Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضرورت جامع نگری در تقویت هویت ملی، پدافند غیرعامل، بسیج دانش‌آموزی، اختصاص یارانه‌های بی هدف، ضرورت حمایت مسوولان و امید نخبگان برای پیشرفت، حکم به سواد، گرانفروشی، توسعه گردشگری شهر سمنان، خانه پدری، نه گفتن و یارانه‌ها از جمله موضوع‌هایی بود که مطبوعات محلی استان سمنان در هفته جاری به آن‌ها پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه بیان مردم

روزنامه « بیان مردم » نشریه استان سمنان است که در هفته جاری موضوع‌هایی چون خانه پدری، نه گفتن و یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد.

از مسائل مهمی که در هفته جاری مورد توجه این روزنامه قرار گرفت، مطلبی به عنوان « فضیلت نه گفتن» نوشته رضا قدس است.

در این مطلب آمده است: فضیلت «نه» گفتن تجربه و تاریخ نشان می‌دهد همه‌ی آدم های بزرگ موقع گفتن «نه» بزرگ‌تر می شوند و قد می‌کشند.

یک جایی، موقع کاری، سربزنگاهی؛ دولت وقتی که هیچ کس فکرش را هم نمی‌کند، این‌ها می‌ایستند و نه می گویند و همه‌ی مناسبات و محاسبات ارباب قدرت را به هم می‌زنند- البته در اینجا منظورم منفی بافی و مخالف خوانی از سر عادت نیست.

در قسمتی دیگر از این مطلب آمده است: امام حسین(ع)، ما امروز او را می‌ستاییم و منشاء بزرگترین تحولاتش می دانیم، مسلمان و غیرمسلمان وقتی داستان کربلا را می‌شنوند، نمی‌توانند به پسر علی بن ابیطالب(ع) ادای احترام نکنند و در برابر کار عظیمش خاضع نشوند، این کار سترگ اما چیزی نبود جز «نه»، به جانشین معاویه.

امیرکبیر، می‌میرد، هاشمی رفسنجانی، مهندس مهدی بازرگان، دکتر علی شریعتی و خیلی های دیگر می میرند، صدام و هیتلر هم می‌میرند؛ چه آنها که عمله ظلمه شدند و چه آنها که ایستادند، اجل‌شان که سر رسید جان می‌دهند.

اما تاریخ را و دنیا را کسانی جلو می‌برند و چراغ‌های آینده را کسانی روشن نگه می‌دارند که به قدر فهم خود و به تشخیص علاقه خود می‌ایستند و با قدرت های زورگو نمی‌سازند.

البته این را هم بگویم که هیچ «نه»‌ای بی‌هزینه نیست، هر که می‌گوید نه- ناچار است قبلش پیه هزینه های گزاف را به تنش بمالد، هیچ نه‌ای آسان و ارزان به دست نمی‌آید و حتماً با سختی‌ها و مصائب بسیار توام است.

صدای سمنان

هفته نامه فرهنگی- اجتماعی « صدای سمنان » از دیگر جراید این استان به موضوع « توسعه اقتصاد گردشگری شهر سمنان » پرداخته است.

در این مطلب آمده است: اقتصاد گردشگری یکی از موضوعاتی است که سال‌های اخیر در استان سمنان به آن توجه ویژه‌ای می‌شود چرا که ظرفیت‌های عظیمی در این استان نهفته که می تواند از نظر اقتصادی و اشتغال زایی کمک بسزایی به اقتصاد استان کند.

گردشگری در زمره صنایع پیشرو در جهان است هرچند در ایران اسلامی و بخصوص استان سمنان هنوز آنچنان که باید و شاید جانیافتاده اما در سال های اخیر اقدامات خوبی در این باره صورت گرفته است.

امروزه صنعت گردشگری رده نخست تامین مسائل اقتصادی هر کشور را به خود اختصاص داده است و مهم تر اینکه مباحث تبادل فرهنگی و آداب سنن را ترویج می دهد و در کنار این مسائل در تامین امنیت نیز نقش آفرینی می کند.

هفته‌نامه کویر امروز

« هفته نامه کویر امروز » استان سمنان یکی از نشریه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان سمنان به موضوع گرانفروشی برخی از اصناف به قلم حسن اشجعی با عنوان « گرانفروشی و بی وجدانی » پرداخت.

در  این مطلب با اشاره به آمار منتشره در خصوص شکایت‌های مردمی به علت گرانفروشی و تقلب، آمده است: با شنیدن این خبر به احتمال یقین خیلی ها شوکه شدند چراکه تصور گرانفروشی وتقلب در ذهن هیچ انسان با وجدانی قرار نمی گیرد. اما انتشار این واقعیت نشان دهنده این است که جامعه ما قدری از انسانیت، اخلاق و وجدان فاصله گرفته است و این یعنی سقوط ارزش‌ها و کمالاتی که ۴۰ سال پیش برای آنها انقلاب شد.

هرچه از زمان انقلاب فاصله می گیریم منافع شخصی بر منافع عموم بیشتر ارجحیت پیدا می کند. آقایان متخلف باور کنید این راه راه سعادت وخوشبختی نیست. هرچند در مقطعی از زندگی بشود خود را بالا کشید ومدتی دل را به کسب مال حرام خوش کرد ولی آخرش چی! با این کارها غیر انسانی وغیر اخلاقی به کجا می خواهیم برویم.

روزنامه پیام

«روزنامه پیام» استان سمنان در هفته‌ای که گذشت مطالبی چون ضرورت جامع نگری در تقویت هویت ملی، پدافند غیرعامل، بسیج دانش‌آموزی، اختصاص یارانه‌های بی هدف، ضرورت حمایت مسوولان و امید نخبگان برای پیشرفت و حکم به سواد را مورد اشاره قرار داد.

یکی از موضوع های مهمی که در این روزنامه مورد توجه قرار گرفت، مطلبی به عنوان « مربیان استان سمنان را دریابید » به بهانه هشتم آبان روز مربی، به قلم مرتضی دهرویه است.

در این مطلب آمده است: در استان سمنان حدود دوازده سال است که در سطح استان سمنان شاهد برگزاری کلاس‌های مربیگری هستیم بر فرض مثال در هر سال سه کلاس هم در رشته‌های مختلف برگزار شده باشد (فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی، دروازه‌بانی، بدن‌سازی و...) و در هر کلاس فقط ده مربی بومی مدرک گرفته باشند سالی ۳۰ مربی به استان اضافه شده‌اند و در مجموع دوازده سال الان استان سمنان باید ۳۶۰ مربی دارای مدرک باشد ولی واقعیت چیز دیگری است.

آیا فردی از آنها خبری دارد؟ یا هدف از برگزاری کلاس‌ها فقط درآمدزایی می‌باشد و بس! ازسویی دیگر تعداد اندک مربی فعال هم در سطح استان مظلومترین و ضعیف‌ترین قشر جامعه در استان سمنان هستند که برای امرار معاش باید در شغل دیگری مشغول به کار باشند و مربیگری شغل دوم یا چندم آنها باشد و تعداد مربیانی که فقط شغل اول و آخر آنها مربیگری باشد به پنج نفر هم نمی‌رسد!

در بخش  دیگری از این یادداشت آمده: آن وقت چه انتظاری برای رشد و توسعه فوتبال در سطح استان داریم و همین امر باعث شده تا ورزشکاران هم به جای حرفه‌ای تمرین کردن فقط برای تفریح فوتبال بازی کنند و واقعا جای گریه دارد که بسیاری از تیم‌ها هنوز به دنبال بازیکنان بسیار قدیمی با شکم‌های برجسته و فیزیکی نامناسب هستند که فیلم یک بازی را هم نمی‌توان جایی نمایش داد چون سطح فنی بازی‌ها باعث خجالت است و شاید همین اتفاق باعث شده تا تیم‌های قهرمان و راه یافته به لیگ سه کشور مجبور به جذب بازیکنان از خارج استان می‌شوند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سمنان مطبوعات ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیم صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۱۷ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نیم صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ را مشاهده کنید.

دیگر خبرها

  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی خود را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد
  • دریادار سیاری: اگر نگاه به آینده نباشد، آموزش دچار روزمرگی می‌شود
  • پیشخوان روزنامه‌های ورزشی ۱۷ اردیبهشت
  • نیم صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۱۷ اردیبهشت
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟