Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیلی گفت: نمایشگاه الکامپ به صورت سالی یک بار به عنوان بزرگترین رویداد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در خوزستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اهواز، «طیبه اسماعیلی» شب گذشته (جمعه 10 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه الکامپ اهواز با اشاره به اینکه در حوزه فناوری با کمبود تولید خبر مواجه هستیم اظهار کرد: با وجود اینکه در استان پتانسیل های ارزشمندی وجود دارد و اتفاقات خوبی در حوزه فناوری رقم می خورد اما اخبارش کمتر منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه الکامپ در خوزستان با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مجموعه هایی را کنار هم جمع کردیم تا هم افزایی بیشتری در حوزه  کسب و کارهای نوین و نوپا شکل بگیرد افزود: این مجموعه در استانداری ایجاد و با مشارکت اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات، پارک علم و فناوری، مرکز رشد دانشگاه و بخش های مختلفی که در این حوزه  کار می کنند به ویژه بخش خصوصی که نماینده آنها سازمان نظام صنفی رایانه ای استان است تصمیم گرفتیم نمایشگاه الکامپ را به صورت سالی یکبار به عنوان بزرگترین رویداد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان برگزار کنیم.

 

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تعامل بیشتر بین فعالان این حوزه در بخش های دولتی و خصوصی دانست و عنوان کرد :با تعامل بیشتر آنها در استان نیروهای علمی و نیروهای بخش خصوصی که در این حوزه به صورت تخصصی کار می کنند  توانمندی های خود را ارائه می دهند تا شناخته شوند.

 

اسماعیلی به رسالت و ماموریت بخش دولت در خدمات الکترونیک به شهروندان اشاره کرد و اذعان داشت :در این نمایشگاه بخشی را که دولت توانست به صورت عملی اجرا کند و همچنین نیروهای علمی با ارائه توانمندی های خود در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت تا مردم با آنها آشنا شوند.

 

وی به بخش نیروهای جوانی که ایده های خود را به صورت کسب و کارهای نوپا یا استارتاپ هایی شکل داده اند اشاره کرد و ادامه داد :جوانان ایده های خود را با ابزارهای مختلف و آموزش هایی که می بینند، با تلاش های خود تبدیل به یک محصول یا خدمت کنند تا از این طریق کسب درآمد داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: شکل گیری بخش کسب و کارهای نوپا برای ما بسیار مهم بود و حمایت هایی را از طریق استانداری و پارک علم و فناوری برای جوانان ایجاد کردیم تا بتوانند با هزینه کمتر توانمندی و ایده های خود را در این نمایشگاه ارائه دهند.

 

دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه الکامپ در خوزستان با تاکید بر اینکه برای اجرای این ایده ها به صورت گسترده نیاز به سرمایه گذاری و اسپانسر داریم اضافه کرد :این عرصه نمایشگاه بهترین جایگاه است که بتوانند سرمایه گذار مورد نظر خود را پیدا کنند.

 

وی از ایجاد شبکه دولت استان از سال ها قبل خبر داد و یادآور شد :خوزستان یکی از استان هایی است که در این رابطه به خوبی عمل کرده و بخشی از ارتباطات بین دستگاه های اجرایی دولتی از جمله سیستم و مکاتبات اتوماسیون اداری به صورت اتوماتیک انجام می شوند و ارتباطات دیگر به صورت کاغذی و مکاتبه ای نیست.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه دولت الکترونیک فقط ارتباط شبکه دولت نیست بلکه خدماتی که در فرآیندهای دستگاه های دولتی مردم به آن نیاز دارند هم اجرا شده ابراز کرد :در دستگاه هایی که فرآینده های آنها  به صورت دستی است ملزم هستند آنها را تبدیل به روش های الکترونیک کنند تا مردم از طریق اینترنت یا پیشخوان دولت به صورت غیرحضوری کار خود را انجام دهند.

 

مشاور استاندار در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای پروژه های بزرگی در استان خبر داد و تاکید کرد : فاز اول پروژه ای با عنوان پنجره واحد سرمایه گذاری که استانداری متولی آن است به اتمام رسیده است.

 

وی در خصوص این پروژه خاطر نشان کرد :از طریق این پروژه فرایندهای پیچیده ای که در دستگاه های اجرایی استان برای سرمایه گذاری نیاز است و چندین دستگاه را در برمی گیرد در سیستمی به صورت الکترونیکی اجرا می شود.

 

اسماعیلی بیان کرد :این پروژه به عنوان یک سیستم پایلوت ملی از سوی وزارت ارتباطات و وزارت اقتصاد تایید شده تا به صورت جامع در کل کشور ایجاد شود.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: پدافند غیرعامل شیراز زائران پیاده حضرت رضا ع استقبال از زائران پیاده امام رضا ع کاروان زائران پیاده شهادت امام رضا ع امام جمعه ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی نماز جمعه نمایشگاه الکامپ فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، توسط دانشگاه اراک، با حمایت ایرانسل، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، شهرداری و شورای شهر اراک، پارک علم و فناوری استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک و شرکت آلومینیوم ایران، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. ایرانسل علاوه بر حمایت از این رویداد، به همراه تیم داوری ایرانسل لبز، در مرحله اختتامیه و داوری ایده‌های نوآور حوزه هوش مصنوعی، مشارکت می‌کند.

این رویداد حوزه هوش مصنوعی، موضوعات رایانش تکاملی، یادگیری ماشین، رباتیک، بینایی ماشین، بازشناسی گفتار و پردازش رایانه‌ای، ایده‌های نوآور و فناور مرتبط با حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، مدیریت شهری، فناوری اطلاعات، بهداشت و سلامت، سرویس‌های مالی، آموزش، سرگرمی و بازی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و …، را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به نفرات و تیم‌های برتر، جوایز ارزنده نقدی و امکان پذیرش در پارک علم و فناوری اراک را اهدا می‌کند. مخاطبین این رویداد نیز دانشجویان، اساتید، پژوهشگران، کارآفرینان و صنعت‌گران فعال در حوزه هوش مصنوعی‌اند.

این رویداد که از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است، با برگزاری بوت‌کمپ در روز چهارشنبه ۱۲ اردیهبشت ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز، شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳، در پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با برگزاری و مشارکت در رویدادهای استارتاپی، اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، توسط مجموعه ایرانسل لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول