Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@15:26:50 GMT

نکات مهم در سفر به استانبول با بیسان گشت

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۱۳۲۱

نکات مهم در سفر به استانبول با بیسان گشت

شهر زیبای استانبول اگر چه پایتخت کشور ترکیه نمی باشد اما یکی از شهر های مهم گردشگری در ترکیه به حساب می آید که سالانه جمعیت زیادی از گردشگران ایرانی به واسطه تور لحظه آخری استانبول به این شهر سفر می کنند .

در واقع شهر استانبول که در دو بخش آسیایی و اروپایی قرار گرفته است یکی از شهر های بسیار زیبای ترکیه می باشد که در آن مملو از مکان ها و جاذبه های تاریخی ، دیدنی و همچنین مراکز خرید فراوان می باشد و بهترین های ترکیه را در خود جای داده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا دانستن نکاتی در مورد سفر به استانبول میتواند قیل از سفر واجب و ضروری باشد .

برای سفر به استانبول در ابتدا تصمیم خود را نهایی کنید که شما قصد سفر به استانبول به صورت زمینی را دارید و یا به صورت هوایی و با پرواز به استانبول سفر خواهید کرد. گفتنیست که اگر سفر به استانبول را با تور زمینی استانبول انتخاب کرده اید باید بدانید که تور شما بنا به سلیقه شما یا با اتوبوس از ترمینال غرب و یا با قطار برگزار میشود . البته سفر به استانبول به صورت زمینی قطعا با قطار راحت تر خواهد بود . تور زمینی استانبول با اتوبوس هر روزه از ترمینال غرب برگزار می شود اما تور استانبول با قطار هفته ای یک بار از تهران است که مستقیما هم به استانبول نمیرود .در واقع از تهران به آنکارا و سپس با قطار های سریع السیر از آنکارا به استانبول و یا با اتوبوس می توان به استانبول رسید. همچنین برای افراد گردشگر ماجراجو سفر به استانبول با قطار می تواند تجربه شیرین و لذت بخشی باشد . استانبول در واقع همانند برخی دیگر از شهر های ترکیه که در آن پر از هیجان است نمی باشد و بیشتر مناسب گروه های خانوادگی است . قطعا اگر علاقمند به تفریحات هیجانی هستید به جای استانبول، کوش آداسی و یا آنتالیا را برای سفر انتخاب کنید .

از جمله نکات مهم قبل از سفر به استانبول این است که نوع آب و هوای استانبول در چند روز سفرتان چگونه است تا بنا بر آن لباس های مناسبی بردارید . قطعا با شروع فصل پاییز هوا سرد شده لذا دانستن نوع آب و هوا می تواند نکته مهمی در مورد سفر به استانبول باشد . اگر قصد سفر به استانبول را با اتومبیل شخصی خودتان دارید باید بدانید که در استانبول قیمت بنزین بسیار بالاست و می تواند هزینه سفرتان را از یک پکیج کامل تور استانبول هم بیشتر کند . به علاوه افرادی که قصد اجاره اتوموبیل در استانبول را دارند نیز دانستن این نکته میتواند برایشان حائز اهمیت باشد. باید بدانید که بهترین ارز که در طول سفر باید با خود داشته باشید دلار می باشد . در واقع در استانبول نیز بالا و پایین شدن قیمت دلار کاملا محسوس می باشد لذا بهتر است به مقدار مورد نیاز روزانه خود در صرافی های استانبول دلار را به لیر تبدیل کنید . همچتین از داشتن ریال خودداری کنید . نکته بسیار مهمی که در طول سفرتان به استانبول باید بدانید این است که در کل شهر آب لوله کشی در استانبول تصویه شده نمی باشد. لذا تحت هیچ شرایطی آب لوله کشی را مصرف نکنید، چرا که می تواند شما را در طول سفر بیمار کند و خاطره بدی را برایتان از سفر به استانبول به وجود آورد . برای آب آشامیدن حتما باید آب تصویه شده خریداری کنید . دارو در استانبول بسیار گران است به خصوص برای شما که مسافر هستید این دارو گران تر هم می شود لذا اگر داروی خاصی مصرف می کنید در طول سفر با خودتان به همراه داشته باشید . باید بدانید بهترین زمان سفر به استانبول تابستان و بهار است ، اما قیمت پرواز و هتل ها در این تایم بسیار بالاست . البته برای افرادی که تایم خاصی مد نظرشان نیست بی شک در پاییز و زمستان قیمت ها بسیار پایین می آید لذا می توانید با قیمت پایین تری به استانبول سفر کنید .

در واقع شرکت بیسان گشت مهر یکی از شرکت های گردشگری معتبر در حوزه تور های خارجی می باشد که در حوزه تور های ترکیه نیز مجری مستقیم می باشد

منبع: فردا

کلیدواژه: استانبول تور لحظه آخری استانبول رپرتاژ آگهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و هیاتی از الجزایر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز-دوشنبه- در استانبول با هیاتی از کشور الجزایر شامل گروه‌های پارلمانی،روسای احزاب و نمایندگان سابق دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، طرفین در این دیدار درخصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی جنگ غزه و پیامدهای آن رایزنی کردند.

هنیه که برای شرکت در کنفرانسی پارلمانی به ترکیه سفر کرده است امروز میزبان جمعی از اعضای پارلمان اردن و همچنین تعدادی از چهره‌های اردنی بود.

طبق بیانیه جنبش حماس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در دیدار با نمایندگان پارلمانی و چهره‌های اردنی به بررسی تحولات سیاسی و میدانی جنگ علیه نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و زندان‌های این رژیم پرداخت.

هنیه در این دیدار بر مسؤولیت مشترک مقابله با این جنگ روبه‌تشدید و طرح‌های رژیم اشغالگر برای نابودی مساله فلسطین و ایده تل‌آویو برای کوچاندن فلسطینی‌ها به عنوان یکی از راه‌حل‌ها در کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد و گفت: این مساله از سوی مردم و مقاومت ما و یا هیچ یک از تشکل‌های امت ما قابل پذیرش نبوده و آنها چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تقدیر از همبستگی که مردم اردن نشان می‌دهند و همواره بر اتحاد دو ملت تاکید دارند، گفت: اردن از اهمیت ویژه‌ای در مساله فلسطین برخوردار است.

در این دیدار نمایندگان اردن نیز به هنیه بابت شهادت جمعی از فرزندان و نوه‌هایش و نیز جمعی از فلسطینی‌های ساکن غزه و کرانه باختری تسلیت گفته و از مقاومت مردم فلسطین و اقداماتشان در غزه در مواجهه با اشغالگران جهت رسیدن به آزادی و احقاق حقوقشان تقدیر کردند.

همچنین آنها بر موضع ثابت خود در حمایت از ملت فلسطین و مساله عادلانه آن تا زمان برپایی کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

استانبول از روز جمعه به مدت سه روز میزبان پنجمین کنفرانس پارلمانی‌های حامی قدس با عنوان «آزادی و استقلال برای فلسطین» بود.

در این کنفرانس نزدیک به ۶۰۰ نماینده پارلمان از بیش از ۷۵ کشور شرکت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد