Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر خارجه آمریکاگفت: شرکت‌هایی آمریکایی می‌توانند در بخش نفت عراق فعالیت کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «جویی هود»، مشاور وزیر خارجه آمریکا در نشستی که جمعه در یک اندیشکده برگزار شد یکی از اهداف سیاست‌های کشورش در عراق را ایجاد فضای مثبت برای فعالیت شرکت‌های آمریکایی در بخش نفت عراق توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هود که در نشستی در اندیشکده آتلانتیک حضور داشت بعد از بیان این ادعا که هدف آمریکا وجود یک دولت «مقتدر، باثبات و مستقل» در عراق است گفت: «چون اگر چنین دولتی وجود داشته باشد، فضای فوق‌العاده‌ای برای شرکت‌های آمریکایی ایجاد خواهد شد تا بتوانند در بخش نفت عراق یا در سایر بخش‌های اقتصاد این کشور فعالیت کنند».

هود در ادامه با مشخص کردن خصوصیات و ویژگی‌های مطلوبِ واشنگتن برای دولت اصطلاحاً «مستقل» عراق سخنانی که دقایقی قبل درباره ضرورت استقلال این کشور مطرح کرده بود را نقض کرد. مقام وزارت خارجه آمریکا مشخص کرد که مستقل ماندن دولت عراق به معنای آن است که بغداد مطابق خواست واشنگتن همکاری‌ها با ایران در زمینه‌هایی مانند مبارزه با تروریسم را قطع کند.

وی گفت: «اگر بتوانیم چنین دولتی داشته باشیم که بتواند... --همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ام کاملاً غیرعادی است که فرمانده نیروهای ویژه از یک کشور خارجی وارد کشوری دیگر شود و با سران احزاب سیاسی دیدار کند و به آنها هر چیزی بگوید--؛ عراقِ مقتدر، باثبات و مستقل باید بتواند چنین چیزی را پس بزند و بگوید از اینجا بیرون بروید».

مقام‌های دولت عراق بارها ضمن تمجید از نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش، ادعاهای دولت آمریکا درباره دخالت ایران در امور داخلی عراق را رد کرده‌اند.

هود در ادامه گفت: «ما بیشترین کمک‌های انسان‌دوستانه را [به عراق] کرده‌ایم. بیشترین کمک‌ها را در زمینه همکاری‌های امنیتی و به نیروهای امنیتی عراق کرده‌ایم... اما کمک‌های ایرانی‌ها چه شکلی دارد؟ چه کسی می‌داند این کمک‌ها به چه شکل است. چقدر پول برای این کار اختصاص می‌دهند؟ چقدر پول از آنجا خارج می‌کنند؟ هیچ‌کس این چیزها را نمی‌داند. به خاطر نوع مبادلاتی که آنها انجام می‌دهند».

هود تصریح کرد: «ما می‌خواهیم این وضعیت تغییر پیدا کند و می‌خواهیم که این تغییرها از خلال یک دولت مقتدر، با ثبات و مستقل حاصل شود. من معتقدم اینها دقیقاً همان چیزهایی است که معترضان با گفتن "نرید وطن" می‌خواهند. این چیزی است که آنها می‌خواهند. آنها نمی‌خواهند کشورشان میدان درگیری باشد، نمی‌خواهند کشورشان یک ابزار یا گذرگاه برای یکی دیگر باشد و ما کاملاً با آنها موافقیم.

 

بیشتر بخوانید: نخست وزیر عراق با وزیر خارجه آلمان دیدار کرد پاسخ محکم عراق به جنگ روانی آمریکا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عراق نفت واشنگتن وزیر خارجه وزیر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در تفرجگاه نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امیر احمدی، امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه تفرجگاهی نالشکینه که با همراهی فرماندار شهرستان بوکان انجام شد، اظهار کرد: نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است و تمام اقدامات انجام گرفته باید طبق طرح‌های از قبل کارشناسی شده و هدفمند باشد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام گرفته در سنوات قبلی در نالشکینه بر لزوم ادامه فعالیت‌های عمرانی و فضای سبز در این مکان در سریع‌ترین زمان ممکن توسط بخش‌های مختلف شهرداری تاکید کرد.

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

احمدی همچنین در بازدید از پروژه احداث بخش جنوبی خیابان سی متری نالشکینه با بیان اینکه به زودی بخش جنوبی سی متری نالشکینه آسفالت و زیر بار ترافیک خواهد رفت، تصریح کرد: این معبر مهم در هدایت خودروهای عبوری به بخش شمال و جنوب شهر بوکان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی در این راستا ادامه داد: ساماندهی، اجرای فضای سبز و همچنین آسفالت آن در دستور کار قرار گرفته است و به‌زودی این معبر به بخش شمالی خود واقع در دامنه نالشکینه متصل خواهد شد.

کد خبر 747837

دیگر خبرها

  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود