این مسیر که مسیر عظمت و سربلندی ایران است به‌هیچ‌وجه تردید نکنند و حتماً گام چهارم را نیز بردارند.

منبع: فارس
انتهای پیام/م

خطبه های نماز جمعه امروز شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است

آیت الله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: بخشی از عملیات وعده صادق مربوط به گذشته بود، زدند و به بهترین شکل جواب آن‌ها را دادیم و بخشی از آن هم مربوط به آینده است یعنی آن که اگر بخواهند دوباره غلطی انجام دهند سیلی محکم تری خواهند خورد. نظام ما نظام اسلامی است و اسلامی هم عمل می‌کند.

وی افزود: در روز‌های گذشته مناسبت‌هایی را در ارتباط با نیرو‌های مسلح کشورمان داشتیم. نیرو‌های مسلح بازو‌های پر قدرت ملت هستند و باید قدر آن‌ها را بدانیم. مردم ما به این عزیزان نیاز دارند تا به آن‌ها خدمت کنند نیرو‌های مسلح ما باعث امنیت در تمامی جوانب زندگی فردی و اجتماعی در کشور هستند. امنیت کنونی ما افتخاری برای نیرو‌های مسلح است. نیرو‌های مسلح ما شایسه تکریم هستند. ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج ما ویژگی‌های مهمی برای خلق امنیت در کشور را دارند.

خاتمی ادامه داد: سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس روز‌های گذشته بود. کارتر می‌گفت ۶ ماه تدارک عملیات مخفیانه داشتند. هواپیماه‌ها و بالگرد‌های نظامی و نارنجک و توپ و مسلسل داشتند و عملیات را آغاز کردند، اما با اذن خدا طوفان شن به وجود آمد و این عملیات برای آن‌ها به شکست انجامید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است. مقام معظم رهبری فرمودند نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آن‌‌ها هستند و اگر حال این نیمی از جمعیت خوب باشد حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد شد. رهبری در مناسبت‌های روز کار و کارگر کلماتشان منشور است و باید این سخنان را ترسیم کنیم و باید‌های رهبری را در رابطه با کارگر‌ها از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنیم. فرمایشات رهبری را باید به عنوان دستورالعمل اجرایی ببینیم.

وی درباره علامه شهید آیت الله مطهری گفت: شهید مطهری مرزبان دین بود. پای مبارزه و زندان رفتن بود و به زندان رفت در مقابل مارکسیست‌ها و دشمنان اسلام ماند و میدانداری کرد. شهید مطهری با علم در میدان بود و می دانست او را شهید می‌کنند، اما به پاس داری از دین و علم ادامه داد.

خاتمی درمورد موضوع غزه گفت: صدا و سیما در این مورد بسیار خوب عمل کرده است و باید از آن‌ها تشکر کرد. اما اکنون پدیده‌ای جدید در دنیا بر علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته است و آن تظاهرات و خروش دانشجویان در امریکا و اروپا بر علیه صهیونیست‌ها بوده است. این کشور‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کنند صد‌ها نفر از معترض‌ها را دستگیر کرده اند و با آن‌ها برخورد کرده اند. واقعا که مرگ بر امریکا حق آنان است.

وی درباره عملیات وعده صادق افزود: این عملیات نمایش ایران اسلامی و قدرت ما بود. دشمنان بدانند دیگر برجامی وجود ندارد و مذاکره موشکی نکرده و نخواهیم کرد و این قدرت را بر سر دشمنان ایران می‌کوبیم.

وی ادامه داد: در این عملیات دشمن فهمید که ما اهل عمل همراه با شعار هستیم و با کسی تعارفی نداریم و این سیره مولا علی (ع) است.

خاتمی تاکید کرد: ما در این عملیات عجله نکردیم و بیمارستان و مدرسه و مراکز اقتصادی را نزدیم و فقط پادگانی را زدیم که از آن به کنسولگری ما تجاوز شده بود و این اسمش تدبیر و عملکرد عاقلانه و هوشمندانه است.

وی ادامه داد: در این عملیات یک جا را زدیم، اما بسیاری از مکان‌ها را هشدار دادیم، اما همه بدخواهان ایران را سر جای خود نشاندیم و به این دشمنان اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است و فهمیدند که دشمنی با ایران با پاسخی جدی مواجه می‌شود دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است و آن‌ها رسوای دو عالم خواهند بود.

وی افزود: دنیا فهمید، شما عزیزان ایران اسلامی هم دیدید همان اندازه که از اسلام دفاع می‌کنیم از میهن اسلامی خود دفاع می‌کنیم. مراکز دیپلماسی را زدن یعنی تجاوز به خاک آن کشور است. ما مقاوت کردیم و پاسخ کوبنده دادیم.

خطیب نماز جمعه تهران در انتها درباره موضوع حجاب گفت: در رابطه با حجاب می‌گویم. حجاب از ضروریت های دین است و صد‌ها روایت و ۱۰ آیه قرآن درباره حجاب داریم . رهبری فرمودند بی حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است. نظام اسلامی مقابل این خلاف می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام ما می‌ایستد عقب نشینی هم نخواهد کرد.

وی افزود: خواهش می‌کنم در مسئله حجاب و عفاف دو قطبی شکل ندهیم و باید منطقی بحث کرد و انگ به یکدیگر نزنیم . دلسوزان حجاب در میدان هستند، اما نباید به یکدیگر انگ بزنیم. باید منطقی و استدلالی حرف بزنیم. مطمئن باشیم که مسئولان جمهوری اسلامی فدایی دین بوده و هستند و خواهند بود.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • کوتاهی افراد ونهادهای مسئول درخصوص حجاب سبب ورود نیروی انتظامی شد