Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:37:25 GMT

دانش آموزان نخبه سرمایه های بزرگ یک جامعه هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۰۸۸۰

دانش آموزان نخبه سرمایه های بزرگ یک جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی اصغر سهرابی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در روز بسیج دانش آموزی و سالگرد شهادت محمد حسین فهمیده، با حضور در دبیرستان علامه حلی ۶ تهران، دانش آموزان نخبه را سرمایه های بزرگ یک جامعه خواند و گفت: من خودم ورودی سال ۷۱ تیزهوشانم. احتمالا حدود ۱۲ سال قبل از اینکه شما عزیزان متولد شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با یدک کشیدن این عنوان حس می کردیم مسئولیت سنگینی برعهده ما قرار دارد. همان زمان ها وقتی می خواستیم مشاوره انتخاب رشته بگیریم، پیگیر رشته های مهمات سازی و موشک سازی بودیم. دوستانی که با ما بودند به سمت این رشته ها رفتند و الان موفقیت های بسیار بزرگی کسب کرده اند. می بینید و می شنوید که در این حوزه ها چه اتفاقات بزرگی افتاده است . ما با دستان خالی جلوی یک نظام استکباری منسجم با تمامی امکانات و تسلیحات و قدرت ایستاده ایم. ما در حوزه موشکی از صفر شروع کردیم ولی امروزه توان ما باعث کابوس شبانه استکبار شده است. تا جاییکه در تلاش اند این قدرت را از ما بگیرند. تمام این پیشرفت ها را کسانی مثل شماها رقم زده اند. با یک باور و همت بزرگ، خودشان را جدی گرفته اند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه افزود: همانگونه که شیطان در تصویرسازی و غلو کارها مهارت دارد، حال مدل اغواگری شیطان را با مدل تعامل آمریکا با ملت ها و مردم، مقایسه تطبیقی داشته باشید، می بینید که آمریکا هم تمام قدرتش در این است که به خوبی می تواند تصویرسازی کند. چرا صنعت تصویرسازی در تمدن آمریکایی انقدر رشد داشته است؟ تجهیزات تصویربرداری، سینما، شبکه توزیع و توسعه سریال ها در آمریکا را ببینید. او فقط یک دغدغه دارد. به دنبال به تصویر کشیدن دنیایی است که به آن تعلق ندارد. تصویری بزرگ تر از واقعیت موجود. البته بالاتر از تمام تسلیحات و موشک های مهمی که امروز ما با علم خود ساخته ایم، باور و ایمان جوان ها و نوجوان های ماست که به این نتیجه رسیده اند که می توانند جلوی ظالمی مثل آمریکا بیاستند. صنعت هسته ای و موشکی را جوان هایی از نسل شماها به این موفقیت رسانده اند.

سهرابی به سرمایه های نو و بزرگ جامعه یعنی نوجوان ها و جوان هایی با باور و ایمان به خدا اشاره کرد و گفت: امروز سالگرد شهادت شهید محمد حسین فهمیده است. مگر این شهید چه کار بزرگی انجام داده که امام او را به عنوان رهبر معرفی می کند؟ این نوجوان با کار خودش یک راه در تاریخ برای ما باز کرده، یک مسیر جدید و با همین راه ما را رهبری کرده است. شهید طهرانی مقدم، شهید شهریاری با کارهای خود یک مسیر و راه جدیدی برای ما باز کردند و امت را با کار خود رهبری کردند. در مکتب امام، تک تک افراد می توانند نقش رهبری را برای امت ایفا کنند و این مسیر را ما با این باورهای واقعی می توانیم جلو ببریم. مسیری مبتنی بر سرمایه های واقعی مثل شما نوجوان ها که باور کنید می توانید مسیرهای جدیدی پیش روی جامعه خود باز کنید.

در این مراسم اصفهانیها، معاونت آموزش متوسطه منطقه ۲ تهران، گوهری، کارشناس روابط عمومی و گرجی، کارشناس مسئول متوسطه دوره اول تهران نیز حضور داشتند.

کد خبر 4760963

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی دانش آموزان کنفرانس بین المللی اربعین حسینی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نشست علمی اربعین 98 علوم انسانی رحلت پیامبر اکرم ص آیت الله جوادی آملی نقد کتاب امام حسین ع رضا داوری اردکانی معرفی نشریات سیدجعفر مرتضی عاملی مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام) و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در جریان استقبال هیئتی از کارشناسان، داوران بین المللی و علاقمندان به امور قرآنی از داخل و خارج عراق که در چهارمین دوره ملی آموزش داوران قرآنی که توسط دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی برگزار شد، شرکت کرده بودند، گفت: توجه به دانش آموزان و دانشجویان و تربیت شخصیت قرآنی آنان را از طریق توجه به دوره ها و حفظ، امری ضروری است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در این دیدار گفت: فعالیت‌هایی که موجب پرورش و مراقبت از این پتانسیل ها می‌شود، بسیار حائز اهمیت است، زیرا علاقه زیادی به داوری و ارزشیابی قرائت قرآن کریم وجود دارد. اکنون این دوره ها برگزار شده است تا ما تعداد کافی داور داشته باشیم که از طریق آنها بتوانیم این قرائت ها و سایر امور را در همه استان ها یا حتی خارج از عراق سامان بخشیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی از اهداف بی نیازی در داور است به گونه ای که نه تنها در مناطق وابسته به اهل بیت (علیهم السلام) بلکه در هر مکان در مسابقات بین المللی شرکت کرده و برتری خود را به نمایش بگذارند.

متولی شرعی حرم امام حسین بیان داشت: هدف دیگر این است فعالانی در عرصه قرآن کریم باشند که آن را به درستی درک کنند و دغدغه، توجه، اراده و عزم را برای کار روی این مطالب مهم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید به موضوع تفسیر و چگونگی شکل گیری شخصیت قرآنی و این جنبه ها نیز توجه داشته باشند، به ویژه در مورد دانش‌آموزان از ابتدایی تا مقطع متوسطه و دانشگاه که از مهمترین اقشار جامعه محسوب می شوند، تمرکز داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی تصریح کرد: بله، ما باید به همه اقشار جامعه توجه داشته باشیم، اما دانشجویان در آینده جایگاه های مهمی را به خود اختصاص خواهند داد، بنابراین امیدوارم از طریق دوره های قرآنی و حفظ قرآن، توجه و اهتمام ویژه ای به دانشجویان و دانش آموزان شود.

شایان ذکر است که دارالقرآن الکریم وابسته به دبیرخانه آستان مقدس حسینی با هدف گسترش علوم قرآنی در بین جامعه در داخل و خارج از کشور عراق، فعالیت ها و اقدامات متنوعی را در داخل و خارج از حرم مطهر حسینی انجام می دهد و به فارغ التحصیلی قاریان قرآن کریم و برگزاری فعالیت های داخلی و بین المللی بسیار، توجه ویژه ای دارد.

دیگر خبرها

  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر