Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:18:19 GMT

تولید روزانه 450 تن شیر مازاد بر مصرف استان در یزد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۰۱۹۷

تولید روزانه 450 تن شیر مازاد بر مصرف استان در یزد

ایسنا/یزدمدیر کل تعاون روستایی استان یزد اظهار کرد: روزانه بالغ بر 600 تن شیر توسط دامداران استان یزد تولید می‌شود که از این مقدار تنها 150 تن در استان مصرف می‌شود و مابقی مازاد بر مصرف استان است.

به گزارش ایسنا، «یداله جوادپور» در این باره اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 29 هزار تن شیر خام از طریق 14 ایستگاه جمع‌آوری شیر شرکت‌های تعاونی دامداران در استان از دامداران عضو این تعاونی‎ها، جمع‌آوری و خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تعاون روستایی استان گفت: اتحادیه دامداران استان یزد با عملکرد بسیار خوب شبکه‌ای با تکمیل زنجیره تولید تا مصرف محصول شیر دامداران استان، گامی موثر در بازرارسانی و مدیریت بازار محصول شیر استان برداشته است.

وی افزود: اتحادیه و تعاونی‌های دامداران با برنامه‌ریزی مدون نهایت استفاده را از این میزان تولید داشته و ضمن توسعه صنایع تبدیلی تکمیلی مرتبط و تکمیل زنجیره تولید تا مصرف محصولات دامی با همت تولیدکنندگان، دست واسطه ها و دلالان از بازار محصولات دامی کوتاه کرده است.

جوادپور اضافه کرد: این اتحادیه همچنین در سال جاری با مشارکت فعال در طرح توجیهی اقتصادی پرورش بز شیری نژاد مورسیا در استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر 70 میلیارد ریال جهت خریداری و انتقال یک هزار و 80 راس بز مورسیا از کشور اسپانیا به استان زمینه توسعه دامداری‌های پرورش نژاد های اصلاح شده پر تولید دامی در سطح دامداری‎های استان و به تبع آن افزایش بهره وری از نهاده های دامی، توسعه صنعت لبنیات حاصل از شیر بز، دستیابی به بازارهای برون مرزی را فراهم ساخته است.

به گفته وی، تعاونی‌های دامداران استان یزد با هدف حمایت از تولید در بخش دامپروری، ارتقای سطح علمی بهره‌برداران، ارتقای کیفیت محصولات دامی و ارائه خدمات مناسب و ارزان قیمت به اعضاء به عنوان توانمندترین تعاونی‌های بخش کشاورزی استان یزد با عضویت بیش از 15 هزار نفر از دامداران منطقه فعالیت دارد.

جوادپور در پایان تصریح کرد: این مجموعه در قالب یک اتحادیه تعاونی‌های دامداران استانی و 11 شرکت تعاونی دامداران در شهرستان‌های تابعه استان با ظرفیت‌های قابل توجه نظیر کارخانه مدرن تولید خوراک دام، کارخانه مواد لبنی، آزمایشگاه آنالیز شیر و خوراک دام و 14 ایستگاه جمع‌آوری شیر با سرمایه‌ای قریب 160 میلیارد ریال و ذخیره قانونی بالغ بر 31 میلیارد ریال تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تعاون روستایی شير خرید شیر از دامداران يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!