Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر بهروز یاراحمدی اظهار کرد: پشم در اقتصاد دامپروری به خصوص در کشور‌هایی که به پرورش گوسفندان نژاد پشمی می‌پردازند از حد یک فرآورده جنبی فراتر رفته و محصول اصلی گوسفند در آن‌ها به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در کشور‌های پرورش‌دهنده گوسفند تحقیقات وسیعی برای بهبود کمیت و کیفیت تولید با هزینه فراوان به عمل می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاراحمدی با بیان اینکه تعیین خصوصیات پشم از حیث اقتصادی و کاربرد آن در صنایع نساجی و قالیبافی از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: یکی از عوامل مؤثر بر روی نوع کاربرد پشم، اثر سن گوسفند است.

این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی لرستان یادآور شد: گوسفند در سنین مختلف از نظر تولید و خصوصیات کمی و کیفی پشم مانند قطر، طول و راندمان دارای اختلافاتی بوده که مربوط به فیزیولوژی رشد حیوان است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش‌های بررسی شده نشان می‌دهد اثر سن گوسفند در اغلب موارد بر روی وزن بیده پشم معنی‌دار است، اما در مورد بیشترین وزن بیده به دست آمده در یک سن معین بین پژوهش‌ها اختلاف نظر وجود دارد.

یاراحمدی گفت: لرستان با ۳ میلیون و ۳۵۲ هزارو ۶۰۸ رأس گوسفند و بره حدود ۶.۵۱ درصد کل گوسفندان کشور را دارا بوده و دو نژاد با ارزش گوسفند لری و بختیاری از گوسفندان درشت جثه کشور در این استان پرورش داده می‌شوند.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اقتصاد دامپروری پشم گوسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اریک روئن، عضو سابق وایت فمیلی به WWE برگشت

پس از گوسفند سیاه، گوسفند سفید هم به WWE برگشت.

به گزارش PWInsider اریک روئن که با نام اریک ریش قرمز نیز در بین هواداران شناخته می‌شود با WWE قراردادی جدید امضا کرده است.

طرفداری | اریک روئن که بیشتر شهرت خود را مدیون دوران حضورش در وایت فمیلی است، در سال 2020 از WWE جدا شد. او چند قهرمانی تگ تیم WWE را نیز در کارنامه حرفه‌ای خود می‌بیند. طی این مدت اریک روئن چند حضور مقطعی را در کمپانی AEW تجربه کرد. او حتی با حضوری کوتاه در یک سریال کمدی نتفلیکس به نام " I Think You Should Leave" نقش آفرینی کرد. این گزارش اشاره‌ای به زمان احتمالی بازگشت او نکرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در کاشان
  • اریک روئن، عضو سابق وایت فمیلی به WWE برگشت
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • تأملاتی در بومی‌نبودن نظریه‌های جامعه‌شناسی کشور
  • تأملاتی درباب بومی نبودن نظریه‌ها در میدان جامعه‌شناسی کشور
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها