Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه راه اندازی و تقویت شبکه های دوستدار کتاب در شهر شیراز تیم فوتسال بانوان پارس آرا به شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب شیراز پیوستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، یک تیم بانوان که در لیگ برتر فوتسال حضور دارد در هفته دوازدهم این لیگ با پیراهن ورزشی که شعار «شیرازکتاب می خواند» و معرفی دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی کلانشهر شیراز بر آن درج شده شده بود در مراسم آغازین مسابقه حضور پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در ابتدای مسابقه تیم فوتسال بانوان پارس آرا و پالایش نفت آبادان، اعضای تیم شیرازی به شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب شیراز پیوستند.

« لیلا دودمان» در این آئین با اشاره به ترویج کتابخوانی به عنوان یکی از راهبردهای اساسی توسعه فرهنگ شهروندی، گفت: افزایش آگاهی و ارتقاء دانش عمومی در توسعه پایدار و متوازن شهری و بالندگی اجتماعی نقش مهمی دارد که این امر با راه اندازی دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی در شیراز با جدیت پیگیری می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شیراز افزود: یکی از فعالیت های راهبردی در این مسیر، تسری دادنِ مقوله کتابخوانی در صنوف و اقشار مختلف است که ورزشکاران شیرازی با توجه به نقش اثرگذار خود می توانند حضوری موثر داشته باشند.

وی با تحسین تیم پارس آرا در نقش بستن شعار ترویج کتابخوانی بر پیراهن ورزشی خود در لیگ برتر فوتسال، این اقدام را در کشور بی سابقه دانست و عنوان کرد: فعالیت های نمادین در حساس کردن جامعه به مقوله های اجتماعی بسیار مهم است که  بانوان این تیم ورزشی با پیوستن به شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب گام بلندی در این راه برداشتند.

«جمشید رضایی» نیز گفت: امسال حداقل سه طیف ورزشی دیگر به این شبکه خواهند پیوست.

معاون فرهنگی و هنری سازمان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: ورزشکاران رشته کشتی، دوچرخه سواری و ورزش همگانی نیز به شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب پیوسته و کتابخانه در گردش «ورزش و اندیشه» در باشگاه ها و ورزشگاه های هدف ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب شیراز سال گذشته در خانه پینگ پنگ شیراز آغاز به کار کرد.

رضایی تاکید کرد: پیش از این نیز سه ورزشکار شاخص و جهانی همچون «ساره جوانمردی»، «سعیدرضا کیخواه» و «مهتاب نبوی زاده» به عنوان سفیر کتاب شیراز معرفی شده اند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: ورود ورزشکاران به مقوله ترویج کتابخوانی از ابتکارات و خلاقیت های شهر شیراز است که در مسیر کسب عنوان پایتخت کتاب ایران نیز اثرگذار خواهد بود.

«مصطفی زارع» نیز ترویج فرهنگ را یکی از وظایف اصلی باشگاه های ورزشی دانست و گفت: پیوستن به پویش مردمی ترویج کتابخوانی شیراز با عنوان «شیراز کتاب می خواند» یکی از افتخارات تیم پارس آرا است که پیش قدم شدن در آن مطالبه اعضای تیم نیز بود.

مدیرعامل تیم پارس آرا افزود: تیم پارس آرا تلاش خواهد کرد در بازی های خارج از خانه لیگ برتر نیز به معرفی پیشینه فرهنگی شیراز و آشنایی با خلاقیت های شیراز در ترویج کتابخوانی بپردازد.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت امام رضا ع راهپیمایی 13 آبان سالروز شهادت امام رضا ع پدافند غیرعامل امام رضا ع گردشگری سبک زندگی اسلامی نماز جمعه شهر دوستدار کتاب فوتسال ورزش بانوان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند و حقیقتاً ایستادن هر ورزشکار بر سکوی قهرمانی و به اهتزاز درآمدن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران دل مردم را شاد می‌کند، گفت: این شادی عمومی و اجتماعی بسیار ارزشمند و ذی‌قیمت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور، ضمن قدردانی از افتخارآفرینان ورزشی که با تلاش‌های خود برای کشور و ملت قهرمان ایران عزت و افتخار آفریدند، ورزش را برای جامعه امری ضروری و توسعه آن را باعث توسعه سلامت، امید نشاط اجتماعی و انسجام ملی در جامعه دانست.

وی با بیان اینکه قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند و حقیقتاً ایستادن هر ورزشکار بر سکوی قهرمانی و به اهتزاز درآمدن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران دل مردم را شاد می‌کند، افزود: این شادی عمومی و اجتماعی بسیار ارزشمند و ذی‌قیمت است و از همین‌رو باید بر گسترش ورزش قهرمانی و تأمین و توسعه زیرساخت‌های آن تاکید کرد.

رئیسی با تأکید بر اینکه قهرمانان و ورزشکاران ما نباید هیچ دغدغه‌ای جز رقابت در میدان و قهرمان شدن داشته باشند و تمام خواسته‌ها و اقتضائات ورزش قهرمانی باید فراهم شود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر ورزشکاران کشور در عرصه قهرمانی و حرفه‌ای در بخش‌های آقایان و بانوان مکرر برای کشور اقتدار و افتخار آفریدند و لذا باید به این عرصه توجه ویژه‌ای شود، اما در کنار آن باید ورزش همگانی، روستایی، عشایری و دیگر عرصه‌ها نیز مورد توجه باشد.

رئیس جمهور ورزش را یکی از معروف‌ها برشمرد که امر به آن و گسترش زمینه‌های آن می‌تواند بسیاری از مشکلات روحی و روانی جامعه را حل و سلامت عمومی را ارتقا بخشیده و تضمین کند و تصریح کرد: یکی از امتیازات خاص ورزش و ورزشکاران و قهرمانان ما این است که کار آنها با فتوت و مردانگی و ارزش‌های دینی و الهی همراه است و این به قهرمانی و حضور آنان در میدان زیبایی وصف‌ناپذیری می‌دهد.

رئیسی با اشاره به اینکه احساس مسئولیت برای یک قهرمان و ورزشکار امر بسیار مهمی است، گفت: احساس مسئولیت ورزشکاران کشورمان نسبت به جامعه مسلمین و مظلومان همان روحیه‌ای است که تختی‌ها، بزرگان، قهرمانان و شهدای با فضیلت عرصه ورزش به ما آموختند. این شاید در ظاهر قهرمانی به حساب نیاید، اما حقیقت آن است که بالاترین سکوی قهرمانی از آن کسی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و حاضر نیست به هر شکلی این رژیم کودک‌کش را به رسمیت بشناسد. بالاترین و واقعی‌ترین سکوی قهرمانی همین است که با یک انگیزه متعالی همراه بوده و برای عصرها و نسل‌ها الهام‌بخش است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قهرمانی ورزشکاران ما همراه با یک داشته‌های عقیدتی و نگاه به نجات مظلوم و فریاد کشیدن بر سر ظالم و ستمگر است، خاطرنشان کرد: این‌ها به ورزش و قهرمانی معنای واقعی می‌دهد که بسیار حائز اهمیت است.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه شما ورزشکاران و به خصوص ورزشکاران دارای ناتوانی جسمی جلوه روشن ما می‌توانیم هستید، گفت: اینکه ورزشکاری با وجود ناتوانی جسمی یا کمبود و فقدان امکانات در یک روستا یا شهرستان با تلاش و اراده پولادین بیاید و روی سکوی قهرمانی بایستد، جلوه خواستن و توانستن است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 751409

دیگر خبرها

  • هیات های ورزشی ناشنوایان تقویم منسجم داشته باشند
  • تاج: ورود بانوان به ورزشگاه اصلا منع نمی‌شود
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود