Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن محمد زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کیفی‌سازی آموزش در دستور کار دانشگاه‌های علمی و کاربردی قرار دارد گفت: براساس آخرین بررسی هایی که انجام شده است ۷۵ درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل بوده و ۴۰ درصد آنها در رشته تحصیلی خود شاغل هستند.

اقدامات دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی طی ۴ سال گذشته برای اینکه دقیقا در راستای ماموریت خود که تربیت نیروی انسانی ماهر است، گام بردارد، اقدام های مختلفی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: از اقدامات دانشگاه در راستای ماموریتی که دارد می توان به کاهش مراکز علمی کاربردی از یک هزار و ۱۰۰ مرکز به ۵۲۰ مرکز اشاره کرد.

تعطیلی و توقف فعالیت مراکز علمی کاربردی بدون کیفیت

وی ادامه داد: مراکزی که از کیفیت لازم برخوردار نبودند تعطیل شدند، این مراکز یا دولتی بودند که فعالیت آنها متوقف شد و یا اینکه فعالیت لازم را در چارچوب ماموریتی که برای آنها مشخص شده بود، نداشتند.

ایجاد ۸۰۰ برنامه درسی متناسب با نیاز بازار کار

محمد زاده یادآورشد: بیش از یک هزار و ۲۰۰ رشته محل متفاوت داشتیم و تمام برنامه ها بازنگری شد و به ۸۰۰ برنامه که متناسب با نیاز روز است تقلیل یافت.

ارزیابی تمام مدرسان دانشگاه و فعالیت فقط با کد مدرسی

وی ادامه داد: همه برنامه ها متناسب با بازار کار است و علاوه بر آن مدرسان دانشگاه غربالگری شدند و در حال حاضر تمام مدرسان دانشگاه که از مهرماه تدریس می کنند دارای کد مدرسی هستند. بنابراین دانشگاه جامع علمی و کاربردی اکنون برروی ریل اصلی ماموریتی خود قرار دارد.

افزایش مراکز سطح دو دانشگاه طی یک سال اخیر

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: دانشگاه برای ارتقاء کیفیت طی دوسال گذشته تمام مراکز آموزشی را ارزیابی و سطح بندی کرد در سال ۹۷ دانشگاه فقط ۲۰ مرکز در سطح ۲ داشت که این مراکز در سال ۹۸ به ۲۳۰ مرکز افزایش یافت، یعنی سطح مراکز آموزشی ما ارتقاء یافت. همچنین امسال در تمام مراکز  دانشگاه آزمون متمرکز برگزار می کنیم و این ها  همه در جهت ارتقاء  کیفی وضع موجود دانشگاه بوده است.

جلوگیری از گسترش بی رویه مراکز علمی و کاربردی

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی سال های قبل یک گسترش بی رویه ای داشته است و طی این ۴ سال جلوی گسترش بی رویه مراکز گرفته شده است برای ارتقای کیفی مراکز و دوره ها اقدامات مفیدی صورت گرفته است که من اطمینان دارم در سال های آتی یکی از دانشگاه هایی که می تواند در جهت رفع مشکل بیکاری و اشتغال کشور گام بردارد این دانشگاه است.

افزایش ۱۵ درصدی داوطلبان دانشگاه نسبت به سال قبل

وی درباره استقبال داوطلبان کنکور در سال جاری از دانشگاه جامع علمی و کاربردی نیز گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی امسال نسبت به سال قبل ۱۵ درصد با افزایش داوطلب روبرو بوده است، این نشان می‌دهد که در سطح کشور به ویژه خانواده ها توجه ویژه ای  به دانشگاه مهارتی جامع علمی و کاربردی پیدا کرده اند.

پیگیری دانشگاه برای برگزاری تکمیل ظرفیت در نیم سال اول

محمد زاده درباره اینکه چه زمانی پذیرش تکمیل ظرفیت این دانشگاه انجام می شود گفت: با وجود اینکه تکمیل ظرفیت برای بهمن ماه اعلام شده ولی ما پیگیر این موضوع هستیم که تکمیل ظرفیت را برای نیمسال اول سال جاری هم انجام دهیم.

کد خبر 4760923 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن محمدزاده دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه پیام نور دانشگاه علم و صنعت باقر لاریجانی دانشگاه امیرکبیر سازمان سنجش وزارت بهداشت معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل صبح شنبه در حاشیه سفر یکروزه به کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران، افزود: کنکور در کمال امنیت و سلامت برگزار و در یک منطقه سیل زده تکرار آزمون را داریم و داوطلبان این منطقه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری ۲ کنکور در هر سال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، کاهش اضطراب داوطلبان را از خروجی‌های این مهم دانست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در کنکور امسال چند مورد تخلف بود که به هیأت‌های مرتبط و بخش نظارت معرفی و برخورد لازم انجام گرفت.

وی از تدوین برنامه برای حمایت از نخبگان خبر داد و ابراز داشت: با هدف جذب نخبگان، فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی اجرایی شد.

زلفی گل گفت: آئین نامه جذب نخبگان در محور هیأت علمی بازنگری و نخبگان معرفی شده از طریق بنیاد ملی نخبگان نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیأت علمی ندارند.

کد خبر 6089670

دیگر خبرها

  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟