Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیلا کریمی معاون فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان اظهار داشت: امسال هم طرح سرباز مهارت را داریم که آن هم با حمایت ما توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا می باشد و طی آن ۱۰۰۰ سرباز از ۸۰ ساعت آموزش رایگان بهره مند می شوند، ۳۲ ساعت آموزش مهارت های زندگی و ۴۸ ساعت اموزش مهارت های عمومی کسب و کار، تا برای ورود به جامعه آماده شوند، هم برای ازدواج و تشکیل خانواده و هم برای اشتغال در جامعه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ به همت معاونت فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، طی برنامه ای مهیج و ارزشمند تحت عنوان (همایش هدایت شغلی جوانان زنجانی)در مرکز همایش های شهرک صنعتی اشراق برگزار گردید.

لیلا کریمی معاون فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در آغاز سخنرانی خود در این همایش اظهار داشت: زمانی کسی دغدغه اشتغال را نداشت، همه جوانان چه تحصیل کرده و چه مدرسه و دانشگاه نرفته به فراخور تحصیلات و تخصص خود به طور اتوماتیک از یک سنی به بعد یا استخدام می شدند یا به راحتی کسب و کاری آزاد شروع میکردند.  اما اکنون چند سالی است که به دلایل مختلف از جمله عوامل جمعیت شناختی، عوامل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی مسایل فرهنگی، اشتغال جوانان تبدیل به یکی از بزرگترین چالش ها و مسائل اجتماعی کشور شده که به نوعی تمامی افراد و خانواده ها را درگیر خودکرده.

معاون فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان ضمن اشاره به اینکه، این مشکل تنها به دست دولت حل شدنی نیست، گفت: منابع و امکانات دولت برای استخدام  بسیار محدود است و به هیچ وجه پاسخگوی این حجم از متقاضی اشتغال نیست، لذا چند سالی است که روی مسئله کار آفرینی و خود اشتغالی تاکید می شود. اما کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای شخصی، هم نیاز به سرمایه مادی دارد و هم مهم تر از آن نیاز به دانش، اطلاعات و مهارت های خاصی که متاسفانه هیچ کدامشان را در مدرسه و دانشگاه یاد نگرفتیم.

لیلا کریمی با اشاره به سیاست معاونت جوانان در اداره کل ورزش و جوانان در راستای اشتغال جوانان افزود: ما نمیتونیم برای جوانان به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کنیم ولی برنامه هایی برای مهارت اموزی و حمایت از آنها داریم که خودشان برای خودشان آستین بالا بزنند. از مهم ترین این اقدامات میتوانم به راه اندازی مرکز رشد و شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان اشاره کنم که سال گذشته با حمایت اداره کل ورزش و جوانان در جهاد دانشگاهی راه اندازی شد و مشغول به فعالیت است. همچنین حمایت از رویدادهای استارت آپی از دیگر اقدامات ما در سالهای گذشته بوده است.

این مقام مسؤل همچنین افزود: طی تفاهم نامه ای که با صندوق کار آفرینی امید داشتیم بیش از یک میلیارد تومان وام به جوانانی دادیم که در پی ایجاد و یا توسعه کسب و کارشان بودند.

لیلا کریمی معاون فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در پایان سخنان خود اضافه نمود که: امسال هم طرح سرباز مهارت را داریم که آن هم با حمایت ما توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا می باشد و طی آن ۱۰۰۰ سرباز از ۸۰ ساعت آموزش رایگان بهره مند می شوند، ۳۲ ساعت آموزش مهارت های زندگی و ۴۸ ساعت اموزش مهارت های عمومی کسب و کار، تا برای ورود به جامعه آماده شوند، هم برای ازدواج و تشکیل خانواده و هم برای اشتغال در جامعه.

قابل ذکر است که در کنار این همایش جوانان از چند شرکت و کارخانه دیدن به عمل آوردند.

 

بیشتر بخوانید: برنامه هایی چون هفته جوان، هفته ازدواج توسط جوانانمان در قالب سمن ها و تشکل های مردمی بخوبی برگزار شد معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با تشکل های مردم نهاد نشست های تخصصی موضوع محور برگزار می نماید

خبرنگار: داود خیری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان معاون فرهنگی جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟

رئیس اداره داروخانه های سازمان غذا و دارو از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد و افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 749342

دیگر خبرها

  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند