Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:06:20 GMT

زنجان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۸۴۷۴

زنجان در هفته‌ای که گذشت

** برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بازید از چند کارخانه در شهرستان زنجان و خدابنده از جمله برنامه های سفر یک‌روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان زنجان بود.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات کالاهای مصرفی به کشور سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۳۱ درصد کاهش یافت.

رضا رحمانی یکی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه را توجه به ساخت داخل بیان کرد و افزود: توجه جدی به تولید داخل اقلامی که از خارج وارد می شود از رویکردهای این وزارتخانه در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: بر همین اساس رشته های مختلف صنعت احصا شده و بنا بر این است که ۱۰ میلیارد دلار واردات کالا در برنامه های تعریف شده ای تا سال ۱۴۰۰ به ساخت داخلی تبدیل شود.

رحمانی اظهار داشت:در این برنامه ۲ هزار واحد تولیدی راکد که مشکل بازاریابی ندارند فعال شده و به چرخه تولید بازخواهند گشت.

** استاندار زنجان گفت: نحوه ورود به موضوع ایجاد شهرک صنعتی تخصصی با سرمایه‌گذاری خارجی در زنجان، خوب نبوده و در گذشته، شخص مدیران استانی در این رابطه مذاکره کرده‌اند اما معتقدم این مهم باید از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شد که هم‌اکنون ادامه این روند را از طریق وزارت مذکور پیگیری می‌کنیم.

** وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور به طور مستقیم در بخش صنعت، معدن و تجارت مشغول به کار هستند و شغل‌های دیگر بخش‌ها نیز به تبع این مشاغل ایجاد می‌شود.

** استاندار زنجان گفت: سهامدار بخشی از سهام شرکت ایران ترانسفو دارای مشکل مالی است که طبق مصوبه شورای تامین استان به وی ابلاغ شده که یا مشکل مالی‌اش را برطرف کند و یا نماینده تام‌الاختیار برای پیگیری موضوع معرفی کند.

** معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد تولیدی راکد در کشور به چرخه تولید بازگردند.

محسن صالحی‌نیا اظهار داشت: ۴۴ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد که از میان آن‌ها حدود ۱۰ هزار واحد به میزان ۲۳ درصد راکد است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته نیز با تلاش‌های صورت‌گرفته هفت هزار واحد در سطح کشور به چرخه تولید بازگشته‌اند.

** معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کاهش سرمایه‌گذاری ثابت، یکی از مشکلاتی است که کشور با آن مواجه شده است و از همین رو باید برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی تلاش کنیم.

سعید زرندی اظهار داشت: چهار هزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌تمام از بین ۵۰ هزار طرح در سطح کشور، شناسایی شده است که تلاش می‌شود برای سرمایه ثابت آن‌ها کمک کنیم.

** نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: طی بیش از سه سال گذشته، با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای پیشبرد طرح‌های مختلف در این شهرستان جذب شده است.

احمد بیگدلی افزود: این اعتبارات برای اجرای طرح های متعدد در حوزهایی همچون بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، آب شرب روستایی، برق، گاز رسانی، عمران روستایی و آموزش و پرورش بوده است.

وی تصریح کرد: شهرستان خدابنده طی فعالیت دولت تدبیر و امید، بیشتر از ۲ دهه گذشته از اعتبارات ملی برخوردار شده است.

بیگدلی افزود: همچنین بیشترین اعتبارات استانی طی سه و نیم سال گذشته نیز از آن شهرستان خدابنده بوده است.

** رئیس مرکز آمار ایران گفت: سرشماری به روش ثبت مبنا، بهره‌وری در نظام آماری مدرن را ارتقا می‌دهد و بر این اساس، اولین سرشماری ثبت مبنا برای سال ۱۴۰۵ پیش‌بینی شده است اما اجرای آزمایشی آن در سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

جواد حسین‌زاده در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی در زنجان اظهار داشت: در این روش به جای استفاده از روش سرشماری سنتی از ریزداده‌های اداری استفاده می‌شود.

** نسخه اولیه نرم‌افزار "آوانما" پس از چهار سال تلاش، توسط تیمی متشکل از دانشجویان و استادان دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان طراحی و تولید شد.

دکتر منصور داودی منفرد، سرپرست این تیم تحقیقاتی پیرامون نرم افزار آوانما، گفت: این نسخه قادر به پشتیبانی ۲ هزار کلمه بوده و علاوه بر سیستم‌های عامل ویندوز، به عنوان اپلیکیشن تلفن همراه بر روی سیستم عامل اندروید نیز قابل استفاده است.

** مسئول امور موزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: وقف‌نامه خطی مسجد "خانم" زنجان که قدمت آن به سال ۱۳۲۶ هجری قمری می‌رسد، در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

** مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سهم این استان در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، هفت هزار و ۶۳۲ واحد مسکونی است که ۲ هزار و ۷۶۴ واحد در زنجان و ۷۱۰ واحد در ابهر بوده و ۲ هزار و ۸۶۷ واحد نیز در قالب بازآفرینی شهری برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، مشخص شده است.

** مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تا کنون ۱۸۰ هزار موقوفه در سطح کشور به ثبت رسیده است که نیمی از آنها انتفاعی و نیم دیگر منفعتی است.

حجت الاسلام محمد نوروزپور افزود: موقوفه انتفاعی همچون مساجد، مدارس، بیمارستان و مواردی از این قبیل است که همه مردم از آنها بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: موقوفه منفعتی شامل وقف هایی است که از منافع آنها برای اجرای نیت های واقفان بهره گرفته می شود.

** مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

در زمان حاضر نزدیک ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در این استان ثبت شده است که این موقوفات حدود ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود.

** مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: میزان بارش‌ها در استان زنجان از آغاز سال آبی جاری تا سوم آبان، نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۵۳ درصد رشد یافته است.

یوسف رضاپور  افزود: در سال آبی ۹۹ – ۹۸ تا سوم آبان ماه ۴۰.۷ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۱.۵ میلیمتر بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن بارندگی زنجان وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوای در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای این استان تا روز چهارشنبه هفته جاری به طور نسبی و تدریجی بین سه تا پنج درجه افزایش می‌یابد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان امروز استان صاف و شرایط جوی پایدار است که گاهی در ساعات بعدازظهر با وزش باد ملایم همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: این شرایط جوی پایدار کماکان تا چهارشنبه هفته جاری در استان مستقر خواهد شد.

رحمن‌نیا با اشاره به افزایش دمای هوای این استان طی روزهای آینده، ادامه داد: این روند افزایشی دمای هوا تدریجی خواهد بود.

او اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد زنجان با دمای منفی سه درجه سردترین و گیلوان طارم با ۲۹ درجه گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری
  • افزایش دمای هوای در زنجان