Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:02:39 GMT

قرص‌های اعتیاد توسط نهادهای مسئول توزیع شود

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۰۱۶۶

قرص‌های اعتیاد توسط نهادهای مسئول توزیع شود

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح روز شنبه در مراسم افتتاحیه نهمین دوره بصیرت غیرتمرکزی(استانی) انتظامی استان همدان اظهار داشت: برخورد با ترانزیت، مصرف و توزیع کننده موادمخدر دارای یک زنجیره است که اگر هر یک از مجموعه ها برای مقابله با این پدیده دست به دست هم ندهند مبارزه با این پدیده شوم عقیم می‌ماند.

وی اضافه کرد: عوامل پلیس مبارزه با موادمخدر با اجرای طرح جمع‌آوری معتادان روزانه ۱۰۰ تن را دستگیر می‌کنند که برخی از آنها برای بیستم و سی امین بار است که توسط پلیس دستگیر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه پلیس نقشی در برنگشتن فرد به دامن اعتیاد ندارد گفت: وجود معتاد یک واقعیت است بنابراین باید راهکاری ارائه کرد که توزیع قرص از دست دلالان خارج شود.

سردار کامرانی صالح بیان کرد: فرد بهبود یافته برای رهایی از دامن اعتیاد نیاز به مصرف برخی از قرص‌ها دارد که این قرص ها باید توسط نهادهای مسئول توزیع شود تا در اماکن تفریحی و گردشگری شاهد رد و بدل کردن قرص و موادمخدر نباشیم.

وی درباره دوره بصیرت افزایی نیز گفت: با توجه به اینکه پلیس در خط مقدم برخورد با تمامی فتنه ها قرار دارد باید با حرکت در مسیر ولایت، از شاخص پیش بینی شده ذره ای انحراف نداشته باشند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: بنابراین با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب در نیروهای مسلح به ویژه ناجا برای فرماندهان سطح یک دوره های بصیرت برگزار شده و از توان اساتید مجرب در حوزه اعتقادی و علمی برای ارتقای معنویت نیروهای نظامی استفاده می شود.

سردار کامرانی صالح اضافه کرد: دوره های بصیرت افزایی برای لایه های اول در قم و برای لایه دوم و سوم نظامی در استان برگزار می شود چرا که نیروهای پلیس نیازمند به این نوع برنامه ها با توجه به نوع ماموریت هایی که با آن مواجه اند، هستند.

وی گفت: در طول ماه محرم و صفر و اربعین حسینی همه فرماندهان و معاونان اقدام به سرکشی از مسیرها کرده که نتیجه آن ایجاد نشدن کوچکترین ناامنی با وجود تردد میلیونی زائران از جاده های این استان بود.

وی اضافه کرد: ۸۵ موکب در استان همدان در اربعین حسینی فعال بودند که از نظر امنیتی، انتظامی و ترافیکی زیر پوشش نیروی انتظامی قرار گرفتند.

 رییس بازرسی فرماندهی انتظامی استان همدان نیز در این آیین گفت: در راستای تحقق فرامین رهبر فرزانه انقلاب پیرامون تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی نهمین دوره بصیرت غیر تمرکزی(استانی) به مدت چهار روز در حال برگزاری است

سرهنگ حمیدرضا سعید زاده افزود: این دوره با هدف ارتقای معرفت دینی و سیاسی، روحیه ولایتمداری، انقلابی گری و جهادی همراه با تعالی رفتار برگزار شده است.

وی ادامه داد:  ۱۲۰ تن از فرماندهان، مدیران میانی، روسای پلیس های تخصصی شهرستان ها، فرماندهان پاسگاه های انتظامی و ایست بازرسی در دوره بصیرت افزایی حضور دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان انتظامی مبارزه با موادمخدر پیشگیری از اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم هستند گفت: در برخی از مناطق شهر طرح جامع و تفصیلی انجام نشده و در این مناطق براساس همین کمبود‌ها و نقصان‌ها نرخ جرائم بالا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سیدهادی مصطفوی ضمن گرامیداشت روز معلم و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، در مورد تشریح جرم شناسی در طرح جامع شهری عنوان کرد: یکی از موضوعات در حوزه پیشگیری، بحث محلات بی‌دفاع است به عنوان مثال در بحث نورپردازی زمانی که معبر یا پارکی از لحاظ نورپردازی ضعیف باشد آن محل مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرایم می‌شود.

وی با اشاره به طرح شهرسازی و طرح جامع شهری گفت: یکی از مسائل و آسیب‌ها این است که در تثبیت طرح جامع در کمیسیون ماده پنج، نظر مجموعه قضایی و انتظامی کسب نمی‌شود و یا در منطقه‌ای احداثِ واحد‌های مسکونی دو طبقه مصوب می‌‌شود اما بعد از آن پروانه ساختِ واحدِ چند طبقه صادر می‌شود.

مصطفوی بیان کرد: در صورت بروز یک جرم باید سریع‌ترین اقدامات در راستای تصحیح فرآیند‌های منجر به وقوع آن انجام پذیرد و طبق «نظریه پنجره‌های شکسته» وقوع جرم مانند شکستن پنجره در یک محیط است و در صورتی که اقدامی درخصوص تعویض پنجره شکسته صورت نگیرد، سایر پنجره‌ها نیز مستعد شکستن می‌‌شوند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ابراز کرد: در حالی که در طرح اولیه مستحدثات با توجه به کوچه 6 یا 8 متری لحاظ شده بوده که تغییرات بعدی منجر به تراکم جمعیتی و تعارض منافع ‌می‌شود و این مسئله خود زمینه‌ساز بروز جرائم گوناگونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع همدان به تصویب رسیده و ما قرار نیست آن را تغییر دهیم، عنوان کرد: در طرح تفصیلی لازم است، پیوست‌های فرهنگی، انتظامی و امنیتی رعایت شود؛ لذا هدف کنونی این است که  آسیب‌شناسی‌های لازم صورت پذیرد و نظر نیروی انتظامی در خصوص شناسایی‌های صورت گرفته از سوی این نهاد درخصوص جرایم شایع در هر منطقه استفاده شود، تا در طرح تفصیلی اقدامات مناسبی در جهت کاهش چالش‌های هرمنطقه انجام پذیرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بیان کرد: با یک نگاه جرم‌شناسانه و فنی باید دید در یک منطقه که قرار است طرح تفصیلی و جامع انجام شود، قرار است رفاه را برای شهروندان و ساکنان آن منطقه به ارمغان بیاورد؟ یا اینکه منجر به مشکلات و تعارض منافع شود؟ از همه مهمتر باید به پیوست‌های فرهنگی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) توجه شود.

مصطفوی عنوان کرد: اساساً در برخی از مناطق همدان طرح جامع و تفصیلی انجام نشده و در این مناطق براساس همین کمبود‌ها و نقصان‌ها نرخ جرائم بالا است.

وی گفت: دستگاه قضایی و انتظامی این آمادگی را دارد که نقطه نظرات خود را در طرح فوق در جلساتی که با این موضوع برگزار می‌شود اعلام دارد تا کار به صورت بهتری پیش برود.

در ادامه جلسه نمایندگان مسکن و شهرسازی به توضیح طرح جامع و تفصیلی پرداختند و نمایندگان نیروی انتظامی نیز جرائم و آسیب‌های شناسایی شده در هر منطقه را به‌صورت نقطه‌ای تشریح کردند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است