Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته هیئت وزیران سه آئین نامه از ۵ آئین نامه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به تصویب رسید.

محمد نفریه با اشاره به اینکه احتمال افزایش اعتبار اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان وجود دارد گفت: آیین نامه مناسب سازی معابر و اماکن نیز آذرماه به تصویب می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به تصویب سه آئین نامه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته هیئت وزیران سه آئین نامه از ۵ آئین نامه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: بر این اساس ماده ۹ در ارتباط با تحصیل رایگان دانشجویان معلول، ماده ۱۲ کمک هزینه ارتقای کارآیی افراد دارای معلولیت و ماده ۱۳ در ارتباط با پرداخت سهم بیمه کارفرمایان به تصویب رسید.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده دو آئین نامه بعدی که یکی در حوزه صندوق اشتغال معلولان و فرصت های شغلی آنان است قرار است تا ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان به تصویب برسد.

نفریه با بیان اینکه در حال حاضر نیز قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در حال انجام است، اجرا می شود، گفت: این قانون پس از آنکه توسط رئیس جمهور ابلاغ شد، عملیاتی می شود اما با تصویب آئین نامه های مربوط به این قانون، در اجرای آن تسهیل صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواد این قانون در حوزه مناسب سازی است که یکی از موضوعات مهم در حوزه معلولان است که در این زمینه نیز به زودی این ماده در ۱۲ آذرماه به تصویب خواهد رسید.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در ارتباط با اعتبارات اجرایی حمایت از حقوق معلولان اظهار داشت: امیدواریم با توجه به عنایت دولت، اعتبارات این قانون نیز افزایش یابد چرا که اعتبارات فعلی پاسخگوی اجرای آن را ندارد.

نفریه در ارتباط با افزایش اعتبارات قانون حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۸ گفت: براساس قانون بودجه امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن تخصیص یافته شد که براساس اخبار شنیده شده قرار است این رقم به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد که البته هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، در صورت اجرای درست و دقیق، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این زمینه تصویب شده است، بیان کرد: مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه، رفع انحصار از مجوزهای کسب‌وکار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

وی افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب‌ماندن نظام قانون‌گذاری از نیازهای زیست‌بوم فناوری کشور پایان داد و به‌گفته معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکنون به یک میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی منجر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب‌وکارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دارکردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و درنهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها، از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه تجارت
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟