Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های یزد اظهار داشت: در شرایط فعلی، درخواست رابطه با امریکا و غرب یا ناشی از جهل مرکب و غفلت محض است و یا باید آن را خیانت به ملت و کشور دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین ابویی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به دشمنی‌های خبیثانه آمریکا علیه ایران در طول تاریخ اظهار داشت: سابقه دشمنی آمریکا با حرکت‌ها و انقلاب‌های مردمی و استقلال‌طلبانه بسیاری از کشورها به‌ویژه ایران امری روشن و غیرقابل‌انکار است  به‌طوری‌که حتی خود مقامات آمریکا نیز به آن اعتراف نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح دلایل تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان گفت: از کودتا مرداد 1332 و اسقاط دولت مردمی مصدق و تحمیل دوباره 25 ساله محمدرضاشاه پهلوی بر کشور ایران تا مقابله با انقلاب اسلامی ازجمله اقدامات جاسوسی سفارت امریکا بود که منجر به تسخیر این لانه جاسوسی شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های یزد افزود: اسنادی که بعد از اشغال سفارت امریکا به دست آمد؛ مانند سلاح‌های پیشرفته ماسک‌های ضد گاز شیمیایی و اسنادی که در دستگاه‌های کاغذ خورد کن ریختند که بسیاری از آن‌ها توسط دانشجویان پیرو خط امام بازیابی و منتشر شد؛ همه نشان از جاسوسی و خیانت امریکا به این کشور دارد.

ابویی اظهار داشت: حمله به صحرای طبس به بهانه آزادی گروگان‌ها که منجر به شکست مفتضحانه شد، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو امریکا در خلیج‌فارس  و شهادت 293 مسافر و اعطای مدال افتخار به ناخدای ناو به‌جای عذرخواهی از ملت ایران و خانواده‌های شهدا تنها گوشه‌ای از اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها در این چند سال به شمار می‌رود و آخرین آن بدعهدی در خروج یک‌جانبه از برجام و تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری و حتی تحریم دارو که برخلاف قوانین بین‌المللی وقواعد اخلاقی است از دشمنی‌های آشکار آمریکا علیه ایران است.

برقراری رابطه با آمریکا خیانت به ملت و کشور است

وی بابیان این‌که امام مخالف نفس رابطه با آمریکا نبودند بلکه رابطه و تعامل گرگ‌ومیشی را نفی می‌کردند افزود:به‌حکم عقل تا زمانی که این خوی استکباری و ستیزه‌جویی با ملت و انقلاب اسلامی ایران در حکام مستبد امریکا باشد برقراری رابطه بی‌معنی است و در حال حاضر در اوج دشمنی امریکا؛ حتی بسیاری از طرفداران رابطه با امریکا این رابطه را دیوانگی دانسته و حتی ذلت و امتیازدهی تلقی می‌کنند.

ابویی عنوان کرد: مشکل اصلی این است که دولت‌مردان آمریکایی در عمل حاضر به پذیرش واقعیت  انقلاب اسلامی ایران نیستند؛ اگرچه گاهی به‌ظاهر و به زبان و گاهی در نامه‌های ارسالی امثال اوباما چنین مطالبی را بیان کرده‌اند اما در چنین شرایطی درخواست رابطه با امریکا و غرب یا ناشی از جهل مرکب و غفلت محض است و یا باید آن را خیانت به ملت و کشور دانست.

استکبار همیشه مغلوب قدرت اراده و استقامت ملت‌های آزاد بوده است

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت مقاومت در زمان کنونی گفت: عقل، خرد و منطق راهی دیگری جز مقاومت را نمی‌پذیرد. گذشته از این‌که سابقه کشورهای چون هندوستان که با استعمار و استکبار مبارزه کرده‌اند نشان می‌دهد که اگر ملت‌ها با اتکای خود و تولید ملی به سمت قطع وابستگی حرکت کنند؛ دول استکباری همیشه مغلوب قدرت اراده و استقامت ملت‌های آزاد خواهند بود.

عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق دانشگاه یزد ادامه داد: چنان‌که در جریان ملی شدن صنعت نفت هم ابتدا علیه ایران قطعنامه صادر کردند اما در سایه مقاومت ملی نقشه استکباری انگلیس و امریکا خنثی شد همچنین در جریان قرارداد استعماری رژی و واگذاری 50 ساله امتیاز خریدوفروش توتون و تنباکو به کمپانی رژی انگلیسی در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار نیز فتوای مرحوم میرزای شیرازی و مقاومت مردم این توطئه را خنثی نمود.

ابویی تصریح کرد: خاصیت استکبار است که در صورت مقاومت عقب‌نشینی خواهد کرد و برعکس با تسلیم و عقب‌نشینی استکبار جسورتر شده و خواسته‌های خود را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی روز جمعه در بازدید از سایت موشکی وادی رحمت تبریز اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق سطح جدیدی از بازدارندگی را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی تاکید کرد: پدافند هوایی به طور دقیق و هوشمند در حال حراست و صیانت از فضای آسمان ایران اسلامی است.

کد خبر 6089251

دیگر خبرها

  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است