Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@04:36:42 GMT

کار ایران و عراق به فیفا می‌کشد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۸۰۹۸

کار ایران و عراق به فیفا می‌کشد؟

بخش‌های مختلفی از عراق از دو ماه پیش تاکنون دستخوش اعتراضات مردمی است که این اعتراضات تاکنون یک بازی بین‌المللی را لغو کرده تا شائبه لغو بازی ایران و عراق هم قوت بگیرد.

به گزارش مشرق، از دو ماه پیش تاکنون، تظاهرات اعتراضی در عراق جریان دارد و مردم شهرهای مرکزی و جنوبی این کشور خواستار اصلاحات اساسی در وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاقات بخش‌های عمده عراق را مختل کرده و به علت نبود امنیت کامل در شهرها و برای جلوگیری از ورود معترضان به استادیوم‌ها، برخی از مسابقات ورزشی نیز لغو شده است.

شدت گرفتن ناآرامی‌ها در عراق در شرایطی است که این کشور بعد از سال‌ها ممنوعیت در برگزاری رویدادهای بین‌المللی، توانسته مجوز فیفا برای برگزاری مسابقات خانگی خود در انتخابی جام‌جهانی را به دست آورد و ماه گذشته میزبان هنگ کنگ در این رقابت‌ها بود که با استقبال بسیار شدید هواداران همراه شد.

آن‌ها برای بازی با ایران هم حساب ویژه‌ای روی میزبانی در خانه باز کرده‌اند تا از گروه مرگ صعود کنند و بتوانند برای نخستین بار مجوز جام جهانی را به دست آوردند اما اتفاقات اخیر کار مسئولان این کشور را دشوار کرده چرا که اخیرا یک مسابقه بین المللی در خاک این کشور لغو شده و این اتفاق می‌تواند تبعات بعدی را هم برای میزبانی عراقی‌ها به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

لغو اردوی عراق برای دیدار با ایران آب پاکی فیفا روی دست ایران و عراق

در حالی که قرار بود مسابقه تیم‌های نیروی هوایی عراق و مولودیه الجزایر در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام باشگاه‌های کشورهای عربی در بصره برگزار شود، با خودداری تیم الجزایری برای حضور در عراق این بازی لغو شده است. مخالفت اتحادیه کشورهای عربی با برگزاری این بازی می‌تواند زمینه ساز لغو بازی عراق با ایران و یا برگزاری بازی در زمین بی‌طرف باشد که این موضوع رشته‌های عراق را برای میزبانی در خاک این کشور و بهره‌برداری از مزیت میزبانی را به پنبه می‌کند.

از سوی دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا، با میزبانی عراق با توجه به اتفاقت اخیر مخالفت کرده است. قرار بود تیم‌های ملی جوانان عراق، عمان، فلسطین، کویت و پاکستان از تاریخ ۲ تا ۱۰ نوامبر در شهر کربلا به رقابت با یکدیگر بپردازند.

در نتیجه عراقی‌ها در پی انجام برخی اقدامات برای جلوگیری از اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به نهادهای بین المللی از جمله FIFA هستند تا فدراسیون جهانی فوتبال حکم به تغییر مکان بازی یا لغو این دیدار ندهد.

در همین راستا رئیس فدراسیون فوتبال این کشور شنبه به ایران می‌آید و چند تن از مدیران فدراسیون فوتبال با سفر به عراق در پی بررسی شرایط امنیتی و نحوه برگزاری بازی هستند و گزارشی را به فدراسیون فوتبال ارائه خواهند کرد تا در صورت برگزاری بازی، مشکلی برای کاروان تیم ملی ایران پیش نیاید.

باید دید اقدامات عراق برای منصرف کردن ایران از اعتراض به امنیت این کشور در FIFA و یا برگزاری بازی در شهر دیگری به جز بصره که احتمالا اربیل خواهد بود، به کجا ختم می‌شود و در نهایت تیم ملی ایران به عراق می‌رود یا نه؟

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان تیم ملی عراق تیم ملی فوتبال ایران فیفا انتخابی جام جهانی 2022

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت که در راس هیئتی عازم عراق شده در دیدار با استانداران استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف درباره مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار افزود: ایران در زمینه بیابان‌زدایی از دانش و تجربیات بالایی برخوردار است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در زمینه مقابله با این پدیده و تثبیت شن‌های روان با کشور دوست و همسایه به اشتراک بگذارد.

وی اظهارداشت: همچنین راهکار‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار در جهت تامین حقوق و منافع مشترک بین دو کشور ایران و عراق بررسی شد.

طرفین در این دیدار ضمن برشمردن چالش‌های زیست‌محیطی و شناسایی منشاء گرد و غبار، مقرر کردند بزودی راهکار‌های برون‌رفت و انجام اقدامات موثر و مشترک در یک بازه زمانی کوتاه اعلام شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر منشا بسیاری از پدیده‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور عمده از کشور‌های همجوار است و در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی در جهت تأمین حقوق و منافع مشترک تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آخرین تمرین پرسپولیس قبل از بازی با سپاهان
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد