Web Analytics Made Easy - Statcounter

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از ایجاد یک تغییر مهم در فرآیند رای‌گیری شاخه بهترین فیلم‌ بین‌المللی (فیلم خارجی) جوایز اسکار خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، آکادمی اسکار روز پنجشنبه اعلانی برای همه شاخه‌های جوایز سینمایی اسکار ارسال کرد و از یک تغییر در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (که تا سال گذشته شاخه بهترین فیلم خارجی نام داشت) خبر داد که به شکل قابل ملاحظه‌ای فرآیند رای‌گیری ۱۰ فیلم فهرست کوتاه این شاخه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مرحله ابتدایی رای‌گیری شامل نمایش ۹۳ فیلم واجد شریط شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۰ است که از میان فهرست کوتاه ۱۰ فیلم (که تا سال گذشته ۹ فیلم بود) انتنخاب می‌شود و پنج نامزد نهایی نیز از میان این ۱۰ فیلم انتخاب خواهد شد. بر اساس قانون جدید تنها اعضایی می‌توانند در رای‌گیری نهایی این شاخه شرکت کنند که تمامی ۱۰ فیلم فهرست کوتاه را تماشا کرده باشند. 

همچنین اعضایی می‌توانند این ۱۰ فیلم از طزیق سرویس آنلاین آکادمی تماشا کنند و همانند گذشته الزامی به تماشای فیلم‌ها در سالن سینما نیست. 

آکادمی در تلاش است از طریق اعمال این تغییرات، تاثیرات جهانی بزرگتری در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اجاد کند. حدود ۲۰ درصد از اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار خارج از آمریکا زندگی می‌کنند. 

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم خارجی (که از امسال به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی تغییر نام داده است) شامل ۱۰ فیلم در ماه سپتامبر اعلام می‌شود و پنج فیلم راه یافته به جمع نامزدهای نهایی نیز  روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) مشخص می‌شود و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسکار 2020 آکادمی اسکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد غریوی درباره تاکید مقام معظم رهبری بر ثبات امنیت شغلی کارگران و اقدام وزارت کار در این باره اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث امنیت شغلی بود که در دیدار با جامعه کارگری مطرح فرمودند لذا پیرو فرمایشات ایشان و تاکیدات رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، اساتید دانشگاهی، قضات دیوان عدالت، مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تشکیل دادیم و در این کارگروه به موضوع امنیت شغلی ورود کردیم.

ایسنا در گزارشی نوشت: وی ادامه داد: در این کارگروه موادی از قانون کار که مربوط به بحث امنیت شغلی و ساماندهی قراردادهای کار بود مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پیش نویس ۵ ماده مورد بازنگری واقع و در قالب لایحه‌ای تقدیم دولت شد.

غریوی اصلاح ماده ۷ قانون کار را از جمله مواد پیشنهادی به دولت نام برد و گفت: با تصویب هیأت وزیران مقرر شده بود افرادی که در فعالیت‌های غیر مستمر مشغول به کار باشند تا سقف ۴ سال می توانند به صورت قرارداد مدت موقت ادامه کار بدهند و بعد از ۴ سال قرارداد آنها باید دائمی شود و تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار هم در خصوص فعالیت‌های مستمر بود که تاکنون هیچگونه محدوده یا سقفی برای آنها پیش بینی نشده بود لذا ما خواستیم هر ۲ تبصره ۱ و ۲ ماده ۷ قانون کار را با هم تلفیق کنیم و نهایتا پیشنهاد سقف ۵ سال را برای کارگرانی که هم در کارها و فعالیت‌های مستمر و هم غیر مستمر مشغول کارند ارائه کردیم که قرارداد موقت آنها بعد از ۵ سال باید به دائم تبدیل شود و کارفرما قرارداد دائم با نیروی کار ببندد.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این لایحه روز شنبه در وزارت کار نهایی و تقدیم دولت شد. امیدواریم در هیات وزیران تایید و تصویب شود تا به مجلس ارسال کنیم و خوشبین هستیم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع امنیت شغلی، نمایندگان مجلس هم این همراهی را با دولت و وزات کار صورت دهند تا کارگران در بحث آینده شغلی دیگر دغدغه ای نداشته باشند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901203

دیگر خبرها

  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • رامین حسین پور بهترین آهنگساز فستیوال لس‌آنجلس شد
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • تغییر نام باشگاه استقلال؛ بدون مشکل یا تنش‌زا/ قانون چه می‌گوید؟
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است