Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:01:34 GMT

بارندگی و سیل در خراسان رضوی خسارات وارد کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۴۲۴۵

بارندگی و سیل در خراسان رضوی خسارات وارد کرد

شدت بارش‌های رگباری در ساعات پایانی شب گذشته به اوج خود رسید به طوریکه بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی را فرا گرفت و در شهرستان تربت جام منجر به سیلاب و کشته شدن ۲ نفر شد.
این در حالی است که هواشناسی خراسان رضوی در زمینه احتمال جاری شدن سیل هشدار داده و به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و خودداری از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان تاکید کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باران ۱۹ شهرستان خراسان رضوی را فرا گرفت

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته  در ۱۹ شهرستان این استان گزارش شده که بیشترین آن مربوط به تربت جام با ۲۱ میلیمتر است.
مرتضی اثمری افزود: پس از تربت جام شهرستان‌های چناران با ۱۸ میلیمتر، باخرز با ۱۶ میلیمتر و نیشابور و طرقبه شاندیز با ۱۴ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشتند.
وی اظهار داشت: این بارش‌ها به صورت پراکنده و خفیف تا روزهای ابتدایی هفته آینده ادامه دارد و از روز یکشنبه هفته آینده شاهد شدت گرفتن بارندگی همراه با افت محسوس دما خواهیم بود.

۲ نفر بر اثر سیلاب در تربت جام جان باختند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: شدت گرفتن بارندگی در ساعات پایانی شب گذشته بویژه در نیمه جنوبی و نواحی مرکزی این استان پیش بینی شده بود و دستگاه‌های امداد رسان نیز در آماده باش کامل بودند.
حجتعلی شایانفر افزود: در شهرستان تربت جام شدت بارش‌ها به حدی رسید که به مناطق مختلف شهر پیشروی کرد و آبگرفتگی، سیلاب و ایجاد رسوبات را موجب شد که ۲ نفر نیز بر اثر این سیلاب جان باختند.
وی اظهار داشت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری زانتیا با پراید در روی پل، خودرو زانتیا با ۲ سرنشین به داخل رودخانه خروشان سقوط کرد که جسد یکی از آنها از آب گرفته شد و نیروهای امداد رسان و هلال احمر بعد از چند ساعت جسد فرد دیگر را نیز پیدا کردند.
وی گفت: بیشترین خسارت وارده بر اثر این بارشها مربوط به شهرستان تربت جام بود که به تاسیسات شهری وارد شد.
شایانفر افزود: با همکاری تمام دستگاه‌های امداد رسان و اعضای شورای مدیریت بحران تربت جام و شهرستان های همجوار مانند تایباد، باخرز و فریمان عملیات پاکسازی و مهار سیلاب در این شهرستان انجام شد. 
جسد فرد مفقود شده در سیل تربت جام پیدا شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بر اثر جاری شدن سیل حاصل از تگرگ در ارتفاعات بزد و ورود سیلاب به کانال‌ها و رودخانه‌های فصلی منتهی به جاده اصلی تربت جام به مشهد، شب گذشته یک دستگاه خودرو زانتیا در تربت جام به داخل کانال آب سقوط کرد.
ابراهیم بهمن آبادی افزود: بر اثر این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر نیز مفقود شد که در پی جستجوهای شب گذشته تا ظهر امروز جسد فرد مفقود شده نیز پیدا شد.
وی اظهار داشت: تیم‌های امداد و نجات هم اکنون در حالت آماده باش قرار دارند.

مسدود شدن ۲ راه روستایی در خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در پی بارش های باران  و جاری شدن سیل ۲ راه روستایی در شهرستان خواف مسدود  شد.
ابراهیم نصری افزود: با اعلام ادارات تابعه راهداری جاده های روستایی ابراهیمی به زوزن و لاخی برکا به چهار گچی در شهرستان خواف به خاطر جاری شدن سیل مسدود شد که امروز با فرونشستن سیلاب این مسیرها بازگشایی گردید.
وی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی اداره هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی در خراسان رضوی از رانندگان تقاضا می‌شود با رعایت احتیاط، سرعت مطمئنه و متناسب با شرایط جوی در جاده‌ها برانند.

رفع آبگرفتگی در برخی مناطق مشهد
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: در پی بارندگی‌های عصر امروز تاکنون تعدادی از معابر و خیابان‌های این شهر دچار آبگرفتگی شد که توسط عوامل کارگری خدمات شهری شهرداری برطرف گردید.
علیرضا صحراگرد افزود: بر اثر بارندگی های عصر امروز برخی معابر مشهد از جمله حاشیه بلوار احمدآباد، حاشیه خیابان الندشت، راستگرد پل قائم (عج) و خیابان‌های پورسینای ۱۷ و ۴۰ دچار تجمع آب شد.
وی اظهار داشت: تمام آبگرفتگی‌ها توسط عوامل کارگری خدمات شهری و ماشین آلات جمع آوری آب‌های سطحی برطرف شد.
وی ادامه داد: از ظهر امروز تاکنون ۴۲۷ نیروی کارگری با ۶۶ دستگاه ماشین آلات در سطح شهر در حالت آماده باش و خدمت‌رسانی هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت جام مشهد سیلاب خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

"جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت

رضا صبوری گفت: در این بازه زمانی خوشاب با ۱۳ میلیمتر، جغتای با ۱۱.۶، سبزوار با ۱۰.۴، داورزن با ۱۰.۲ و ششتمد با ۵.۲ میلیمتر در رده های بعدی قرار دارند.

وی افزود: بیشترین بارندگی این جبهه بارشی در روستاهای غرب خراسان رضوی نیز مربوط به روستای "طبس" سبزوار ۲۹.۳ میلیمتر بوده است و پس از آن روستای "شاره" با ۲۹، "گودآسیا" با ۲۶.۵، "کرّاب" با ۲۵.۵، "بیزه" با ۲۳.۵، "جلمبادان" با ۲۰.۵ و "زرقان" با ۲۰ میلیمتر قرار دارد.

هواشناسی خراسان رضوی روز جمعه با صدور اطلاعیه ای هشدار نارنجی صادر کرده و از بارشهای باران همراه با رعد و برق و آبگرفتگی معابر در این استان خبر داده بود.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی، این سامانه بارشی، با بارشهای رگباری همراه با رعدوبرق با احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید و در برخی از نقاط بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و نیز اختلال در شبکه حمل و نقل پیش بینی شده بود.

رییس اداره هواشناسی سبزوار اعلام کرد: از روز سه شنبه هفته جاری، سامانه جدید بارشی وارد منطقه خواهد شد که غرب خراسان رضوی را نیز زیر تاثیر قرار خواهد داد.

صبوری خاطرنشان کرد: بیشترین این بارشها در روزهای پنجشنبه و جمعه آینده رخ خواهد داد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی