Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@15:31:25 GMT

نظارت استصوابی را با خوانش خودم قبول دارم

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۱۷۶۷

نظارت استصوابی را با خوانش خودم قبول دارم

ساعت 24-محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب تهران خبر داد که به دادگاه احضار شده است. او در توییترش نوشت: «شنبه ۱۱ آبان‌ماه جلسه رسیدگی به اعلام جرم دادیار جانشین دادسرای فرهنگ و رسانه تهران علیه اینجانب به‌اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران تشکیل خواهدشد. مستند این اعلام جرم جملاتی تقطیع شده از سخنرانی‌ من در تاریخ ۱۶ آذر سال ۹۵ در دانشگاه امیرکبیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پیش از این یک‌بار در سال 1395 حکم جلب سیار او را شبانه صادر کرده بودند؛ حکمی که درنهایت با پادرمیانی برخی از اعضای هیات رییسه مجلس حل و فصل شد اما این نماینده مجلس روز گذشته در بخشی از مصاحبه مفصلی که با «اعتمادآنلاین» داشت، به این موضوع نیز پرداخت و گفت مقابل این بازداشت، مقاومت کرده؛ چرا که این امر غیرقانونی بوده است.

صادقی البته در این مصاحبه علاوه بر توضیح درمورد آن جنجال که اوایل دوران نمایندگی با آن مواجه شد، درمورد حواشی دیگری که گاهی حول این نماینده وجود داشته و دارد و بعضا منجر به شکایت از او شده، صحبت کرده است. او در بخشی از این گفت‌وگو به یکی از توییت‌هایش درمورد شورای نگهبان اشاره کرده که در متن آن نوشته‌بود «ما عصاره فضائل شورای نگهبان هستیم» این نماینده مجلس در این مورد توضیح داد: «من یک توییت زدم گفتم، البته من در نطقم گفتم ما عصاره فضائل شورای نگهبان هستیم.

یعنی اگر شما از نمایندگان مجلس انتقاد می‌کنید، بخشی از فرآیندش خودت هستی. آقای کدخدایی هم در مصاحبه‌اش حداقل 20درصدش را پذیرفتند. بالاخره این خروجی یک سیستمی است که بخش مهمی از این سیستم شورای نگهبان است.» صادقی در ادامه با انتقاد از شورای نگهبان توضیح داد: «بعد من یک توییت کردم [...] این توییت منشأ یک شکایت ازجانب شورای نگهبان شده. همین توییت را ضمیمه شکواییه‌شان کرده و شورای نگهبان شکایت کرده، دادستانی برای هیات نظارت فرستاده که من عینا تصویر آن را در توییتر بازنشر کردم.»

نماینده مردم تهران البته در بخش دیگری از مصاحبه به این پرسش پاسخ داده که آیا به نظارت استصوابی اعتقاد دارد یا خیر. او ضمن بیان اینکه «نظارت شورای نگهبان را قبول دارم»، تاکید کرده «نظارت استصوابی را با خوانش خودم قبول دارم» صادقی در این مورد توضیح داد: «من نظارت شورای نگهبان را قبول دارم، خیلی از اصلاح‌طلبان ممکن است از من ناراحت شوند، من حتی نظارت استصوابی را با خوانش خودم قبول دارم. به نظر من باید یک نهادِ ناظرِ مستقل از نهاد مجری وجود داشته باشد، نظارت کند که رأی مردم خوانده شود.»

مجلس صدای مردم؛ نه نظام

محمود صادقی همچنین معتقد است که تریبون مجلس تریبونی برای شنیده شدن صدای مردم است، نه صدای نظام. او وجود 63 حساب قوه قضاییه را که اولین‌بار از تریبون مجلس مطرح و درمورد آن سوال پرسیده است را مثال زده و توضیح داد: «یعنی در یکی از ارکان حاکمیت صدای مردم باشیم. یکی از ارکان سه‌گانه حاکمیت صدای مردم از تریبون باشیم... یک بار از وزیر اقتصاد سوالی پرسیدم، مثلا در مورد حساب‌های قوه قضاییه پرسیدم، گفتم اگر به یک قاضی مال حرام بدهید چطور می‌توانید انتظار داشته باشید که قضاوت عادلانه‌ای کند؟ آقای پزشکیان که نایب‌رییس بود گفت از تریبون نظام، نظام را تضعیف نکنید و این حرف‌ها را نزنید. درواقع این تریبون را تریبون نظام می‌دانست. در حالی که این تریبون باید تریبون مردم باشد. یعنی تریبون مجلس باید تریبون مردم باشد، مردم هم جزوی از نظام و رکن نظام هستند. در این هرم حاکمیت قاعده هرم مردم هستند، اما مردم صدای‌شان شنیده نمی‌شود، در کف خیابان حرف می‌زنند ولی از تریبون رسمی.... چون حرفی که در مجلس زده می‌شود...»

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با گذشت ۵۲ روز از نامه خود به شورای نگهبان و عدم دریافت مستندات مکتوب دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نامه دیگری به این شورا ارسال کرد. 

نامه اول در ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ و نامه دوم چند روز پس از آن و نامه سوم روز گذشته ارسال شد و روحانی در این نامه تصریح کرده چنانچه تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیت دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورای نگهبان، پاسخ به آن منتشر خواهد شد.

روحانی در نامه نخست، به موارد پنج‌گانه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرده بود پاسخ این شورا «عموماً شامل انتسابات کلی است» و «برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد.» او درخواست کرد مستندات ادعاهای مندرج در این ۵ عنوان «به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص» ارائه شود.

دیگر خبرها

  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس